Jump to content

UPPDATERAD! Leonard Nimoy, John Delancie (Q) & Avery Brooks (Sisko) & Garak från DS9 till Collectormania 15

The Holy Three

Recommended Posts

Både Leonard Nimoy (Spock) & John Delancie (Q) tar sig till England och Collectormania den 5-7:e juni. Två stora namn för Star Trek fans. Andra gäster på mässan (med reservation för flera till) är:

Amanda Tapping (Stargate SG:1)

Rachel Luttrell (Stargate Atlantis)

Tom Wopat (The Dukes of Hazzard, Smallville)

Mer information finnes här: http://www.collectormania.com/

EDIT: 1:a April (och nej, det här är INTE ett April-skämt!), Avery Brooks som spelar Benjamin Sisko i Star Trek serien Deep Space Nine kommer även till den här mässan!

Edited by The Holy Three

Exakt Aike, mycket riktigt. Jag vet inte hur ofta Nimoy är i England på dessa sortens konvent, inte alltför ofta har jag märkt genom att undersöka lite. Sen är det ju som sagt åldern, han blir 78 nu i mars. Anledningen att han väljer att besöka England just vid detta tillfälle är förmodligen för att Star Trek XI är på full gång då.

Mina planer att åka dit har redan satt igång. Det är som sagt en upplevelse man inte vill missa. Att ha både an autograf och ett foto tillsammans med honom skulle vara väldigt kul, och hur stort som helst.

Är det någon annan här som är intresserad av att åka dit? Har än så länge inte hittat någon som är 100 på att hänga med, så jag tänkte att om någon här var intresserad kanske man kunde dela på ett hotellrum eller något liknande för att spara på pengar (och kunna spendera mer på själva mässan :))

EDIT: Har gjort lite undersökningar, resan fram och tillbaka från Sthlm Skavsta går på runt 600 kr med Ryanair, och ett dubbelrum för två nätter går på 1200 kr, alltså 600 kr var om man är två. Så tur & retur resa samt boende skulle alltså endast gå på 1200 kr, inträdet till mässan är gratis.

Edited by The Holy Three

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har nu beställt flygbiljett dit samt boende för en natt under fredag-lördag. Åker hem på söndag kl 6 på morgonen. Alltsomallt gick detta på 696 kr, för både tur-retur biljett & boendet, ett mycket överkomligt pris.

Sitter och funderar över hur jag ska göra med Avery Brooks. Ska jag ta en autograf/photosession md honom? Jag är ju inget stort DS9 fan, men om jag nu blir det till slut kommer jag ju sparka mig själv i baken som inte tog chansen när jag hade den.

Köpte precis det sista utav mina fem objekt jag ska få signerat av Nimoy, nämligen boken "I Am Spock", uppföljaren till "I Am Not Spock". Gick på 10.99 dollar på Ebay, hyffsat pris då den var i mycket gott skick. Det jag ska ha signerat utav Nimoy är alltså följande:

IAmNotSpock1-1.jpg

iamspock.jpg

StarTrekChess3.jpg

Conphoto2-1.jpg

Leonard20Nimoy20Star20Trek20J20J20A.jpg

Plus att jag även ska ta ett foto tillsammans med honom, det här kommer bli kul! Endast 1 månad och 3 dagar kvar nu, kan knappt bärga mig. Nu är mer eller mindre allt fixat inför resan, enda som återstår är frågan vad jag nu ska säga till honom medan han signerar alla mina grejer :(

Kommer ta många kort så att jag har något att visa er när jag kommer tillbaka.

Säga? Lättare att säga vad man inte ska säga... Live long and prosper har han väl förmodligen hört femtielva biljoner gånger och är förmodligen dödstrött på vid det här laget om han nu inte är en tvättäkta vulkan...

Berömmelse mår väl alla bra av antar jag. Men försök hitta något oväntat något som får honom att haja till och minnas just dig (på det positiva sättet alltså!). J.