Jump to content

Nästa film i 3D?

Aike

Nästa film i 3D?  

5 members have voted

1. 1.

• Ja
      1
    • Nej
      2
    • Vet inte
      2

Recommended Posts

Nä tack, faller inte för alla nymodigheter dagens teknik ger oss. Lå det vara.

Nymodighet för Star Trek? Ja. Nymodig teknik i allmänhet? Nej.

3D-filmer har lanserats flera gånger sedan 1950-talet under kortare perioder. Tekniken är dessutom ännu äldre.

Nä tack, faller inte för alla nymodigheter dagens teknik ger oss. Lå det vara.

Nymodighet för Star Trek? Ja. Nymodig teknik i allmänhet? Nej.

3D-filmer har lanserats flera gånger sedan 1950-talet under kortare perioder. Tekniken är dessutom ännu äldre.

Så dessa 3D filmer gjordes alltså i lika stor grad som dom görs idag (eller planeras att göras), med lika bra resultat? Nä va?

Var det jag syftade på :)

Klart jag fattar att 3D funnits förut, är ju för sjutton ett fan av Fredagen Den 13:e, där del 3 var i 3D.

• 2 weeks later...

Hehe. Jag minns dem också. Det funkar nog på ungefär samma sätt man får ett par glasögon som man har på sig medan filmen visas. Dock kunde man faktiskt titta på bilden utan glasögonen och se ganska bra (det var bara vissa bakgrunder som blev lite suddiga). En stor duk är dock ett plus.

Alla har dessutom chansen att kolla in det själva just nu med Up och senare i vinter i James Camerons Avatar.

Skit i 3D, ge mig hela filmen i ett hologram format så man kan vara mitt i smeten när det smäller.

Jag har hört att Speilberg utvecklar något sånt. Det ska vara plasmaskärmar som gör att man inte behöver glasögon.

Är aningen skepptiskt till 3D. Är det verkligen något som passar, eller som Star Trek behöver. Å andra sidan så kanske det vore något för detta "nya" Star Trek som vi nu ser början på. Men det skulle väll distansera ST ännu mer från det som varit tidgare. Vi får väll se hur det blir.

JJ Abrams hade gillat vad han såg av James Camerons Avatar. Om den filmen lyckas är nog möjligheten att ST 12 blir i 3D överhängande.

jag vet inte vad jag tycker i dagsläget.

Edited by Unkas