Nyhet Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 I Aftonbladet idag kan man läsa att jorden eventuellt kommer att besökas av små gröna män imorgon. Tidningen har fått sina uppgifter från olika vadslagningssajter som lagt upp möjligheten att spela på uppgiften efter att det cirkulerat rykten på nätet att världen kommer att besökas av utomjordingar den 14:e oktober. Vi pratar om miljoner dollar som vi måste dela ut till ganska många om utomjordingarna faktiskt landar, säger Rupert Adams på spelbolaget William Hill. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Jamen nu kommer dom väl lite för tidigt då? Vulcans alltså Men man undrar lite var dom fått detta rykte ifrån, alltså var det startade? Låter ju lite skumt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Vilken "icke-nyhet" Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Mja varför det? Passar väl utmärkt in i Ten Forward-kategorin. Roligt med alla små nyheter som rör "jymden" och dylika saker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Tjaaa, nu ligger den ju under Nyheter och inte under Ten Forward. Sedan är jag mer intresserad av seriösa nyheter och liknande än det kvällspressen skriver om. Speciellt i detta fall då inget i nyheten känns det minsta seriöst. Trodde vi hade en viss standard på nyheter vi väljer att ta upp men så kanske inte är fallet. Men visst, smaken är som baken. Delad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Personligen tycker jag att det kan vara bra att varva seriösa nyheter med mindre seriösa. Idén är ju att sidan skall tilltala alla, och det skadar inte att ibland frigöra sig en del från det gravallvarliga, tycker jag. För nyheten måste väl räknas in i kategorin skämt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Ja jisses man måste väl inte hårddra? Det gör väl knappast någon skada eller väcker allmän irritation om man har med denna nyhet? Livet är fullt av gråzoner..bara att gilla läget. Eventuella gråszoner behövs dessutom ofta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Undrar vilket odds man skulle få om man slog vad om jordens undergång? Denna nyhet känns ok för övrigt eftersom den visar på hur många som är beredda på att satsa pengar på knäppa saker. Hm man kanske borde satsa en slant på att utomjordingar landar 4 april 2061 eller när det nu var.... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Mmm jag såg den filmen igår igen...Zefraim rules! Rockabilly och ......! Men allvarligt så vore väl vulcans dom bästa att stöta på i en first contact! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Kan omöjligen förstå vad för människor som sattsar pengar på en sådan sak. Det är ett mycket säkert sätt att bli av med dem. Personligen har jag mycket bättre sätta att spendera minna kronor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Människor satsar verkligen pengar på allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted October 14, 2008 Report Share Posted October 14, 2008 Känns som vadslagningen i Rat Race, den som har sett den vet jag vad jag pratar om. Men som många säger, varför spendera pengar på någonting man varken har värde av eller kommer att få tillbaka. Köp en Star Trek novel eller en säsong Star Trek istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 14, 2008 Report Share Posted October 14, 2008 Nu är det imorgon. Några utomljordingar än? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 14, 2008 Report Share Posted October 14, 2008 Ska ut och kolla en sväng! Men det är nog bara jag som är ett UFO som vanligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 14, 2008 Report Share Posted October 14, 2008 En av kunderna på jobbet i dag hade en hemsk grön tröja, och jag var nära att fråga om hon var utomjordling. Men det är det närmsta små gröna män jag sett i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Så mycket kan jag avslöja att gröna var de absolut inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Det ante mig. Inga små gröna män i tv på hela dagen. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Inga utomjordingar så det där spelbolaget tjänade nog en hacka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts