Gå till innehåll
Mr Trek

Samlingstråd för trailers och reklamfilmer

Rekommenderade inlägg

Igår när jag gjorde en grundlig koll på youtube hittade jag flera tv spots jag inte sett, därför tänkte jag att vi kunde ha en tråd har där vi lägger upp länkar till alla tv spots och trailers så att ingen missar något ;) , här är de jag hittat hittils:

Trailers:

Trailer 1

Trailer 2

Trailer 3

Tv spots:

TV Spot 1

TV Spot 2 "Big Game TV Spot"

TV Spot 3 "Forget Everything"

TV Spot 4 "Prepare For a New Beginning"

TV Spot 5 "Not Your Fathers Trek"

TV Spot 6 "Reckoning"

TV Spot 7 "Fate of the World"

Själv tycker jag att Trailer 3 och TV Spot 7 "Fate of the World" är bäst.

// Mr Trek

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en jättebra tråd som gör det lätt att hitta.

Och ja Fate of the world var riktigt bra. Tack för att du länka till den, eftersom jag inte hade sett den.

Det finns fler scener ute nu också.

Här kan man se ytterliger tre scener ur filmen:

http://www.iesb.net/index.php?option=com_c...1&Itemid=99

En annan länk med scenerna, men med bättre upplösning tyckte jag:

http://trekmovie.com/2009/04/25/3-new-star...he-scenes-clip/

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja, det är en jättebra tråd som gör det lätt att hitta.

Och ja Fate of the world var riktigt bra. Tack för att du länka till den, eftersom jag inte hade sett den.

Det finns fler scener ute nu också.

Här kan man se ytterliger tre scener ur filmen:

http://www.iesb.net/index.php?option=com_c...1&Itemid=99

En annan länk med scenerna, men med bättre upplösning tyckte jag:

http://trekmovie.com/2009/04/25/3-new-star...he-scenes-clip/

På youtube finns de i HD, där finns också ett nytt klipp som hänger ihop med "Shot of Love": Klippen finns på trekcore.

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De verkar försöka få så många grupper som möjligt att se filmen och då antar jag att de har olika spotar för olika målgrupper och kanaler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
:) Ifrån youtube!

Star Trek on SNL

:D

Okej, länken är nu borta men videon visade en sketch med den gamla spock, nya spock och nya Kirk i den amerikanska SNL (Saturday night live) där de utförde en roligt sketch där de bad om ursäkt till arga "star trek fans" (medarbetare förklädd till Star Trek fans) för att ha "förstört" Star Trek. Ganska roligt scen..och det var underbart att se de alla tre ihop, speciellt den nya och den gamla spock :D

Allt detta kom ifrån ett par dagar sedan då de två spockarna (Nimoy och Quinto) interjuvades av Jimmy Fallon (ersättaren av Leno's The Tonight Show). Under intervjun så uttalade Zachary Quinto att han gärna skulle vilja vara med i SNL. Eftersom Jimmy har jobbat där och känner folket så fixade han tydligen det och fick även med Nimoy. Quinto hade tydligen sagt i en intervju för länge sedan att han gärna skulle vilja spela spock när det annonserade att JJ skulle göra filmen och det hade slutligen lett fram till att han fick rollen. Ja, resten är historia. :)

Han nämnde också att Angelina Jolie sa till honom att hon alltid varit kär i den riktiga mr. spock och så vidare... Nimoy skämtade då och sa. "Brad, Watch out!"

Redigerad av Kathryn Archer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Undrar förresten vilka fansen de hade letat upp var, deras reaktioner var ju helt underbara! J.

De två som spelade fansen tillhör SNL rollbesättning. Jag tror att den ena heter Bobby Moynihan och den andra heter Kenan Thompson. Frågan är om de är riktiga Star Trek fans..tja, det vet jag inte, kanske ;). Jag skulle tro att de två har tidigare uppträtt som Star Trek fans i SNL's humor klipp. Jag tyckes känna igen deras kläder och person ifrån tidigare Star Trek inslag ifrån programmet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg nyss den tredje trailern för Star Trek XI (i HD dessutom) och fick en WOW känsla som jag missat i de två första trailerna. Nu vill jag verkligen se denna. Mitt ökade intresse kanske har att göra med att STO kommer att integrera allt som händer i filmen med spelet (vilket är självklart egentligen då det är canon). Iallafall, den tredje trailern var mer matig och bjöd på mer än bara action och grymma sekvenser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade några Star Trek XI och Star Trek relaterade klipp på youtube:

As a new Star Trek film starring Simon Pegg is released in cinemas,

Justin Lee Collins tries to reunite the cast of Gene Roddenberry's

Sixties TV series. He sets up his mission control in Los Angeles and

uses every trick in the book to find the likes of William Shatner

(Kirk), Leonard Nimoy (Spock), George Takei (Sulu), Nichelle Nichols

(Uhura) and Walter Koenig (Chekov).

Den första av 8 delar:

Länkar till de andra finns på sidan.

:D

20 minuter lång video med intervjuer och diskussion om Star Trek. Notera att klipp ifrån filmen visas här!

Redigerad av Kathryn Archer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu