Jump to content

Var vill du leva?

Unkas

Favoritliv  

30 members have voted

1. 1. Vilken serie?

• Stargate
      14
    • Firefly
      1
    • Babylon 5
      4
    • Battlestar Galactica
      1
    • Farscape
      1
    • Red Dwarf
      0
    • Andromeda
      3
    • Annan
      10

Recommended Posts

Om DU skulle leva ditt liv i en Sci-Fi-serie, vilken skulle du då vilka leva i? Star Trek är inte med i omröstningen då det skulle blir en ganska dum omröstning på ett ST-forum. Jag har bara listat några exempel. Stämmer inte de så rösta på "Annan", alternativ 8. Motivera gärna varför och var ni skulle vilja vara. Ex. på Stargate atlantis eller SG1

Själv skulle jag valt Andromeda. 100% action. Har alltid varit en favorit utanför Star Trek. Kanske just för att det är en mycket intresant ide, skapad av Gene Roddenberry. Måste sannerligen vara en utmaning att leva i en värld där Civilisationen har gått under. Dylan Hunts nobla försök att återskapa den är verkligen värd att kämpa för.

Edited by Unkas

Själv valde jag stargate. Tänk att kunna resa runt i olika planeter och där träffa på människor från alla möjliga tidsåldrar. Synd bara att damerna ska ha sådana där säckiga militärkläder på sig hela tiden. De kanske kan låna sevens kroppsstrumpa till nästa serie? J.

Skulle du vilja vara stationerad på Jorden eller Atlantis?

Själv valde jag stargate. Tänk att kunna resa runt i olika planeter och där träffa på människor från alla möjliga tidsåldrar. Synd bara att damerna ska ha sådana där säckiga militärkläder på sig hela tiden. De kanske kan låna sevens kroppsstrumpa till nästa serie? J.

Skulle du vilja vara stationerad på Jorden eller Atlantis?

Bra fråga! På jorden slipper man ju att bli uppäten av dessa läskiga wraith emellanåt men atlantis har charm det också. Lite mer frontier känsla om du förstår vad jag menar. J.

jag vill leva och tjänstgöra på Galactica. visst det är väl kanske inte så bra att vara på flykt hela tiden och leta efter en planet som kanske inte ens existerar samtidigt som man är jagad av cylons som helt inbitet vill ta kål på människan. men jag skulle så gärna vilja vara Viper-pilot och få dra av en massa avancerade manövrer och kunna snurra runt och flyga i precis vilken riktning jag vill.

på tal om BSG, igår skulle jag logga ut ifrån WoW och precis då hörde jag en massa ljudeffekter som lät precis som när en Viper skjuter. detta och reklamfilmen med Shatner är ett plus för WoW.

Jag skulle nog gärna leva på en planet(i alla fall ha den som bas) i star trek-universumet eller star wars-universumet. Denna planet skall var stor med mycket omväxlande natur men också stora städer med gamla jättepalats blandat med ny arktitektur och städer som bara har det ena utav detta. Det skall också finnas en massa olika reser/arter både av humanoider och annat. Detta bäddar för upplevelser och äventyr! Man jag skulle också ha en tjänst på t.ex enterprise och vara borta månader i sträck för utforskning och diplomati.

Jag skulle nog gärna leva på en planet(i alla fall ha den som bas) i star trek-universumet eller star wars-universumet. Denna planet skall var stor med mycket omväxlande natur men också stora städer med gamla jättepalats blandat med ny arktitektur och städer som bara har det ena utav detta. Det skall också finnas en massa olika reser/arter både av humanoider och annat. Detta bäddar för upplevelser och äventyr! Man jag skulle också ha en tjänst på t.ex enterprise och vara borta månader i sträck för utforskning och diplomati.

Det låter som en bra ide till en bok. Den ser jag fram till att läsa... :D

Jag har funderat mycket på det där med att leva konstant på ett skepp. Tror att jag skulle sakna naturen och möjligheten att vara utomhus och känna vädret. Sedan undrar jag om det inte vore deprimerande att vara inlåst på ett skepp, även om det är mycket stort. Jag är för van vid att vara ute i skog och natur tror jag.

Hehe jo den boken skulle vara tung! Men om jag får var lite "ful" så kan jag rekommendera mitt filmklippsutdrag i tråden "Datas död" (tråden heter nästan exakt så). Där får du en liten kort läsning! (det enda fiktiva jag har skapat på 25 år)

Jo just som du också sa: Att bara stölpa runt på ett skepp skulle inte funka. Måste ha natur och se vidder!

Edited by michael ricochet

Apropå böcker. Det finns en hel del scifi bokmässigt också. Kanske inte hör hemma i den här tråden men frågan var ju "var vill du leva". En författare som har skrivit många bra scifi böcker är ju Isaac Asimov om bla serier om robotar. Dessa världar är också mycket intressanta. En film med Will Smith i huvudrollen kom 2004 anser jag helt okej. Jag har läst dom flesta av hans böcker och tycker att dom är riktigt bra scifi historier.

Tror att jag skulle sakna naturen och möjligheten att vara utomhus och känna vädret.

Måste ha natur och se vidder!

Visserligen skulle man kunna återskapa det på holodeck, om skeppet nu har ett sådant, men det blir förmodligen inte samma sak som i verkligheten. Kanske kunde man stråla ner på olika planeter och på så sätt få uppleva natur av skiftande slag.

Apropå böcker. Det finns en hel del scifi bokmässigt också. Kanske inte hör hemma i den här tråden men frågan var ju "var vill du leva". En författare som har skrivit många bra scifi böcker är ju Isaac Asimov om bla serier om robotar. Dessa världar är också mycket intressanta. En film med Will Smith i huvudrollen kom 2004 anser jag helt okej. Jag har läst dom flesta av hans böcker och tycker att dom är riktigt bra scifi historier.

Så vilken av dessa skulle du finna intresantast att leva i?

PS. Ni som kryssat för "annan", vad för någon Sci-Fi värld syftar ni på då?

"StarGate" leder, följt av "Annan". Vad för serier är det då som lockar undrar jag? Hroes kanske?

Såg på Lexx för någon dag sedan. Skulle inte vilja leva mitt liv på det skeppet. Toaletterna är inte trevliga. :huh: Dock är det lite intresant att de tar upp detta ämne, då de flesta Skepp i Sci-Fi serier och filmer brukar vara utan toaletter. Ialla fall så näms det alldrig. Kanske inte någon information som är relevant i en Sci-Fi Dock. Voyager är enda stället i ST där man nämner toaletter.

Edited by Unkas

Jag valde Andromeda för att det är en utav de få riktigt välplanerade sci-fi serierna (bortsätt från Star trek). Dylan Hunt (Kevin Sorbo) och hans salvagesbesätting gör ett fantasiskt jobb med att åkterskapa det förfallna Comonwelth efter 300 år. En helt underbar serie!

Jag håller med (valde också Andromeda). Det är ett mäktigt äventyr som Dylan Hunt och hans brokiga besättning tar oss på. Funkar mycket bra, är roande och intresanta äventyr som ofta ger mersmak och önskan att se fortsättningen.

usch va svårt... kan inte välja bara en.

få se nu,

Atlanits för miljön gillar ja, en stad i havet.

Firefly, för de verka ha det så myskigt på Serenity.

Battlestar Galactica, säger bara Apollo :wub: å det hade ju inte vatt helt fel att spöa Cylons.

Nog för att de har mysigt på Serenity, men problem fins verkligen, och helt vänner är de väll inte direkt på skeppet. Tänker då specielt på Jayne Cobb. Inte den snällaste killen. men visst är det en trevlig serie, och bra film för den delen.