Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Science fictionkongress i Stockholm 1 - 3 augusti 2008!

Recommended Posts

Stockholm Trekkers kommer att arrangera StoCon 3 mellan den 1 till 3 augusti 2008 enligt följande hemsida och Stockholm Trekkers e-postlista:

Stocon 3 - där finns det preliminära tider och priser.

Notera att allt kan ändras och att ingenting är hugget i sten än så länge. Men boka gärna in helgen 1 till 3 augusti 2008 redan nu! Mer info kommer senare.

Källa

[ Till originalnyheten ]

En av författarna som är inbjudna, Diane Duane, har författat flera väl beryktade böcker. Läs mer på databasens StoCon-sida där det finns en länk till de böcker som vi hittills lagt in på databasen. De närmaste veckorna hoppas vi ha lagt ut information om alla hennes böcker.

Jag har själv inte läst något av hennes böcker, om jag minns rätt, men skall ta det närmaste året och läsa upp mig lite. Självklart hoppas jag ha möjlighet att komma upp under någon av dagarna på StoCon 3. Kanske till och med få möjlighet till en intervju för datasens räkning? :)

Tilläggas bör att Diane Duanes egen webbplats bekräftar deltagandet, så det verkar rätt så klart. Men, som tidigare sagt, inget är ristat i sten förrän kongressen är kommen.

Trevligt initiativ. Kanske åker dit lite beroende på hur jag jobbar och så. Det skulle inte heller skada med några flera trevliga gäster som gör att intresset säkert ökar både hos mig och för andra.

Nu har jag betalat in medlemsavgiften (=inträdet) på 300:-. Lite tidigt, kanske, men jag var den som hade den absolut första biljetten till den då planerade Warp 2006 och stod absolut först i kön till frukostbiljetterna med Tim Russ på Swecon 2004, så detta kan jag inte vänta med att betala till någon gång in på knuten. Så se till att ni börjar betala medlemsavgifterna snabbt så att de ser vilket tryck det är och kanske får dit någon ytterligare intressant person! :)

Vi vill ju inte ha en upprepning av TrekCon, eller hur?

Läs mer i diskussionen TrekCon är inställt. Den kongressen ställdes in pga för få anmälningar och jag (och fler med mig) blev faktiskt saligt trött på alla som, trots en mängd påminnelser om att de behövde köpa biljetter på stubinen, ändå i efterhand sade att "Åhh, jag skulle ju köpa alldeles strax...". De hade alltså gått ut med vädjanden för att säkra antalet deltagare vid kongressen, men ingen reaktion från trekkers runtom i Norden.

Nu fick jag bekräftelse på att min medlemsavgift betalats in. Ni kan också se att jag är den första medlemmen! :) Jag vet inte om det innebär några fördelar att vara med bland de tio första medlemmarna, men jag hoppas verkligen det. Vill verkligen träffa Diane Duane!

Sign in to follow this  

• Create New...