Jump to content

TV6 gjorde det igen!

Sanmare

Recommended Posts

TV6, som lanserar sig som sf-kanal, måste tro av tittarna är halvsenila med dåligt minne.

Nu ska de börja om från början från säsong 1 även med Stargate SG-1. Tidigare har jag påpekat att Star Trek: Next Generation också den börjar om med första säsongens första avsnitt. I båda fallen hade jag hoppats att TV6 skulle börja med en helt ny sf-serie. Men icke.

Kanalen verkar jobba för att komma in i Guiness Rekordbok som den kanal som visat en hel TV-serie om och om och om igen..

TV6, som lanserar sig som sf-kanal, måste tro av tittarna är halvsenila med dåligt minne.

Nu ska de börja om från början från säsong 1 även med Stargate SG-1. Tidigare har jag påpekat att Star Trek: Next Generation också den börjar om med första säsongens första avsnitt. I båda fallen hade jag hoppats att TV6 skulle b??rja med en helt ny sf-serie. Men icke.

Kanalen verkar jobba för att komma in i Guiness Rekordbok som den kanal som visat en hel TV-serie om och om och om igen..

Är knappasten sensation av TV6, det här har kanaler gjort i åratal. Kolla bara på Fresh Prince In Bel Air som nästintill spelats non-stop i över 10 år.

Nu ska de börja om från början från säsong 1 även med Stargate SG-1. Tidigare har jag påpekat att Star Trek: Next Generation också den börjar om med första säsongens första avsnitt. I båda fallen hade jag hoppats att TV6 skulle börja med en helt ny sf-serie. Men icke.

Är knappasten sensation av TV6, det här har kanaler gjort i åratal. Kolla bara på Fresh Prince In Bel Air som nästintill spelats non-stop i över 10 år.

Så är det tyvärr. Annars vore det mycket trevlig om TV6 kunde sattsa mer på Sci-Fi och köpa in nytt. Det fins faktiskt mycket bra Sci-Fi att visa. Har i övrigt inget emot att de kör repriser på nätter, men på kvällar vill jag gärna ha nytt.

Man får vara glad ändå för att dom visar Star Trek överhuvudtaget.

Det är en allt vanligare trend att serier går back mot back. Det vill säga börjar om från början när sista avsnittet har gått. Titta bara på discovery de är mästare på det. Sedan kan man tycka vad man vill men jag kan tänka mig att många tycker att det är kul att se sina favorit serier hela tiden. J.

För mig passar det prefekt med en reprisering av Stargate SG-1 då jag inte sett om serien på ett tag och missade lite för många avsnitt när den började visas första gången på TV6. Tänkte att jag skulle ta chansen att hänga med från början nu.

Sedan tycker jag att det mer är jobbigt när det blir som med TNG att det är typ tredje eller fjärde gången man visar serien i repris direkt efter varandra. Det är synd det som händer nu med Stargate SG-1 men det är ju en liten tröst att det "bara" är första gången den går i repris. ;)

Sedan vet vi ju inte ännu om dom verkligen kommer köra 10 säsonger rakt av eller om dom kommer gåra någon form av avbrott efter ett tag.

Sedan finns det redan en tråd för Stargate SG-1 där du kan posta detta eller rent av någon av dina andra trådar som du gjort rörande Sci-Fi utbudet på dom svenska kanalerna. Jag ser ingen anledning att starta nya trådar hela tiden.

Edited by Tuvok