Jump to content
Sign in to follow this  
joppeg

Vilken serie skall man se nu?

Recommended Posts

Se Voyager nu eftersom att den tidsmässigt sitter ihop mera med DS9. Sedan hoppar du tillbaka i tiden och upplever hur det var precis i början när warp började användas av "oss".

Instämmer! Voyager känns lite mer kronologiskt riktigt att titta på. Sen så har Voyager något som DS9 har alldeles för lite av... THE BORG! :lol: :borg2:

Ja, Voyager är rätt val att se först, då den är mest lik DS9 och TNG. Du får dessutom större förståelse hur Star Trek utvecklades produktionsmässigt om du ser dem i den ordningen.

Okej då blir det voyager! :)

Faktum är att jag har tillgång till TOS av en vän. Men såg ett avstnitt och det känns lite väl gammalt när det gäller effekter osv tyvärr :(

:blink: Finns det en sådan? Vad har de gjort då? Bytt ut alla specialeffekter med behållt dialogen? Då kanske man kunde lura maken att titta höhö :lol: , han vill inte se på TOS av samma anledning...

Ja, effekterna är datorgrafik i stället för modeller. En del bakgrunder har också bytts ut. Men dekor osv kan de ju inte göra något åt.

jaha då missuppfattade jag, trodde personen hade sett klart tng. men läste nog fel inlägg. om du bara har sett ds9 skulle jag rekommendera voyager (fast den är lite seg i starten). annars är tas-tos fast animerat en kul parentes. 23 avsnitt tror jag det är på 20 min vardera. många gillar det inte och kanske gillar man det ännu mindre om man inte sett tos innan. men jag tyckte om den.

I kväll tar VOY slut med Endgame I & II medans DS9 är inne på säs 6:11-12. Beroende på hur tomten resonerar tror jag faktiskt att jag ska se VOY från början på DVD pararellt med DS9 på TV4 SF tills den är slut där. Sedan blir det nog TNG.

Jag saknar en del grunder från VOY och även DS9 för den delen på grund av att jag halkade in rätt sent i våras och det faktum att det var ett tag sedan jag kollade Trek över huvud taget. Visserligen hjälper databasen till med att fylla en del hål, framför allt karaktärer, arter och utrustning/vapen men jag vill ha mera kött på benen via serierna så att säga.