Gå till innehåll

Favoritliv  

30 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken serie?

• Stargate
      14
    • Firefly
      1
    • Babylon 5
      4
    • Battlestar Galactica
      1
    • Farscape
      1
    • Red Dwarf
      0
    • Andromeda
      3
    • Annan
      10

Rekommenderade inlägg

Postad

jag tycker stargate men jag kan inte välja :huh: båda är så bra atlantis för staden och att dom kan göra så mycket och stargate sg1 bara för att den äger tänk att vara jack o´neil B)

Postad
jag tycker stargate men jag kan inte välja :huh: båda är så bra atlantis för staden och att dom kan göra så mycket och stargate sg1 bara för att den äger tänk att vara jack o´neil B)

Sannerligen Jack O´neil väger tungt. Personligen tappade jag mycket av intresset för SG-1 när han försvan. Som tur är komm Vala in i bilden, och det kompenserade lite.

Postad
Kan man välja film? I så fall säger jag den dystopiska framtiden som skildras i Blade Runner.

Intresant val. Varför väljer du den filmen? Inte direkt en lycklig Sci-Fi-värld.

• 1 år senare...
Postad

Gick ju inte att rösta på Star Trek, så jag valde i slutändan Firefly. Trots att jag älskar Stargate SG-1 (S9 & S10) så föredrar jag andra världar eller iaf mer sci-fi känsla än SGC. Deras vardag är ju knappast tråkig men jag gillar känslan av att kunna leva på ett rymdskepp. Min första tanken var då Farscape men den världen är lite väl speciell för mig personligen att leva i och Stargate Atlantis vände jag ryggen åt efter säsong tre, så därför blev det Firefly. Bortsett från att dom lever på rymdskeppet Serenity, som är charmigt på sitt egna sätt, är dess besättning så himla underhållande att man aldrig skulle ha tråkigt...

Postad

Jag valde Stargate den och Star Trek är mina favoritserier och man kunde ju inte välja Star Trek som är den bästa TV-serien så det blev Stargate och jag skulle vilja bo på Atlantis.

Postad
Med tanke på alla krig som finns med i alla serier så skulle jag nog inte vilja leva i någon av dem. Kanske 4400 om jag fick en bra förmåga :)

Tänker ungefär samma. Den enda jag kan tänka mig är just Star Trek med sin, trots allt, optimistiska och ljusa syn på framtiden.

Postad
Stargate, typ. SG-1 närmare bestämt, det är en trevligare serie än Atlantis, då jag är helskraj för Wraith. O.O

Men du måste medge att Atlantis är en vackrare plats att bo på än Stargate Command, som bara är betongrumm innsprängt i ett berg.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...