Jump to content

George Lucas rikare än Paramounts huvudägare

Nyhet

Recommended Posts

Star Wars upphovsman George Lucas är god för tre miljarder dollar, skriver Forbes. Det är en miljard mer än Summer Redstone som äger Paramounts moderbolag Viacom.

Ingen av dem är dock i närheten av USA:s rikaste man: Microsofts grundare Bill Gates. Hans förmögenhet uppgår till cirka 50 miljarder dollar.

Star Treks skapare Gene Roddenberry hade när han avled 1991 skrapat ihop 30 miljoner dollar, vilket motsvarar 47 miljoner i dagens pengavärde. Detta enligt den inofficiella biografin Gene Roddenberry: The Myth and the Man Behind Star Trek.

Forbes]Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Ja, Tiger Woods har ju i golfens värld alldeles nyss sprängt 1 miljard dollar barriären för inspelade pengar. Hur mycket han får för att bara ställa upp i tävlingar och vad han får av sponsorer vill ni inte ens veta, prispengarna på en miljard är antagligen bara en bråkdel av vad han har tjänat totalt :visslar: ... Han är ju världens rikaste idrottsman. Så visst går det att tjäna pengar i USA.

Och jag som trodde att trekkers hade huvudet på skaft... nähä. Vad jag menar är naturligtvis att föräldrarna till trekkers är fattigare än star wars föräldrars dito (barn). För visst har trekkers föräldrar som alla andra? J.

Ja, det tror jag, huruvida det stämmer att Star Wars-barn har rikare föräldrar än trekkie-barn tror jag nog inte riktigt på det, men det finns många fler SW barn än ST barn.

För min del gillade jag IV och V men blev oerhört besviken på VI. V var mörk och dramatisk och spännande och vuxen, medan V var rena rama muppetshow. De nya filmerna är rena katastrofen, kan någon över 8 år gilla de filmerna? Leksaksförsäljningen måste gå strålande, vem har inte en liten SWprodukt hemma? För det är så Mr Lucas blivit så fenomenalt rik, på licensen, inte på biljettförsäljningen och filmförsäljningen.

• Create New...