Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Se Voyager nu eftersom att den tidsmässigt sitter ihop mera med DS9. Sedan hoppar du tillbaka i tiden och upplever hur det var precis i början när warp började användas av "oss".

Instämmer! Voyager känns lite mer kronologiskt riktigt att titta på. Sen så har Voyager något som DS9 har alldeles för lite av... THE BORG! :lol: :borg2:

Postad

Ja, Voyager är rätt val att se först, då den är mest lik DS9 och TNG. Du får dessutom större förståelse hur Star Trek utvecklades produktionsmässigt om du ser dem i den ordningen.

Postad

Okej då blir det voyager! :)

Faktum är att jag har tillgång till TOS av en vän. Men såg ett avstnitt och det känns lite väl gammalt när det gäller effekter osv tyvärr :(

• 2 veckor senare...
Postad

jaha då missuppfattade jag, trodde personen hade sett klart tng. men läste nog fel inlägg. om du bara har sett ds9 skulle jag rekommendera voyager (fast den är lite seg i starten). annars är tas-tos fast animerat en kul parentes. 23 avsnitt tror jag det är på 20 min vardera. många gillar det inte och kanske gillar man det ännu mindre om man inte sett tos innan. men jag tyckte om den.

• 1 år senare...
Postad

I kväll tar VOY slut med Endgame I & II medans DS9 är inne på säs 6:11-12. Beroende på hur tomten resonerar tror jag faktiskt att jag ska se VOY från början på DVD pararellt med DS9 på TV4 SF tills den är slut där. Sedan blir det nog TNG.

Jag saknar en del grunder från VOY och även DS9 för den delen på grund av att jag halkade in rätt sent i våras och det faktum att det var ett tag sedan jag kollade Trek över huvud taget. Visserligen hjälper databasen till med att fylla en del hål, framför allt karaktärer, arter och utrustning/vapen men jag vill ha mera kött på benen via serierna så att säga.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...