Jump to content

Så kommer premiärkvällen att se ut på TV4 Science Fiction

Nyhet

Recommended Posts

TV4 har skrivit en artikel om hur premiärkvällen kommer att se ut för TV4 Science Fiction. Dom nämner att tablån bara är preliminär men att man kommer att visa minst två långfilmer. Star Trek: Nemesis samt filmen Artificial Intelligence: AI

Dessa uppgifter styrks även av denna artikel som dessutom nämner vilka andra filmer som preliminärt kommer att visas på premiärkvällen samt några av dom viktigaste serierna som har köpts in.

Premiärkvällen 29/2 blir mycket riktigt en filmkväll. Orsaken till detta är den lilla delikatessen att kanalen måste starta i februari i Sverige medans den inte får starta sändningarna i Finland förrän 1/3. Det gör att inga serier kan starta på premiärkvällen.

Lösningen har blivit att premiärkvällen i Sverige 29/2 blir en långfilmskväll, som preliminärt ser ut så här:

20.00 Star Trek: Nemesis

21.55 Galaxy Quest

23.30 Artificial Intelligence: AI

01.45 The Running Man

(Tack till Erik)

[ Till originalnyheten ]

Har frågat Tele2 två ggr nu. Samma svar båda gångerna trots att TV4 skriver att de håller på att förhandla med bl.a. Tele2.

18 dec 2007

"Hej!

Tack för ditt mail. Till en början är det inte aktuellt med denna kanal.

Med vänlig hälsning

Jerker Eriksson

TELE2VISION

Kundservice"

9 feb 2008

"Hej!

Tack för ditt mail. Nej, vi kommer inte att ta in TV4 Science Fiction direkt vid lanseringen

av kanalen.Det är inte omöjligt att vi i framtiden kommer att ta in den

kanaler.

Med vänlig hälsning

TELE2VISION

Kundservice

Britt-Marie Ek"

Hoppas bara att de inte börjar att visa DS9 direkt för den har jag inte sett och såg jag fram emot att se. Har sett Voyager men inte från början men det verkar som jag kommer att missa den. Lite hopp finns kvar dock för det är 21 dagar kvar. Hoppas de ändrar sig.

• Create New...