Lorien Posted January 25, 2008 Report Share Posted January 25, 2008 (edited) Jag sitter hemma just nu och hostar som en torterad gris. Har varit sjuk i ungefär 1 1/2 vecka och vill bli frisk . Men jag mår lite bättre och hoppas bli frisk inom nästa vecka. Hur många andra stackare befinner sig i min situation och har ett inte efterlängtad besök av herr/dam virus. Edited January 25, 2008 by Lorien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 25, 2008 Report Share Posted January 25, 2008 (edited) Well, jag är nästan frisk nu och insjuknade för 4 veckor sedan. Om du har mitt härliga visus så sätter den sej väldan mycket i halsen. Mycket "rökhosta", ont och igensvullen i halsen. Sedan blir man bättre och tror att man ska blir frisk och då kommer den tillbaka igen med mer ont i halsen och host. Jag hade lite feber en natt bara. Dock så har jag kvar lite kallsvettningar-vaknar upp och är iskall och blöt..hu! Kanske har jag drömt om att star trek-filmen inte kommer förens år 2009, vem vet? ;) Hursomhelst, ett envist virus är det i alla fall! Krya på dej! För du vill ju live long and prosper! Edited January 25, 2008 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted January 25, 2008 Author Report Share Posted January 25, 2008 Upp och nedgångarna har jag också varit med om. Då man tycker sig bli bra, men senare upplever värsta hostattacken . Jag har själv inte haft kallsvettningar eller feber, vilket är gott. Men man vet aldrig, kan mycket väl få det dessa dagar. Jag har trots allt bara varit sjuk i 1 1/2 vecka. Men jag hoppas innerligen att jag slipper det och blir frisk. Krya du också på dig . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 25, 2008 Report Share Posted January 25, 2008 Jag har gått och snörvlar och hostat i 2 veckor nu, Är precis på gränsen till sjuk, men inte frisk. Så jag jobbar på dagarna med hjälp av droger, och ligger vaken och hostar på nätterna. Önskar att jag finge bli sjuk och få vara hemma i några dagar och få det överstökat. Kan knappt svälja på kväll, natt och morgon, men på dagarna kan det ibland var ganska bra, så jag känner inte att jag kan sjukskriva mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 25, 2008 Report Share Posted January 25, 2008 Jag har gått och snörvlar och hostat i 2 veckor nu, Är precis på gränsen till sjuk, men inte frisk. Så jag jobbar på dagarna med hjälp av droger, och ligger vaken och hostar på nätterna. Önskar att jag finge bli sjuk och få vara hemma i några dagar och få det överstökat. Kan knappt svälja på kväll, natt och morgon, men på dagarna kan det ibland var ganska bra, så jag känner inte att jag kan sjukskriva mig. Ja, det värsta som finns är när man går runt och är "nästan-sjuk" i typ 3 veckor, och man orkar ingenting. Bättre då att vara sjuk på riktigt i ett par tre dagar. Min sympati till alla sjuklingar! Har själv fått en släng av något, men det börjar räta upp sig. Som arbetslös behöver jag åtminstone inte tänka på sjukskrivningar och karensdagar. Alltid något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 25, 2008 Report Share Posted January 25, 2008 Jo du måste sjukskriva dej ändå... ;) För det är så kul attt böka med försäkringskassan förstår du! :blink: Denna flunsa som har varit i år har varit sådär skum- kommit å gått å kommit tillbaka igen. Man kanske skulle prova den där mixturen- Apelsinjuice+pressad vitlök+honung+whisky? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 26, 2008 Report Share Posted January 26, 2008 (edited) Jo du måste sjukskriva dej ändå... ;) För det är så kul attt böka med försäkringskassan förstår du! :blink: Denna flunsa som har varit i år har varit sådär skum- kommit å gått å kommit tillbaka igen. Man kanske skulle prova den där mixturen- Apelsinjuice+pressad vitlök+honung+whisky? Låter som ett säkert recept på att spy. Då tar jag heldre de 7 pepparkornen. (7 peppar korn ska tydligen hjälpa dig att förbli frisk när det går mycket förkylningar. En gammal huskur) Edited January 26, 2008 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 27, 2008 Report Share Posted January 27, 2008 Jo du måste sjukskriva dej ändå... ;) För det är så kul attt böka med försäkringskassan förstår du! :blink: Denna flunsa som har varit i år har varit sådär skum- kommit å gått å kommit tillbaka igen. Man kanske skulle prova den där mixturen- Apelsinjuice+pressad vitlök+honung+whisky? Låter som ett säkert recept på att spy. Då tar jag heldre de 7 pepparkornen. (7 peppar korn ska tydligen hjälpa dig att förbli frisk när det går mycket förkylningar. En gammal huskur) Vitpeppar tror jag det är man ska knapra. Och jag som hatar vitpeppar, uuuh... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 27, 2008 Report Share Posted January 27, 2008 Jo du måste sjukskriva dej ändå... ;) För det är så kul attt böka med försäkringskassan förstår du! :blink: Denna flunsa som har varit i år har varit sådär skum- kommit å gått å kommit tillbaka igen. Man kanske skulle prova den där mixturen- Apelsinjuice+pressad vitlök+honung+whisky? Låter som ett säkert recept på att spy. Då tar jag heldre de 7 pepparkornen. (7 peppar korn ska tydligen hjälpa dig att förbli frisk när det går mycket förkylningar. En gammal huskur) Vitpeppar tror jag det är man ska knapra. Och jag som hatar vitpeppar, uuuh... :blink: Japp, om du äter 7 vitpepparkorn så biter inte influensan på dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted January 27, 2008 Report Share Posted January 27, 2008 Well, jag blir aldrig sjuk, eller sällan sjuk iaf. När jag dock blir det så brukar det bli ordentligt och tar oftast en längre tid innan man helt tillfrisknar. Är dock tacksam för att vara sjuk sällan och längre än att vara sjuk ofta och korta perioder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 27, 2008 Report Share Posted January 27, 2008 Jo du måste sjukskriva dej ändå... ;) För det är så kul attt böka med försäkringskassan förstår du! :blink: Denna flunsa som har varit i år har varit sådär skum- kommit å gått å kommit tillbaka igen. Man kanske skulle prova den där mixturen- Apelsinjuice+pressad vitlök+honung+whisky? Låter som ett säkert recept på att spy. Då tar jag heldre de 7 pepparkornen. (7 peppar korn ska tydligen hjälpa dig att förbli frisk när det går mycket förkylningar. En gammal huskur) Vitpeppar tror jag det är man ska knapra. Och jag som hatar vitpeppar, uuuh... :blink: Haha hur kan man hata vitpeppar? Då får du prova mitt recept då nästa gång du blir förkyld, för det är säkert mycket smarrigare! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 27, 2008 Report Share Posted January 27, 2008 (edited) Jo du måste sjukskriva dej ändå... ;) För det är så kul attt böka med försäkringskassan förstår du! :blink: Denna flunsa som har varit i år har varit sådär skum- kommit å gått å kommit tillbaka igen. Man kanske skulle prova den där mixturen- Apelsinjuice+pressad vitlök+honung+whisky? Låter som ett säkert recept på att spy. Då tar jag heldre de 7 pepparkornen. (7 peppar korn ska tydligen hjälpa dig att förbli frisk när det går mycket förkylningar. En gammal huskur) Vitpeppar tror jag det är man ska knapra. Och jag som hatar vitpeppar, uuuh... :blink: Haha hur kan man hata vitpeppar? Då får du prova mitt recept då nästa gång du blir förkyld, för det är säkert mycket smarrigare! ;) Jodu, ditt recept lät ju myyycket mumsigare... Jag gillar inte whisky heller och tål inte apelsin, så det blir gött! :lol: Edited January 27, 2008 by Marvin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted February 5, 2008 Author Report Share Posted February 5, 2008 Nu är jag frisk och slipper hostan ;). Det är goda tider för mig just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 5, 2008 Report Share Posted February 5, 2008 Det måste du fira att du "prosper" med att kika på en star trek-film! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted February 5, 2008 Report Share Posted February 5, 2008 (edited) Det måste du fira att du "prosper" med att kika på en star trek-film! Recommenderar filmerna Wrath of Khan sen The Search for Spock (du förstår om du kollar på dom) Edited February 5, 2008 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted February 5, 2008 Author Report Share Posted February 5, 2008 Ja det bör jag göra . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 6, 2008 Report Share Posted February 6, 2008 Jag är friskt nu så jag anntar att vitpepparkornen funkade :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 Jag blev sjuk på riktigt nu. Håller mig uppe på näsdroppar och te. Våga vägra vitpeppar!!! :blink: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 Jag har inte haft magsjuka på ca 10 år nu (ingen vinterkräka eller maginfluensa), och sen blir ja typ aldrig sjuk, när ja väl blir de så slår de till rejält =) *peppar peppar ta i trä* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 Om jag kunde välja skulle jag kunna tänka mig att nästa gång jag blir sjuk är det under OS i sommar. Jag vill inte bli mycket sjuk, bara lite förkyld, sådär lagom så att jag inte orkar gå till jobbet, men orkar att ligga i sängen och se på tv. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Om jag kunde välja skulle jag kunna tänka mig att nästa gång jag blir sjuk är det under OS i sommar. Jag vill inte bli mycket sjuk, bara lite förkyld, sådär lagom så att jag inte orkar gå till jobbet, men orkar att ligga i sängen och se på tv. ;) Något som KRÄVER sängläge vore optimalt. Ett litet ryggskott kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Arbetsrelaterad stressjukdom? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Undrar just hur vanligt "sportrelaterade " sjukskrivningar är i Sverige egentligen? (Jag talar alltså inte om skador som ådragits under utövandet av någon idrott, om någon trodde det) :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Det är väl förslitningsskador på zapp-fingret, trötta ögon, sittsår och coca colaöverdos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 Undrar just hur vanligt "sportrelaterade " sjukskrivningar är i Sverige egentligen? (Jag talar alltså inte om skador som ådragits under utövandet av någon idrott, om någon trodde det) :lol: Det är nog ganska vanligt skulle jag tro utan att veta. Om man gjorde en studie över sjukskrivningsfrekvensen under stora evenemang så skulle man nog finna ett och annat intressant. Lägg sedan in de extra semesterdagarna som säkerligen tas ut då och ni skall finna... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts