Aike Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 (edited) JJ Abrams har sagt att han kan tänka sig att filma Star Trek 12 i 3D. Vad tycker du om det och vill du se nästa i film tre dimensioner? Edited October 17, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Jag ser hellre att det blir en bra film. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Samma här^ Filmen skall inte byggas på att det är 3D utan att det är en bra film med en bra handling, det håller i längden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 17, 2009 Author Report Share Posted October 17, 2009 Men kvalitet och 3D är två olika saker. Det finns inget motsatsförhållande. Och antagligen skulle en eventuell 3D-version vara ett alternativ man kan välja på bion, precis som det var för alla 3D-filmer i somras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Nä tack, faller inte för alla nymodigheter dagens teknik ger oss. Lå det vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Skit i 3D, ge mig hela filmen i ett hologram format så man kan vara mitt i smeten när det smäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 18, 2009 Author Report Share Posted October 18, 2009 Nä tack, faller inte för alla nymodigheter dagens teknik ger oss. Lå det vara. Nymodighet för Star Trek? Ja. Nymodig teknik i allmänhet? Nej. 3D-filmer har lanserats flera gånger sedan 1950-talet under kortare perioder. Tekniken är dessutom ännu äldre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Nä tack, faller inte för alla nymodigheter dagens teknik ger oss. Lå det vara. Nymodighet för Star Trek? Ja. Nymodig teknik i allmänhet? Nej. 3D-filmer har lanserats flera gånger sedan 1950-talet under kortare perioder. Tekniken är dessutom ännu äldre. Så dessa 3D filmer gjordes alltså i lika stor grad som dom görs idag (eller planeras att göras), med lika bra resultat? Nä va? Var det jag syftade på Klart jag fattar att 3D funnits förut, är ju för sjutton ett fan av Fredagen Den 13:e, där del 3 var i 3D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 18, 2009 Author Report Share Posted October 18, 2009 Ja, jag gissade det, men ville förtydliga det för andra som kanske trodde det är helt nytt <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Finns det något att vinna på det? I så fall kanske det är en bra idé, annars bryr jag mig inte så mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 29, 2009 Author Report Share Posted October 29, 2009 Jag såg Pixars nya film UP i 3d i veckan. Riktigt häftigt. Höjdskillnader och bildens djup blir mycket tydligare. Ändå tror jag inte filmen fullt ut utnyttjade 3d-tekniken. I Star Trek går det definitivt att göra det ännu bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 (edited) Hur fungerar 3D-bio nu för tiden? Känner att jag inte är så uppdaterad på detta. Senast jag såg något i 3D var när TV-piraterna visades under jullovet 83. Oj, där fick man en plupp till på axeln. Edited October 29, 2009 by Expendable Ensign Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 29, 2009 Author Report Share Posted October 29, 2009 Hehe. Jag minns dem också. Det funkar nog på ungefär samma sätt man får ett par glasögon som man har på sig medan filmen visas. Dock kunde man faktiskt titta på bilden utan glasögonen och se ganska bra (det var bara vissa bakgrunder som blev lite suddiga). En stor duk är dock ett plus. Alla har dessutom chansen att kolla in det själva just nu med Up och senare i vinter i James Camerons Avatar. Skit i 3D, ge mig hela filmen i ett hologram format så man kan vara mitt i smeten när det smäller. Jag har hört att Speilberg utvecklar något sånt. Det ska vara plasmaskärmar som gör att man inte behöver glasögon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 (edited) Är aningen skepptiskt till 3D. Är det verkligen något som passar, eller som Star Trek behöver. Å andra sidan så kanske det vore något för detta "nya" Star Trek som vi nu ser början på. Men det skulle väll distansera ST ännu mer från det som varit tidgare. Vi får väll se hur det blir. JJ Abrams hade gillat vad han såg av James Camerons Avatar. Om den filmen lyckas är nog möjligheten att ST 12 blir i 3D överhängande. jag vet inte vad jag tycker i dagsläget. Edited October 29, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Om den blir i 3D kommer iaf jag att se båda versionerna på bio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts