Jean-Luc Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 Vart lite förvånad när jag inte hittade nått om det här på startrekdb så måsta bara länka: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2966143.ab Spännande när till astronauter berättar om att det finns liv i rymden OCH att de har besökt jorden ett flertal gånger. Själv hör jag till en av dom som tror att Usa vet om liv i rymden, men mörkar det. Men vad tror ni om detta? En virrig gubbe som vill ha uppmärksamhet eller en gammal man som vill att sanningen kommer fram? Tänk er, TÄNK om år 2008 skulle vara året då människan fick veta att dom inte är ensamma...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 Ja ensamma är vi inte! Det är yterst osannolikt att vi är det enda livet i universum eller en kanske vintergatan. Det borde ju också finnas(det finns) liknande livsbetingelser på andra platser. Dock så tror jag ju att chansen är minimal att någon ska hitta oss i detta oändliga universumet. Sedan så måste ju det livet på en annan planet, vara utvecklade nog för att kunna kommunicera och resa. Dom måste ju ha en intelligens som förbipasserar vår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khelben Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 (edited) Själv så tror jag inte på den mannan ang. att han sett utomjordingar, men universum är STORT, som sagt. Och att i framtiden stöta på en utomjording vore intressant, minst sagt! Hur många är det på det här forumet som är med och hjälper till i seti@home projektet då? Allt för att öka våra chanser att faktiskt se något.. Detta är min prestation hittils. Edited July 26, 2008 by khelben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 Jag såg grejen på stockholm trekkers mailing lista. Har lite svårt att ta karlen seriöst bara. Jag menar hur många gamlingar har inte blivit övertygade om att de sett gud mm? Att de ser ut ungefär som et och är snälla gör inte saken bättre och det är rätt självklart att vi skulle ha märkt om vi blev överfallna av en överlägsen technologi. Kort sagt inget att fästa större värde och DEFINETIVT inget bevis för att det finns ufon. J. Ps dock föringar hans pladder nu på intet sätt hans prestation som astrounat. ds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofumannen Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 (edited) The disclosure project Över 400 personer från regeringen, militären och underrättelsetjänsten i USA med förstahandsuppgifter om UFO, ET, ET-teknologi Edited July 27, 2008 by Tofumannen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 27, 2008 Report Share Posted July 27, 2008 Jösses jag säger då det. Men tänk då om jag hävdar att alla utomjordingar ser ut som människor eller rättare är människor. Hur ska ni då kunna se skillnad på utomjording och jordbo? "Du skulle inte kunna känna igen en alien om han så stod framför dig!"?? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 27, 2008 Report Share Posted July 27, 2008 Jösses jag säger då det. Men tänk då om jag hävdar att alla utomjordingar ser ut som människor eller rättare är människor. Hur ska ni då kunna se skillnad på utomjording och jordbo? "Du skulle inte kunna känna igen en alien om han så stod framför dig!"?? J. Cylons!!!! ett tecken på att dom inte är människor är att det finns flera likadana. eller va snackar vi utomjordingar? Inte cylons? aja då blir det svårt, man får nog ta en kniv och öppna upp nån och kolla om dom är lika som oss. om dom inte har samma anatomi som oss förstås, då får man problem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 28, 2008 Report Share Posted July 28, 2008 Är de människor så lär de ha samma anatomi som oss, ja. <_< Och det enda som skiljer är en miljard år annars är de jordbor. Förklara det för en ufo fanatiker den som kan... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 2, 2008 Report Share Posted August 2, 2008 Om det skulle skilja en miljard år så skulle de nog ej se ut som vi. Evolutionen vettu ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted August 2, 2008 Report Share Posted August 2, 2008 Evolutionen påverkas av vad som händer på planeten (här på Jorden hade vi en asteroid som dödade massa dinosarier och orsakade en istid . det är inte säkert att detta sker på andra planeter . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 3, 2008 Report Share Posted August 3, 2008 Om det skulle skilja en miljard år så skulle de nog ej se ut som vi. Evolutionen vettu ;) Det finns många djur och växter som är en miljard år gamla och som ser ut som de gjorde då. Och då har jag änd?? inte blandat in ID och andra djur i diskussionen... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 3, 2008 Report Share Posted August 3, 2008 Sant dock har jag svårt att tro att vi som så sent som för 10 000 år sedan blev av med vår närmsta släkting (neandertahl) skulle sluta utvecklas redan. Jag tror att vi blir mer o mer hårlösa kanske får tunnare kropp...aliens helt enkelt :lol: Sedan är ju frågan om vi hinner utvecklas såååå mycket mer eftersom att solen inte brinner för evigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erika Posted August 4, 2008 Report Share Posted August 4, 2008 (edited) Ja, man vet aldrig var vi kommer sluta...! Jag måste erkänna att jag är mer än en gnutta skeptisk till 77-åringens historia. Ja menar "en ET-liknande" alien - Hur fantasilöst kan det bli?! Men å andra sidan, kanske finns det en bakomliggande anledning till att aliens avbildas på detta sätt ...? Edited August 4, 2008 by Erika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 Den bakomliggande anledningen är att vi gärna använder oss själva som utgångspunkt när vi ska förutspå hur alien ser ut. Aliens får alltså företrädesvis stort huvud, två ögon, två öron, armar och fötter ungefär på samma sätt som vi. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 Den bakomliggande anledningen är att vi gärna använder oss själva som utgångspunkt när vi ska förutspå hur alien ser ut. Aliens får alltså företrädesvis stort huvud, två ögon, två öron, armar och fötter ungefär på samma sätt som vi. J. jo men vi vill att de ska se ut som oss men samtidigt ska de inte se ut som oss. därför deras konstiga huvud och hudfärg mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 (edited) Var det inte forskare som räknat ut att om dom kommit lika långt tidsmässigt i evolutionen som oss så skulle dom påminna starkt om oss? Men det kanske bara var om livsbetingelserna var likvärdiga våra. Edited August 5, 2008 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 Var det inte forskare som räknat ut att om dom kommit lika långt tidsmässigt i evolutionen som oss så skulle dom påminna starkt om oss? Men det kanske bara var om livsbetingelserna var likvärdiga våra. nje tror inte de skulle påminna särskilt mycket om oss. man utvecklas ju efter livsvillkoren, tänk på om det är jättestark gravitation, stark hetta och så vidare. då är det nog optimalt att va lite annorlunda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 (edited) Jop under hyfsat lika förhållanden så tror jag nog att vi blir ganska lika. Även om att det skiljer sej i atmosfär och tryck. Jag vill minnas en gammal bok från grundskolans bibliotek där man visade två olika individer som levde under två extremer vad gällde atmosfär och tryck. Den ene levde i tunn atmosfär och hade stora skydd ovanför ögonen mot solen och var smal med stora lungor. Den andre hade stora ögon och var muskulös med ett starkt hjärta för att stå emot trycket. Men bägge hade två armar och ben. Det har visat sej väldigt praktiskt att ha två av varje och vissa organ som näsan placerad i mitten. Det handlar visst om mattematisk/biologisk symmetri/harmoni. Lite över min nivå men jag hajar grundtanken om varför det utvecklas så. Edited August 5, 2008 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 Ja, man vet aldrig var vi kommer sluta...! Jag måste erkänna att jag är mer än en gnutta skeptisk till 77-åringens historia. Ja menar "en ET-liknande" alien - Hur fantasilöst kan det bli?! Men å andra sidan, kanske finns det en bakomliggande anledning till att aliens avbildas på detta sätt ...? hmm en tanke är att om en utomjordisk livsform skall kunna besöka jorden..så lär den har homonoida drag för att kunna leva på planeten...såvidare inte de använder sig utav mekaniska eller okända hjälpmedel för att kunna va på jorden... Sen kan det själva verket va så att han har spridit den här "lögnen" för att på så vis få allmänheten på villovägar eller hur man skall uttrycka det..så vi tänker på en massa aliens istället för vad egentligen regeringarna håller på med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Var det inte forskare som räknat ut att om dom kommit lika långt tidsmässigt i evolutionen som oss så skulle dom påminna starkt om oss? Men det kanske bara var om livsbetingelserna var likvärdiga våra. nje tror inte de skulle påminna särskilt mycket om oss. man utvecklas ju efter livsvillkoren, tänk på om det är jättestark gravitation, stark hetta och så vidare. då är det nog optimalt att va lite annorlunda. var det inte det jag sa förut : Evolutionen påverkas av vad som händer på planeten (här på Jorden hade vi en asteroid som dödade massa dinosarier och orsakade en istid . det är inte säkert att detta sker på andra planeter . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts