Jump to content

Trailern på TOS-vis

Aike

Recommended Posts

Tyckte inte den var lika kul.

Beror kanske på att jag är ganska ung(inget illa menat) och tycker att Originalserien kan vara lite fånig ibland.

Det är väl originalserien som är skyldig till nördstämpeln som finns på Star Trek som också är största hotet mot filmen.

Hoppas jag inte fick halva forumet emot mig nu jag spekulerar bara varför nördstämpeln finns. Originalserien kan ju vara riktigt spännande ibland också!!!

Det är väl originalserien som är skyldig till nördstämpeln som finns på Star Trek som också är största hotet mot filmen.

Hoppas jag inte fick halva forumet emot mig nu jag spekulerar bara varför nördstämpeln finns. Originalserien kan ju vara riktigt spännande ibland också!!!

Tror inte att det är dom dåliga effekterna som får folk att tycka att serien är till för nördar. Star Trek i helhet anses vara nördigt pga andra orsaker.

För övrigt älskade jag trailern, riktigt bra gjord!

Det är inte specialeffekterna jag ser som bov utan handlingen ta avsnitt ett "The Cage" som exempel en kvinna som sprider sjukdomar med händerna det är sånt jag ser som boven. Trailern var rätt så kul men inte lika kul som den "riktiga trailern".

Själv gillar jag Originalserien så jag är väl en nörd :nörd: i folks ögon.

Jag tror nördstämpeln kommer ifrån att varje serie har karaktärer som är outsiders och ofta intellektuella (Spock, Seven Data mfl). Detta lockar personer som känner sig så och agerar på det sättet att titta. Så de som är nördar och tittar på Trek är det redan från början och blir det inte av serien i sig självt.

Du kanske har lite rätt men i tillexempel USA är Star Trek mer accepterat som mainstream då kan man undra varför det är så?

Som jag förstår det är det många som anser Trek vara töntigt. Särskilt bland de yngre. En anledning till att Enterprise las ner var att den hade svårt att nå nya yngre tittare.

Jag har läst på andra forum att åldersgruppen 18-24 år är väldigt negativ till senare års Trek, så man kommer få sälja den nya filmen hårt för att få dem till biograferna.

Jag är inte så hundra på att jag kommer att se filmen på bio. Beror på hurvida min nyfikenhet ökar inför filmens premiär, om jag orkar prioritera att ta mig till en biograf(jobbar mycket), om jag har någon att gå med. Men framför allt så behöver jag se någon trailer som ger mig något som jag gillar, något som säger Star Trek till mig. Ännu är jag inte alls övertygad om att filmen kommer att bli något att ha. Tyckte Nemesis var enorm dålig och störande och förväntar mig inte mer av denna filmen. Mitt förtroende för de paramount och de som håller i ST dessa dagar är mycket lågt.

• 5 months later...