Supreme Commander JAF Posted October 18, 2008 Report Posted October 18, 2008 Räkna inte med att svenskarna får se en ev trailer för jänkarna. Dessutom skulle det förutsätta att sf har tagit ett beslut om att visa filmen. Men den som lever får se. Bond brukar ju vara kul att se på. Men varför i allsin dar hamnar sverige premiären före usa dito??? Det brukar ju vara tvärtom ju? J. Quote
Pjotr'k Posted October 18, 2008 Report Posted October 18, 2008 Sverige följer Storbritannien, och de är alltid först på Bondfilmer. Quote
The Holy Three Posted October 18, 2008 Report Posted October 18, 2008 Räkna inte med att svenskarna får se en ev trailer för jänkarna. Dessutom skulle det förutsätta att sf har tagit ett beslut om att visa filmen. Men den som lever får se. Bond brukar ju vara kul att se på. Men varför i allsin dar hamnar sverige premiären före usa dito??? Det brukar ju vara tvärtom ju? J. Biljetterna för filmen har redan börjat säljas, premiären har varit skriven i sten ett ganska bra tag nu & posters utav filmen finns på de flesta SF biografer. Quote
Pjotr'k Posted October 18, 2008 Report Posted October 18, 2008 Räkna inte med att svenskarna får se en ev trailer för jänkarna. Dessutom skulle det förutsätta att sf har tagit ett beslut om att visa filmen. Men den som lever får se. Bond brukar ju vara kul att se på. Men varför i allsin dar hamnar sverige premiären före usa dito??? Det brukar ju vara tvärtom ju? J. Biljetterna för filmen har redan börjat säljas, premiären har varit skriven i sten ett ganska bra tag nu & posters utav filmen finns på de flesta SF biografer. Jag tror att JAF menade "beslut om att visa Star Trek-filmen". Quote
Supreme Commander JAF Posted October 19, 2008 Author Report Posted October 19, 2008 Självklart! Att biljetter till 007 säljs är ju inte så konstigt, eller hur? Vet någon förresten om SF ska ta upp star trek på programmet och i så fall när premiärdatumet är? J. Quote
Pjotr'k Posted October 19, 2008 Report Posted October 19, 2008 Svenska premiären är 8 maj enligt IMDb, men jag vet inte om detta är bestämt av SF. Quote
Vorik Posted October 20, 2008 Report Posted October 20, 2008 (edited) Ingen av er som tidigare har besökt den officiella hemsidan för filmen? Där finns i alla fall följande information. Antar att vi kan vara rätt säkra på att det om står på filmens officiella hemsida är den mest korrekta informationen. Worldwide Relase Dates North America United States - 08 May 09 Canada - 08 May 09 Latin America Argentina - 07 May 09 Brazil - 08 May 09 Chile - 07 May 09 Colombia - 08 May 09 Mexico - 08 May 09 Panama - 08 May 09 Peru - 07 May 09 Venezuela - 08 May 09 Middle East / Africa Egypt - 13 May 09 Israel - 07 May 09 Lebanon - 07 May 09 South Africa - 07 May 09 Asia Pacific Australia - 07 May 09 Hong Kong - 28 May 09 India - 26 May 09 Indonesia - 08 May 09 Japan - 06 Jun 09 Korea - 11 Jun 09 Singapore - 08 May 09 Malaysia - 08 May 09 New Zealand - 07 May 09 Philippines - 08 May 09 Taiwan - 25 Jul 09 Thailand - 07 May 09 Europe Austria - 08 May 09 Belgium - 06 May 09 Croatia - 07 May 09 Cyprus - 08 May 09 Czech/Slovakia - 07 May 09 Denmark - 08 May 09 Finland - 08 May 09 France - 06 May 09 Germany - 07 May 09 Greece - 07 May 09 Hungary - 08 May 09 Iceland - 08 May 09 Italy - 08 May 09 Netherlands - 07 May 09 Norway - 08 May 09 Poland - 29 May 09 Portugal - 07 May 09 Romania - 08 May 09 Russia - 07 May 09 Serbia & Montenegro - 07 May 09 Slovenia - 07 May 09 Spain - 08 May 09 Sweden - 08 May 09 Switzerland - F - 06 May 09 Switzerland - G - 07 May 09 Turkey - 08 May 09 Ukraine - 07 May 09 United Kingdom - 08 May 09 Edited October 20, 2008 by Tuvok Quote
Supreme Commander JAF Posted October 20, 2008 Author Report Posted October 20, 2008 Om det stämmer så är det kanon! Men man vet aldrig med sf. J. Quote
Vorik Posted October 20, 2008 Report Posted October 20, 2008 (edited) SF har inget att göra med detta. Det är ju information direkt från Paramount Pictures International som står på filmens hemsida. Edited October 20, 2008 by Tuvok Quote
Schran Posted October 20, 2008 Report Posted October 20, 2008 Vem vet det kanske blir Folkets bio som får distribuera ST:XI... Quote
Pjotr'k Posted October 21, 2008 Report Posted October 21, 2008 Jag har e-postat SFs kundtjänst med lite frågor, hoppas vi får svar från dem snart. Quote
Supreme Commander JAF Posted October 21, 2008 Author Report Posted October 21, 2008 Samma sak här faktiskt. :lol: J. SF har inget att göra med detta. Det är ju information direkt från Paramount Pictures International som står på filmens hemsida. SF har hur mycket som helst med det att göra eftersom det med största sannolikhet är de som visar filmen i sverige och det är också de som i slutändan sätter premiärdatum och bestämmer om filmen ska visas eller inte. Kommer dessa uppgiifter om svenskt premiärdatum från sf är det kanon. <_< J. Quote
Vorik Posted October 21, 2008 Report Posted October 21, 2008 Eftersom ditt svar kom efter min post där jag redovisade vilka releasedatum som gäller för vilka länder så trodde jag att ditt svar: "Men man vet aldrig med sf." var riktat som att min information kom från SF, vilket, som jag skrev, den inte gör utan direkt från Paramount Pictures International. Vi kan alltså vara så säkra i dagsläget som det går att vara, på att den svenska premiären är den 8/5 2009, som du undrade över i din tidigare post. Jag har ju svårt att tro att Paramount hittar på allt bara för att vara roliga. Det som gäller nu är det dom har postat på filmens officiella hemsida och tills dom säger annat är det att betrakta som den mest trovärdiga informationen som finns just nu. Något annat har jag heller inte påstått. Själv tror jag stenhårt på att det är SF (men säkert även mindre biografkedjor) kommer visa filmen, det är ju rätt givet eftersom dom har monopol här i sverige och att Paramount troligtvis inte låter filmen få exklusiv visningsrätt på dom mindre biografkedjorna. Hoppas du förstår vad jag menade med min post nu. <_< Quote
The Holy Three Posted October 21, 2008 Report Posted October 21, 2008 Självklart! Att biljetter till 007 säljs är ju inte så konstigt, eller hur? Vet någon förresten om SF ska ta upp star trek på programmet och i så fall när premiärdatumet är? J. Jaha ok, tänkte väl! Men jag ser inget som helst tvivel till att SF skulle köpa in Star Trek då det kommer bli en stor sommarfilm nästa år. Quote
Pjotr'k Posted October 22, 2008 Report Posted October 22, 2008 Vi fick nu ett intet-svar från SF: Hej, Tack för ditt mail. I nuläget har vi ingen information om när, hur och var Star Trek kommer att ha premiär. Det varierar när vi släpper biljetter till våra premiärer. Oftast är den avgörande faktorn hur populär filmen beräknas bli. Om det är en mindre film kan biljetterna släppas tillsammans med alla andra biljetter, det vill säga på onsdagen innan premiärfredagen, och då kan man köpa biljetter till alla föreställningar till och med efterföljande torsdag. Om filmen är större släpps biljetterna med längre framförhållning. Hur långt innan varierar från film till film. Biljettsläpp annonseras alltid i dagstidningar och på www.sf.se. Med vänliga hälsningar Andrea SF Bio AB Kundtjänst & Helpdesk Box 7404 103 91 STOCKHOLM Tel: 08-56 26 00 00 Internet: www.sf.se Det där sade verkligen nada, nothing, inget... Quote
Unkas Posted October 22, 2008 Report Posted October 22, 2008 Jag kan inget annat säga än att hålla med dig Pjotr'k. Någon information om hurvida filmen kommer till SF fick vi inte. Bara massa tämligen orelevant information om biljettförsäljning. De kunde väll åtminstånde skrivit om SF funderar på att ta in filmen eller inte. Några planer bör de ha redan nu tycker jag. Quote
Vorik Posted October 23, 2008 Report Posted October 23, 2008 Med tanke på hur stor del av marknaden SF har så skulle jag bli bra förvånade om det är någon annan kedja än dom som komemr visa Star Trek XI när den får premiär 8/5 2009. Det ligger så långt in i framtiden att det säkert kommer dröja en bit in på det nya året innan dom kommer ha mer information att dela med sig av. Quote
Schran Posted October 23, 2008 Report Posted October 23, 2008 (edited) Alltså, det finns väl ingen annan nationell biografkedja än SF längre (och Folkets Bio då...)? SF köpte ju upp Sandrews för nåt år sedan eller när det nu var? Edited October 23, 2008 by Schran Quote
Unkas Posted October 23, 2008 Report Posted October 23, 2008 Alltså, det finns väl ingen annan nationell biografkedja än SF längre (och Folkets Bio då...)? SF köpte ju upp Sandrews för nåt år sedan eller när det nu var? Det stämmer. SF är domininerande i dag. Man kan nog säga att de nära på har monopol i Sverige. Quote
Borgmi Posted October 23, 2008 Report Posted October 23, 2008 Vi får helt enkelt mailbomba SF! Om de får många mail/förfrågningar om nya filmen så lär dom inse att det är en populär film. Ungefär Quote
Borgmi Posted November 14, 2008 Report Posted November 14, 2008 SF sa till mig att Star Trek filmen verkar ha premiär den 9 maj, men att dom inte visste säkert eftersom att det är så lång tid kvar. Quote
Pjotr'k Posted November 14, 2008 Report Posted November 14, 2008 Konstigt med en premiär på en lördag, så jag lutar nog mer åt att de läst fel på datumet 090508 och tänkt 9 maj. Quote
Supreme Commander JAF Posted November 14, 2008 Author Report Posted November 14, 2008 Du menar att det ska vara fredag? Fast premiärdagar beror ju på en mängd faktorer och jag är förvånade att de har svarat. Men den som lever får se. Det verkar ju i alla fall som att den släpps när den ska. J. Quote
Unkas Posted November 15, 2008 Report Posted November 15, 2008 (edited) SF sa till mig att Star Trek filmen verkar ha premi den 9 maj, men att dom inte visste säkert eftersom att det är så lång tid kvar. Det kan vara så att de bara sagt ett datum för att få tyst på alla mail om filmen. Och att det egentligen bara vet vilken månad filmen kommer att släppas. Edited November 15, 2008 by Unkas Quote
Vorik Posted November 15, 2008 Report Posted November 15, 2008 Det är ju redan klarlagt att den svenska premiären blir den 8/5 2009 enligt filmens officiella hemsida. Tror att den är så pass korrekt som det kan bli just nu och skulle datumet ändras så lär den ändras även på den sidan. Quote
Recommended Posts