Gå till innehåll
khelben

Star Trek TNG på YouTube

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om det är tillåtet att länka till dessa. CBS har lagt upp TOS för den amerikanska marknaden. Men allt annat är nog i princip olagligt, vilket strider mot forumets regler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dett är nog snarare så att i princip allt på youtube är olagligt. Åtminstone enligt svensk upphovsrätt. Tror att dom har en lite yvigare citaträtt i USA till exempel, men enligt svenska regler är i princip bara sådant där den som lägger ut filmen har gjort allt OK. Så finns det med bilder, ljud, musik, manus etc. som någon annan ligger bakom så är det upphovsrättsbrott. (Om jag minns rätt från när jag läste sånt...) Samma sak borde rimligen också gälla om man kopierar skämtteckningar o hänger upp på kontoret :rolleyes: Enligt domen mot pirate bay är det ju olagligt att länka till saker som sprids olovligen också. Så i en stenhård paragrafryttares värld är det här säkert helt fel.

Å andra sidan tror jag inte att någon skulle klassa en sådan här lista som värre än att informera om att något kommer att visas på TV ikväll. Youtube, i motsats till exempelvis Pirate Bay, plockar ju bort saker när upphovssmännen säger till. Så dom har klarat sig undan stämningar. Och som khelben sa, det är ju inte direkt DVD-kvalitet. Så jag tycker att det borde vara OK att länka till det här på forumet. Men det är en gråson...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag bedömer inte Youtube-listor över Youtube-filmer som olagligt.

Det låter ju positivt. Inga av dom filmer som finns i spellistan är filmer som jag själv lagt dit för övrigt, enbart länkat till vad andra lagt upp. De klipp som strider mot vad som får ligga på YouTube kommer med största sannolikhet att raderas därifrån. Det är så dom brukar göra, som bl.a. nämnts i den här tråden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tycker att det är nice att du har orkat göra det, att länka då till alla för det kan vara bra ha någongång måste jag säga til exempel för att få folk att bli trekkies kan man visa en liten del av ett avsnitt bara som ett smakprov.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu