Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Det är väl förslitningsskador på zapp-fingret, trötta ögon, sittsår och coca colaöverdos. :)

Coca cola-överdos :lol: Det är väll knappast någon åkomma utan snarare normalt tillstånd för en riktig datanörd. Själv tycker jag att det är livets vatten. Något man kan växa sig stor, stark och välnärd på :D

COLA RULES

Postad
Det är väl förslitningsskador på zapp-fingret, trötta ögon, sittsår och coca colaöverdos. :)

Coca cola-överdos :lol: Det är väll knappast någon åkomma utan snarare normalt tillstånd för en riktig datanörd. Själv tycker jag att det är livets vatten. Något man kan växa sig stor, stark och välnärd på :D

COLA RULES

Se upp bara- coca colaberoende är en faktisk åkomma! Själv så är jag chokladberoende, kan få sug efter choklad när som helst! :blink:

Postad (redigerade)
Var det inte jolt kola som var drink of choice för riktiga datornödar? Jolt och chips. J.

Alarm Alarm Alarm!!! visst jolt är gott, chips också för den delen, men inga chips i närheten av datorn! man får läskiga fettfläckar på fingrarna av chips och dessa fettfläckar blir ännu läskigare på tangentbordet. och colan (hellre det än jolt faktikst) står på säkert avstånd från datorn, lite spill kan innebära snabb död, för både karaktär i spel som dator och eventuellt människa vid möjlig explosion vid kortslutning :lol:

detta kan jag som legitimerad datanörd intyga, även om det bara är min åsikt, det finns många gamers som är lite osmarta och vårdslösa med datorn (som ju självklart borde vara helig) :P

Redigerad av NX-01
Postad

Chips, Jolt, Coca Cola....är detta verkligen bra att äta om man ska undvika influensan? För det var väll influensa som ämnet handlade om.

Har druckigt både Cola och Jolt i helgen, medan jag har kämpat med att få hårdiskar och datorer att fungera som jag vill. Blev aldrig att jag öppnade chipspåsen så den får ligga till nästa helg.

Postad

Hehe jag hör att tidigare talare kommer ihåg plåtburkarna med mellis från matbutikerna nån´gång på sjuttitalet. Då fanns också banan zingo och chocklad zingo!

Men vad kör man annars med för huskurer mot förkylning och infuensa? Mitt recept var det ingen som nappade på. Jag tror att echinagard kan va bra om man tar det i tid. Samt förebyggande med vitlök. Fast man luktar ju inte tårta då precis.

Postad
Hehe jag hör att tidigare talare kommer ihåg plåtburkarna med mellis från matbutikerna nån´gång på sjuttitalet. Då fanns också banan zingo och chocklad zingo!

Men vad kör man annars med för huskurer mot förkylning och infuensa? Mitt recept var det ingen som nappade på. Jag tror att echinagard kan va bra om man tar det i tid. Samt f??rebyggande med vitlök. Fast man luktar ju inte tårta då precis.

När jag var barn blev jag grymt besviken på att Batman-läsken var vanlig apelsinläsk... :huh:

Echinagard är riktigt bra, man blir fortfarande krasslig men man kan åtminstone tänka och prata igen. Plus att man inte behöver snyta sig lika ofta.

Te på ingefära eller kamomill med honung lenar halsen och lättar upp.

Att ta ett riktigt varmt bad eller dush (så man nästan bränner sig) gör att man lättare hostar upp slem och äckel. Sen andas man lättare i typ en timme eller så.

Glögg är fantastiskt, speciellt starkglögg så att man får lite alkohol som rensar i halsen. Eller någon annan form av drink.

Och vitlök, vitpeppar och grejer, det är nog bättre att lukta mög än att snyta ut hjärnan eller hosta upp en lunga ;) :) .

Men allra bäst är att ha en snäll människa som pysslar om en :D

Har blivit itvingad en massa genomvidriga dekokter under barndomen. Lilla mamma trodde stenhårt på huskurer.

Postad

Jag tror den bästa kuren mot sjukdom är vila (såvida man inte är i akut behov av medicinering). Är själv hemma från jobbet just nu med någon form av förkylning. Har gått i gränslandet mellan sjuk och frisk i några veckor och i söndags blev det värre men det vill ändå inte slå ut helt. Ibland känns det ganska ok för att sedan bli sämre igen. Det är mycket irriterande. Hellre blir jag rejält sjuk i några dagar och sedan är det över men att gå och dras med det vecka in och vecka ut är bara jobbigt. :(

Off-topic: Bananzingo??!!! Chokladzingo???!!! :blink:

Postad
Off-topic: Bananzingo??!!! Chokladzingo???!!! :blink:

aldrig sett Kenny Starfighter?? chokladzingo ska tydligen också ha funnits i verkligheten :lol:

Jag undrar just hur choklad och bananzingo skulle smaka. Tråkigt att det inte fins någon möjlighet att få reda på det. Något jag också skulle villja prova är den riktiga orginalcolan. Alltså den Coca Cola som var först. Ska ha varit lite...farliga ingridienser i den :huh:

Postad (redigerade)

Någon borde kanske starta en ny tråd i Ten Forward: "Läsk förr och nu" :lol:

För att återgå till ämnet så mår jag bättre nu. Har varken druckit bananzingo eller någon huskursbrygd, däremot coca cola. Kan det ha något med saken att göra? Hmm....

Redigerad av Expendable Ensign
Postad
Ja vi skulle starta en "nostalgitråd" och ta upp allt som man minns från förr! Raketost t.exempel.

ja det vore rktigt skoj! som den ostälskare och rymdmänniska jag är måste jag fråga, vad är raketost?? :blink:

Postad
Raketost är en slags osttub där man drar en tråd igenom osten så att man får skivor. Jag tror att den blev borttagen för att det ansågs ohygieniskt med en tråd som man drog i maten. Kolla på susningsidan där man fann zingoläsken. :)

hahaha intressant, a jag tycker inte att det var så ohygieniskt, fast och andra sidan är jag student och anser att om man inte ser msutsen så är det rent :lol:

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...