Nyhet Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 (edited) Star Wars upphovsman George Lucas är god för tre miljarder dollar, skriver Forbes. Det är en miljard mer än Summer Redstone som äger Paramounts moderbolag Viacom. Ingen av dem är dock i närheten av USA:s rikaste man: Microsofts grundare Bill Gates. Hans förmögenhet uppgår till cirka 50 miljarder dollar. Star Treks skapare Gene Roddenberry hade när han avled 1991 skrapat ihop 30 miljoner dollar, vilket motsvarar 47 miljoner i dagens pengavärde. Detta enligt den inofficiella biografin Gene Roddenberry: The Myth and the Man Behind Star Trek. Forbes]Källa [ Till originalnyheten ] Edited November 4, 2012 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 Well så bra för honom då! Själv så går jag på a-kassa ;) Men det är ju så att är man framgångsrik i USA så är man ofta det rejält. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 George Lucas är väldigt bra på marknadsföring och har utnyttjat märket "Star Wars" till fullo. Jag är inte alls förvånad att han är kolosalt rik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 Ja, Tiger Woods har ju i golfens värld alldeles nyss sprängt 1 miljard dollar barriären för inspelade pengar. Hur mycket han får för att bara ställa upp i tävlingar och vad han får av sponsorer vill ni inte ens veta, prispengarna på en miljard är antagligen bara en bråkdel av vad han har tjänat totalt :visslar: ... Han är ju världens rikaste idrottsman. Så visst går det att tjäna pengar i USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 Barn har rikare föräldrar än trekkies... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 3, 2009 Report Share Posted October 3, 2009 Barn har rikare föräldrar än trekkies... J. Hur menar du nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted October 3, 2009 Report Share Posted October 3, 2009 Barn har rikare föräldrar än trekkies... J. Det där var antligen felskrivet eller mycket mycket djupt och filosofiskt... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 3, 2009 Report Share Posted October 3, 2009 Aaaah ja fundera på det ni :-) (och nej det är ingen felskrivning jag menar precis vad jag säger!) J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 4, 2009 Report Share Posted October 4, 2009 Ja jag fattar då inte hur du menar att det ska uppfattas?? <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 4, 2009 Report Share Posted October 4, 2009 Nu får du förklara dig JAF :arg: Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 4, 2009 Report Share Posted October 4, 2009 Ja, mjölkar man Star Wars så mycket som Lucas har är det väl inte så konstigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Och jag som trodde att trekkers hade huvudet på skaft... nähä. Vad jag menar är naturligtvis att föräldrarna till trekkers är fattigare än star wars föräldrars dito (barn). För visst har trekkers föräldrar som alla andra? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Och jag som trodde att trekkers hade huvudet på skaft... nähä. Vad jag menar är naturligtvis att föräldrarna till trekkers är fattigare än star wars föräldrars dito (barn). För visst har trekkers föräldrar som alla andra? J. Ja, det tror jag, huruvida det stämmer att Star Wars-barn har rikare föräldrar än trekkie-barn tror jag nog inte riktigt på det, men det finns många fler SW barn än ST barn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Jag tycker det är förbluffande. Karln formligen massakerade tre bra filmer och släppte sedan en hög med skräp och ändå lyckas han dra in så mycket pengar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Fast med tanke på hur många som har sett "skräpet" så kan det ju inte vara så illa. Och GL skrattar nog hela vägen till banken. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Klart det kan vara illa trots att många sett filmerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 Jag tycker det är förbluffande. Karln formligen massakerade tre bra filmer och släppte sedan en hög med skräp och ändå lyckas han dra in så mycket pengar. Hear Hear!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 För min del gillade jag IV och V men blev oerhört besviken på VI. V var mörk och dramatisk och spännande och vuxen, medan V var rena rama muppetshow. De nya filmerna är rena katastrofen, kan någon över 8 år gilla de filmerna? Leksaksförsäljningen måste gå strålande, vem har inte en liten SWprodukt hemma? För det är så Mr Lucas blivit så fenomenalt rik, på licensen, inte på biljettförsäljningen och filmförsäljningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 vem har inte en liten SWprodukt hemma? Jag har ingen :P Star Trek har jag dock flera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 MrTrek, så du har aldrig haft en sak från flingpaket, leksak, lego, handduk, tröja, SWspel, affisch, micromachines, pyjamas, lakan etc I Star Warsväg äger jag en Darth Vaderdocka, vilken jag vann på Sthlm Trekkers lotteri så här ser den ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 MrTrek, så du har aldrig haft en sak från flingpaket, leksak, lego, handduk, tröja, SWspel, affisch, micromachines, pyjamas, lakan etc I Star Warsväg äger jag en Darth Vaderdocka, vilken jag vann på Sthlm Trekkers lotteri så här ser den ut Om jag har någon så finns den inte längre, men jag tror faktiskt inte det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts