Gå till innehåll
The Holy Three

Captain Kirks stol

Rekommenderade inlägg

Vann precis den här på tradera, och är nästan rädd för att säga hur mycket jag vann den för (4 lax :rodna:). Har dock lagt undan en väldans massa pengar de senaste 6 månaderna så det här gjorde inte överdrivet ont i plånboken. Att sedan en replica från Diamond Select Toys kostar runt 25000 kr gör ju detta till ett riktigt kap :w00t:

Bild:

captain2.jpg

Videos (av skaparen)

http://www.youtube.com/watch?v=sgJLqJilUZQ

http://www.youtube.com/watch?v=Ou1jWNUyCXg...re=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=Ls7zqWO3uKo...re=channel_page

Det här funkar väldigt bra för mig just nu faktiskt! Jag har länge velat köpa en skinnfåtölj då jag vid tillfället endast har en hörnsoffa, saknar en fåtölj att sitta i när jag tittar på tv/film. Sen gick min datorstol nyligen sönder och var på väg att köpa en ny, vilket jag inte kommer behöva. Kan använda den som här en 2 in 1 kombination och samtidigt spara pengar på det! :)

Kan knappt vänta tills jag får stolen, snacka om att man ska sitta och kolla på mycket TOS medan man sitter på den :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Very nice! Det är en svensk som bygger dem eller hur?

Men du fick betala mer än han som fick den äkta från TOS. Han fick den nämligen gratis efter serien lades ner. Enda villkoret var att han fick hämta den själv. Den användes också som tv-fåtölj i många innan den såldes på auktion för några år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hörruduru! Då vet du ju var för/eller efterträffen, till vår gemansamma biokväll på premiären för nya filmen kommer att bli!! :w00t:

Och grattis till kapet! :)

Haha, har inga problem att stå värd för den kvällen, men det verkar som om de flesta är från Linköping så det kanske hade varit ett smidigare ställe att ha en förtreff. Men vill ni se filmen i Norrköping så kan vi ha ett litet maraton hos mig :)

Vilken underbart vacker skapelse. Du får köra ett härligt TOS-maraton som invigning när du fått den.

Det kan du ge dig på att jag ska ha ;)

Very nice! Det är en svensk som bygger dem eller hur?

Ja, vet dock inte om det här är den enda han byggt eller om han gör flera, det här är iaf den enda jag sett på Tradera.

Redigerad av AxelFoley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tusan va läckert! Skulle vilja se den live! Du får ta med den till biografen! Då får du nog komma in gratis! :D

Skulle va något coolt ha med sig den till kön dagen biljetterna släpps, och bara sitta i stolen & se cool ut :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

IT'S HERE, AND IT'S MARVELOUS!!!!!!!!!!!!!

Riktigt schyst snubbe som kom o lämnade den, visade mig hur allt funkar o så. Såg honom på Sci-fi mässan igår, för er som var där så var det han som klädde ut sig till Terminatorn. Sitter och skriver detta sittandes i min stol :w00t:

Bilder:

http://i176.photobucket.com/albums/w185/Ax...ey85/Chair1.jpg

http://i176.photobucket.com/albums/w185/Ax...ey85/Chair2.jpg

http://i176.photobucket.com/albums/w185/Ax...ey85/Chair3.jpg

http://i176.photobucket.com/albums/w185/Ax...ey85/Chair4.jpg

Stolen är värd sin vikt i guld! Ska ha ett litet TOS maraton med min vän som är ett Star Trek fan idag, och han vet inte om detta. Ska bli kul att se hans reaktion när han ser stolen! :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läckert! Funkar knapparna?

Hur är den att sitta i? Den ser allt mycket skönare ut än Picards stol. Jag provsatt den de hade i TNG 1998 i ett museum i Hollywood. Den var som en billig bilstol :D Men Kirks måste väl ändå vara bättre?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Knapparna på högra sidan fungerar, dom på vänstra är mest for show ;)

Den är faktiskt rikigt skön att sitta i. Hade det varit en vanlig stol så här bred, utan alla knappar etc, skulle det vara det ultimata. Öl på ena sidan, chipsskålen på andra :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket fin. Hmm, faktum är att jag skulle nog kunna bygga en sådan, när handen blir bättre. Med lite hjälp kanske. Fast jag vet inte var jag ska ha den. Har trekgrejjer i en låda i förrådet. De får inte plats i min Billyhylla. Vi flyttade hit för ca 5 år sedan och de sakerna blev aldrig uppackade. Många playmates och dubletter och lite andra grejjer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är du en duktig hantverkare? Krävs nog för att bygga en replica av stolen, sen behöver du ritningarna också, men de ska nog finnas på internet någonstans. Är ju definitivt värt ett försök om du är händig och har plats någonstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte hantverkare nej, men jag har snickrat ihop rätt avancerade grejjer. Jag menar inte att nedvärdera din stol. Den är verkligen jättefin, men man kan bygga en sådan själv om man besitter kunskaperna och får lite hjälp. Om man har den framför TV kan man få sidopanelerna att fungera som fjärrkontroll till tv'n och dvd'n. Har du en tribble som du kan klappa på då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, inte är det en stol som endast raketforskare kan trixa till, men fortfarande något långt från majoriteten klarar av att göra, med allt elektroniskt också.

Självklart jag jag tribblar att klappa, samtliga tre är faktiskt belägrade på stolen för tillfället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan alla trekkies/trekkers.

Det var jag som byggde stolen som nämdes längre upp på sidan. Nu har jag skapat en bättre variant som bygger på nya ritningar, naturligtvis med massor av ljudeffekter högtalare och subwoofer. Koppla in valfri telefon/mp3 spelare i stolen och spela musik med den. Stolen är till 99% korrekt och tyvärr funderar jag på att sälja den eftersom jag sparar pengar till en ny motorcykel. Priset är 10.000sek plus ev frakt.

MVH Tammi Mars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevligt att du kikar in här, Tammi. Synd att du behöver sälja även den nya stolen, det måste nog kännas lite. Men med din talang är det ju bara att bygga en ny och ännu bättre när du än känner för det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

WOW säger jag bara! Superfin. Skulle så köpa den om jag inte precis hade köpt ny GPS och kamera och resa till Star Trek-convention. Fungerar iPhåne-dockan till andra mobilteleforner såsom t ex sonyericsson och htc?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att svara på lite frågor.

Iphone dockan fungerar inte längre så den ska jag byta ut, har en annan med fjärrkontroll som är bättre. Det finns en vanlig hörlurssladd som man kan koppla till mp3 spelare eller telefon.

Stolen är inte lika bekväm som en fåtölj så en hel film duger den inte till.

Att bygga en ny stol är fullt möjligt men tar väldigt lång tid, denna tog 6 månader att bygga. Det tar tid att hitta alla lampor och tillverka knapparna m.m, dessutom har jag väldigt lite fritid som det är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu