Gå till innehåll
Nyhet

En äkta elbil i Star Trek XI

Rekommenderade inlägg

st_xi_aptera_car_080429.jpgDen eldrivna bilen Aptera ser så futuristisk ut att den har valts som det fordon som kadetterna åker (spöklikt tyst) omkring i på Stjärnflotteakademins campus i den nya Star Trek-filmen.

Apteran är ett unikt 3-hjuligt fordon som kan ta flera passagerare och har en säkerhetsbur i kompositmaterial (som Formula 1 bilarna!). De två hjulen i fram och ett i bak, minskar risken för att fordonet välter. Bilen har ett antispinn- och antisladdsystem, plus ABS-bromsar. Enligt säkra källar toppar den över 140 km/t.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det väl så att skyttlar är reserverade för starfleet personal och deras rymdskepp och eller nåt sådant. Det kan också vara så att det är enklare och billigare att åka bil inom begränsade områden tex en stadskärna eller en campus än att använda skyttel titt som tätt. Dessutom kan ju bilarna behållas av nostalgiska skäl.. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte heller jag gillar bilar i Star Trek, och framförallt inte fordon med Hjul. Det hör inte hemma i ST. Men det finns viss poäng i det Supreme Comander JAF säger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med! Först tyckte jag att det var ett coolt grepp att dom fes runt i en bil i Nemesis och det där sista hoppet i i skytteln gilar jag fortfarande men..nope känns fel. Kanske kan man stå ut om en bil skymtar förbi som hastigast i nya filmen men inte mer än så! Får dåliga flash back´s från gamla science fiction-rullar där man åker runt i "futuristiska" bilar :huh:

Redigerad av michael ricochet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om dom ska ha bilar så borde dom vara som de i I,Robot. Det är bilar som halvsvävar fram tack vare magnetiska klot, eller som dom i Minority Report.

audiconceptcar06bs1.jpg

Redigerad av Bebbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den där designen känns dock lite väl futuristisk med tanke på i vilken era som den nya filmen ska utspela sig i. Kanske om du kan hitta ett mellanting.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg