Jump to content

Värdering av Star Trek-prylar

muede

Recommended Posts

Nån som vet vad den kan vara värd? vore kul och veta..

Den ser ut som på bilden, fast knapparna i ordningen från vänster: grön, röd, gul.

Den är plast och har inga tekniska finesser alls.

Köpt på konvent på tidigt 80-tal.

http://www.racprops.com/issue5/classiccomm/images/comm3.jpgch veta...

Nån som känner igen den?

/Muede

Nån som vet vad den kan vara värd? vore kul och veta..

Den ser ut som på bilden, fast knapparna i ordningen från vänster: grön, röd, gul.

Den är plast och har inga tekniska finesser alls.

Köpt på konvent på tidigt 80-tal.

http://www.racprops.com/issue5/classiccomm/images/comm3.jpgch veta...

Nån som känner igen den?

/Muede

Jag har ingen koll på vad värdet är men med rätt köpare skulle den kunna inbringa många kronor. Markanden i sverige är däremot kanske för liten för att du ska få ut det fulla möjliga värdet på den.

Edited by Unkas

• 3 weeks later...

Om du skulle kunna fixa ett par bilder på DIN communicator så skulle jag nog kunna får reda på fakta om den.

Känner ett par trekker i usa som samlar på communicators och dom vet rätt mycket om dom olika tillverkarna genom tiderna.

Alla communicator byggare har olika kännetecken som visar att just dom har gjort den.

/Conny

• 4 weeks later...
  • 3 years later...

Ingen har skrivit i denna tråden sedan 2007. Kanske dags för en ny fråga?

Jag har en tavla (29x26cm) med ett foto och en filmcell från Star Trek TNG, Avsnitt "Encounter at Farpoint". Precis under fotot står det "Present The Charges". Den är numrerad till 260/3000 och på baksidan finns ett Certificate of authenticity utfärdat av LMH Production och officiellt licencierat av Paramount Picture. På baksidan finns ett batteri och på undersidan en knapp. Trycker man på knappen så lyses filmcellen upp bakifrån. Ganska snyggt :)

Jag har inte lyckats hitta denna någonstans på nätet och tänkte därför kolla här om någon känner till var man kan få mer info eller om någon vet värdet på denna pryl?

Ingen har skrivit i denna tråden sedan 2007. Kanske dags för en ny fråga?

Jag har en tavla (29x26cm) med ett foto och en filmcell från Star Trek TNG, Avsnitt "Encounter at Farpoint". Precis under fotot står det "Present The Charges". Den är numrerad till 260/3000 och på baksidan finns ett Certificate of authenticity utfärdat av LMH Production och officiellt licencierat av Paramount Picture. På baksidan finns ett batteri och på undersidan en knapp. Trycker man på knappen så lyses filmcellen upp bakifrån. Ganska snyggt :)

Jag har inte lyckats hitta denna någonstans på nätet och tänkte därför kolla här om någon känner till var man kan få mer info eller om någon vet värdet på denna pryl?

Lägg upp en bild :)

Är varje tavla unik med en egen bild från avsnittet eller finns det 3000 med samma?

Om det sistnömnda stämmer så lär den inte vara värd särskilt mycket.

Varje tavla är unik, filmcellerna (3st) är fysiskt klippta från avsnittet och garanterade att aldrig någonsin förekomma auktoriserade igen.

3000 med samma hade inte varit någon höjdare :)

• 2 weeks later...

Japp, stämmer nog att priset kan ligga på några hundringar. Det beror ju lite på intresset från en ev. köpare. Om någon sitter på de andra 2999 från detta första avsnitt så... :D

Har en annan najs tavla som nog är värd lite mer som jag inte heller lyckat hitta någonstans. Det är ett hologram som visar antingen en ferengi, en klingon eller en borg beroende på betraktningsvinkeln. Mycket svår att ta foto på, måste belysas snett ovanfrån med en spotlight.

Japp, stämmer nog att priset kan ligga på några hundringar. Det beror ju lite på intresset från en ev. köpare. Om någon sitter på de andra 2999 från detta första avsnitt så... :D

Har en annan najs tavla som nog är värd lite mer som jag inte heller lyckat hitta någonstans. Det är ett hologram som visar antingen en ferengi, en klingon eller en borg beroende på betraktningsvinkeln. Mycket svår att ta foto på, måste belysas snett ovanfrån med en spotlight.

Var det du som fick ett något... hmm... svalt(?) mottagande på trekbbs? -_-

Japp, det stämmer :) Jag kan verkligen inte förstå det, om man inte får ställa frågor eller lägga sig i ämnen eller ha åsikter innan man har x antal inlägg, hur ska man då kunna göra x antal inlägg? Nåja, det är nog bara jag som inte förstår. :)

Har du en länk till tråden?

• 2 years later...