Nyhet Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Uppdragen fortsätter! För första gången har det klassiska brädspelet Monopol® anpassats så att det täcker Star Trek genom alla perioder, från Star Trek: Enterprise till Star Trek: Nemesis. I Star Trek Monopoly Continuum Edition (som spelet heter) gör man som man brukar i ett monopolspel; köper, säljer, gör affärer osv, men här med guldpressad latinum. Spelet går ut på att man blir "ägare" av hela kontinuumet. Det kan spelas i ett snabbspelsläge och anpassas med frivilliga regler. Riktigt bra är att hela familjen kan spela utan att man behöver kunna ett dugg om Star Trek. Den nedre åldersgränsen är satt så lågt som 8 år. Samtidigt är det mängder av referenser till personer, platser, föremål etc. som får Star Trek-älskaren att säkert dra på smilbanden gång efter annan. TrekMovie.com har gett spelet högsta betyg i sin recension. Ni kan läsa mer om spelet på vår speldatabas. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Det här skulle jag verkligen vilja ha. Inget om att den skall säljas på europeisk mark, eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Det finns på engelska amazon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Ta mej sjuttsingen, det trodde jag inte. Strongt att hitta den Mr SuperTrek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Fast bara i ett enda exemplar, så ni får skynda er <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Ja det får ni, jag är inte intresserad så ta det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Den finns också på svenska Megastore (tack till Marcus per e-post) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Då kanske man rent av skulle slå till, eller nej förresten det får nog vänta lite annars bli mina föräldrar antagligen sura för att jag köper för mycket ST, jag la ca 1000 kr på DS9 nyss så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Svårt att få polarna (som inte är trek-nördar) att hänga på och spela detta! :blink: -"Ska vi spela monopol" -"JAAA! Men... vad är detta? Picard who?" Känns som att en lite predikan från Unkas är på sin plats här! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Känns som att en lite predikan från Unkas är på sin plats här! ;) Ha ha :lol: Ja det kanske skulle passat. Men du får hålla utt ytterligare ett tag. Tills dess får du övertyga dinna vänner om den rätta vägen. Kom ihåg att sprida budskapet om världens bästa Sci-Fi. Förvånansvärt billigt får jag säga att spelet är. Helt överkommligt, och inte överpris bara för att det är ST, som mycket brukar vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 Jag håller med, fast min familj ville hellre ha ett vanligt monopol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts