Gå till innehåll
Nyhet

Chris Pine: "Star Trek var tidigare bara för fansen"

Rekommenderade inlägg

Chris Pine gillade Star Wars, men inte Star Trek innan han fick rollen som Kirk.

-Det var inte min värld. Det var fansens värld, säger han till Daily Comet.

Han fortsätter:

-Jag ville aldrig se på Star Trek eftersom jag alltid kände mig utanför.

Problemet var trekkers.

-Fansen hade byggt en slags ogenomträngbar mur kring sin älskade serie.

Han tycker att JJ Abrams har rivit en del av den muren och hoppas Star Trek nu ska vara tillgängligt för en ny generation fans.

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte det här. Varför ses fansen hela tiden som det största hotet mot Star Trek? Ni får ursäkta ordvalet men det är rent skitsnack. Är det inte genom oss som denna underbara skapelse har hållts vid liv i alla dessa år? Tydligen är det inte vad de ansvariga tycker då de verkar göra sitt yttersta för att ändra på allt. Men om nu alla vi här och alla andra trekkers runt om i världen har kunnat ta till oss Star Trek i den form det varit så finns det inget som hindrar att nya personer gör samma sak. Varför ska man ändra på en serie för att anpassa den till de människor som helt tydligt inte är intresserade av den? Det är som att säga att om jag inte gillar Lost (för att ta något som ligger nära Abrams) så måste hela serien ändras utan hänsyn till vad fansen tycker. Löjligt! Om nu inte Pine klarar av att ta till sig konceptet tycker jag att han bör fortsätta se på Star Wars istället för att skylla sitt eget misslyckande på oss trekkers. :förbannad:

Så där. Då har jag fått lätta lite på min ilska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror det i och för sig har att göra med ålder i USA. Få 80- och 90-talister har tagit till sig de senare Trek-serierna jämfört med hur äldre generationer verkligen älskade TOS och TNG. Det är faktiskt så att den nya filmens kärnpublik, enligt Paramount, var 30-49-åringar. Det behövs en föryngring om Star Trek ska fortsätta att leva i längden.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag är rädd för att den här muren istället byggs runt tidigare fans som muttrar "det här är inte canon" (nej , jag har intye sett filmen än)

Du har till söndag på dig att se filmen i Norrköping, Linköping visar den en vecka mer efter det. Du får se till att se den tycker jag.

On topic tycker jag den där ursäkten från Pine var otroligt lam.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Chris Pine gillade Star Wars, men inte Star Trek innan han fick rollen som Kirk.

-Det var inte min värld. Det var fansens värld, säger han till Daily Comet.

Han fortsätter:

-Jag ville aldrig se på Star Trek eftersom jag alltid kände mig utanför.

Problemet var trekkers.

-Fansen hade byggt en slags ogenomträngbar mur kring sin älskade serie.

Han tycker att JJ Abrams har rivit en del av den muren och hoppas Star Trek nu ska vara tillgängligt för en ny generation fans.

[ Till originalnyheten ]

J ädra korkat uttalande. Ännu ett exempel på skådesspelare som pratar utan att tänka. Trekkers om några vill att andra ska kolla på deras älskade serie och det är lätt gjort i USA då den har gått oavbrutet på någon kanal sedan 70-talet. Varför inte erkänna att Star Trek helt enkelt inte är hans genre. Min analys av honom är att han tycker trekkers är insnöade nerdar som han inte vill ha något att göra med. Men trots allt gillade jag honom som Kirk.

Redigerad av RoLaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
.... Min analys av honom är att han tycker trekkers är insnöade nerdar som han inte vill ha något att göra med. Men trots allt gillade jag honom som Kirk.

ja och det låter lite som om han vill tillhöra det "coola" gänget och ser på oss Trekkers som nåt man ger en "wedgie" (undrar om stavningen där)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han tycker helt klart att Star Trek är för nördar. Själv tycker han sig nog vara för cool och upphöjd för att nedsänka sig till Star Trek-nivå. Anledningen till att han gjorde filmen tror jag har att göra med att det är mycket bra för hans karriär och han får mulltum dollar för det. Ett uttalande som detta är bara till skada för honom själv och alla andra som försöker sattsa på ST igen.

Star Trek är inget som fansen har murat in. Tvärt om har fansen alltid välkommnat nyfikna med öppna armar. Det är inte vårt fel att ST inte är lika populärt i dag som tidigare. Det är dock på grund av oss som det fortfarande efter nästan 50 år fins intresse för ST.

Städigt är det fansken som smuttskastas och baktalas nu för tiden. Allt som inte är bra skylls på oss. Jag är ärligt talat fullständigt utled på att få skit hela tiden. Ursäkta mitt ordval, men jag känner att jag som köpt ST för tusentals kronor, tittar på ST regelbundet, engagerar mig i ST och älskar det, får väldigt mycket kritik. Uppenbart är man inte önskvärd längre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg