Gå till innehåll
Supreme Commander JAF

Star Trek XI på svenska biografer

Rekommenderade inlägg

Räkna inte med att svenskarna får se en ev trailer för jänkarna. Dessutom skulle det förutsätta att sf har tagit ett beslut om att visa filmen. Men den som lever får se. Bond brukar ju vara kul att se på. Men varför i allsin dar hamnar sverige premiären före usa dito??? :huh: Det brukar ju vara tvärtom ju? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Räkna inte med att svenskarna får se en ev trailer för jänkarna. Dessutom skulle det förutsätta att sf har tagit ett beslut om att visa filmen. Men den som lever får se. Bond brukar ju vara kul att se på. Men varför i allsin dar hamnar sverige premiären före usa dito??? :huh: Det brukar ju vara tvärtom ju? J.

Biljetterna för filmen har redan börjat säljas, premiären har varit skriven i sten ett ganska bra tag nu & posters utav filmen finns på de flesta SF biografer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biljetterna för filmen har redan börjat säljas, premiären har varit skriven i sten ett ganska bra tag nu & posters utav filmen finns på de flesta SF biografer.

Jag tror att JAF menade "beslut om att visa Star Trek-filmen".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen av er som tidigare har besökt den officiella hemsidan för filmen? Där finns i alla fall följande information. Antar att vi kan vara rätt säkra på att det om står på filmens officiella hemsida är den mest korrekta informationen. :)

Worldwide Relase Dates

North America

United States - 08 May 09

Canada - 08 May 09

Latin America

Argentina - 07 May 09

Brazil - 08 May 09

Chile - 07 May 09

Colombia - 08 May 09

Mexico - 08 May 09

Panama - 08 May 09

Peru - 07 May 09

Venezuela - 08 May 09

Middle East / Africa

Egypt - 13 May 09

Israel - 07 May 09

Lebanon - 07 May 09

South Africa - 07 May 09

Asia Pacific

Australia - 07 May 09

Hong Kong - 28 May 09

India - 26 May 09

Indonesia - 08 May 09

Japan - 06 Jun 09

Korea - 11 Jun 09

Singapore - 08 May 09

Malaysia - 08 May 09

New Zealand - 07 May 09

Philippines - 08 May 09

Taiwan - 25 Jul 09

Thailand - 07 May 09

Europe

Austria - 08 May 09

Belgium - 06 May 09

Croatia - 07 May 09

Cyprus - 08 May 09

Czech/Slovakia - 07 May 09

Denmark - 08 May 09

Finland - 08 May 09

France - 06 May 09

Germany - 07 May 09

Greece - 07 May 09

Hungary - 08 May 09

Iceland - 08 May 09

Italy - 08 May 09

Netherlands - 07 May 09

Norway - 08 May 09

Poland - 29 May 09

Portugal - 07 May 09

Romania - 08 May 09

Russia - 07 May 09

Serbia & Montenegro - 07 May 09

Slovenia - 07 May 09

Spain - 08 May 09

Sweden - 08 May 09

Switzerland - F - 06 May 09

Switzerland - G - 07 May 09

Turkey - 08 May 09

Ukraine - 07 May 09

United Kingdom - 08 May 09

Redigerad av Tuvok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SF har inget att göra med detta. Det är ju information direkt från Paramount Pictures International som står på filmens hemsida. :)

Redigerad av Tuvok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma sak här faktiskt. :lol: J.

SF har inget att göra med detta. Det är ju information direkt från Paramount Pictures International som står på filmens hemsida. :)

SF har hur mycket som helst med det att göra eftersom det med största sannolikhet är de som visar filmen i sverige och det är också de som i slutändan sätter premiärdatum och bestämmer om filmen ska visas eller inte. Kommer dessa uppgiifter om svenskt premiärdatum från sf är det kanon. <_< J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom ditt svar kom efter min post där jag redovisade vilka releasedatum som gäller för vilka länder så trodde jag att ditt svar: "Men man vet aldrig med sf." var riktat som att min information kom från SF, vilket, som jag skrev, den inte gör utan direkt från Paramount Pictures International. Vi kan alltså vara så säkra i dagsläget som det går att vara, på att den svenska premiären är den 8/5 2009, som du undrade över i din tidigare post. Jag har ju svårt att tro att Paramount hittar på allt bara för att vara roliga. Det som gäller nu är det dom har postat på filmens officiella hemsida och tills dom säger annat är det att betrakta som den mest trovärdiga informationen som finns just nu.

Något annat har jag heller inte påstått. Själv tror jag stenhårt på att det är SF (men säkert även mindre biografkedjor) kommer visa filmen, det är ju rätt givet eftersom dom har monopol här i sverige och att Paramount troligtvis inte låter filmen få exklusiv visningsrätt på dom mindre biografkedjorna.

Hoppas du förstår vad jag menade med min post nu. <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Självklart! Att biljetter till 007 säljs är ju inte så konstigt, eller hur? Vet någon förresten om SF ska ta upp star trek på programmet och i så fall när premiärdatumet är? J.

Jaha ok, tänkte väl! :)

Men jag ser inget som helst tvivel till att SF skulle köpa in Star Trek då det kommer bli en stor sommarfilm nästa år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi fick nu ett intet-svar från SF:

Hej,

Tack för ditt mail.

I nuläget har vi ingen information om när, hur och var Star Trek kommer att ha premiär. Det varierar när vi släpper biljetter till våra premiärer. Oftast är den avgörande faktorn hur populär filmen beräknas bli. Om det är en mindre film kan biljetterna släppas tillsammans med alla andra biljetter, det vill säga på onsdagen innan premiärfredagen, och då kan man köpa biljetter till alla föreställningar till och med efterföljande torsdag. Om filmen är större släpps biljetterna med längre framförhållning. Hur långt innan varierar från film till film. Biljettsläpp annonseras alltid i dagstidningar och på www.sf.se.

Med vänliga hälsningar

Andrea

SF Bio AB

Kundtjänst & Helpdesk

Box 7404

103 91 STOCKHOLM

Tel: 08-56 26 00 00

Internet: www.sf.se

Det där sade verkligen nada, nothing, inget...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inget annat säga än att hålla med dig Pjotr'k. Någon information om hurvida filmen kommer till SF fick vi inte. Bara massa tämligen orelevant information om biljettförsäljning. De kunde väll åtminstånde skrivit om SF funderar på att ta in filmen eller inte. Några planer bör de ha redan nu tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på hur stor del av marknaden SF har så skulle jag bli bra förvånade om det är någon annan kedja än dom som komemr visa Star Trek XI när den får premiär 8/5 2009. Det ligger så långt in i framtiden att det säkert kommer dröja en bit in på det nya året innan dom kommer ha mer information att dela med sig av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså, det finns väl ingen annan nationell biografkedja än SF längre (och Folkets Bio då...)? SF köpte ju upp Sandrews för nåt år sedan eller när det nu var?

Redigerad av Schran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alltså, det finns väl ingen annan nationell biografkedja än SF längre (och Folkets Bio då...)? SF köpte ju upp Sandrews för nåt år sedan eller när det nu var?

Det stämmer. SF är domininerande i dag. Man kan nog säga att de nära på har monopol i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SF sa till mig att Star Trek filmen verkar ha premi den 9 maj, men att dom inte visste säkert eftersom att det är så lång tid kvar.

Det kan vara så att de bara sagt ett datum för att få tyst på alla mail om filmen. Och att det egentligen bara vet vilken månad filmen kommer att släppas.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu