Gå till innehåll
joppeg

Vilken serie skall man se nu?

Rekommenderade inlägg

Hej, Har snart sett klart på hela TNG serien och dessutom alla filmer. Frågan är nu vilken serie det blir att kolla på nu? TOS känns inte så intressant pga de dåliga effetkterna. Det står väll då mellan Ds9, Voyager och Enterpreise. Tycker Ds9 verkar mest intressant av dem, vilken tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Deep Space Nine i sånt fall, eftersom de två första säsongerna utspelar sig parallellt med TNG. Men vill du se en rymdskeppsserie i samma stuk som TNG, så är valet Voyager.

Den remastrade versionen av TOS har inte dåliga specialeffekter. De är i vissa fall bättre än det som gjordes på 90-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Deep Space Nine i sånt fall, eftersom de två första säsongerna utspelar sig parallellt med TNG. Men vill du se en rymdskeppsserie i samma stuk som TNG, så är valet Voyager.

Den remastrade versionen av TOS har inte dåliga specialeffekter. De är i vissa fall bättre än det som gjordes på 90-talet.

Okej, Ds9 kan ju vara kul med iom att worf e med. Den remastrade versionen kan ju också vara kul att se om effekterna är såpass bra. Vilken av voyager och enterprise är bäst då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag föredrog Enterprise, men de flesta här gillar nog Voyager bäst. Enterprise skiljer sig en hel del från TNG, DS9 och Voyager eftersom den är mer actioninriktad och utspelar sig i en tid närmare vår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först skall jag bara säga att Worf inte kommer till DS9 föränn den 4:e säsongen.

Jag skulle ta DS9. Visst de två första säsongerna är väldigt ojämna (speciellt tvåan), men när du har kommit förbi dem så blir det bra avsnitt nästan hela tiden i säsong tre. Jag är i slutet s3 av DS9 just nu i mitt tittande (har fem avsnitt kvar av s3) och alla avsnitt utom två har varit mycket bra, de som inte var mycket bra har också varit okej. Och även om de två första säsongerna av DS9 är lite ojämna så innehåller de några riktiga pärlor (speciellt Duet). Jag rekommenderar DS9!

Säsong 4 och 5 finns billigt på cdon (de andra säsongerna kan du nog få för 299 kr styck):

Säsong 4 pris 99 kr

Säsong 5 pris 199 kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först skall jag bara säga att Worf inte kommer till DS9 föränn den 4:e säsongen.

Jag skulle ta DS9. Visst de två första säsongerna är väldigt ojämna (speciellt tvåan), men när du har kommit förbi dem så blir det bra avsnitt nästan hela tiden i säsong tre. Jag är i slutet s3 av DS9 just nu i mitt tittande (har fem avsnitt kvar av s3) och alla avsnitt utom två har varit mycket bra, de som inte var mycket bra har också varit okej. Och även om de två första säsongerna av DS9 är lite ojämna så innehåller de några riktiga pärlor (speciellt Duet). Jag rekommenderar DS9!

Säsong 4 och 5 finns billigt på cdon (de andra säsongerna kan du nog få för 299 kr styck):

Säsong 4 pris 99 kr

Säsong 5 pris 199 kr

Såg även att man kunde få två boxar för 500kr, plus att det var 50kr rea på det altså 450, så lutar nog åt att jag beställer ds9 Säsong 1 & 2 :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, själv skulle jag i alla fall beställa säsong 3 också om jag var du ;) Eftersom den säsongen verkligen är jättebra medan säsong 1 och 2 är väldigt ojämna. Så att du ser den också även om du är lite besviken på de två första säsongerna. De två boxarna jag länkade till lär ju inte heller finnas för evigt, men om jag var i dina skor skulle jag köpa trean också ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, själv skulle jag i alla fall beställa säsong 3 också om jag var du ;) Eftersom den säsongen verkligen är jättebra medan säsong 1 och 2 är väldigt ojämna. Så att du ser den också även om du är lite besviken på de två första säsongerna. De två boxarna jag länkade till lär ju inte heller finnas för evigt, men om jag var i dina skor skulle jag köpa trean också ;)

Redan beställt Säsong 1 & 2 nu, fick bli julklappen haha. Men kommer självklart se de andra säsongerna efteråt, något måste man ju ha att göra innan man lägger sig även om det kanske inte blir lika grymmt som TNG. Så du tror inte boxarna kommer finnas kvar särskilt länge till?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Redan beställt Säsong 1 & 2 nu, fick bli julklappen haha. Men kommer självklart se de andra säsongerna efteråt, något måste man ju ha att göra innan man lägger sig även om det kanske inte blir lika grymmt som TNG. Så du tror inte boxarna kommer finnas kvar särskilt länge till?

Jag tror inte att de två extra billiga boxarna jag länkade till kommer att finnas kvar länge till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte att de två extra billiga boxarna jag länkade till kommer att finnas kvar länge till.

Okej:/, men tar och kollar ifall dom två första verkar någotlunda bra, sen spelar det ingen roll om jag får betala några hundringar extra om jag tycker att serien är sevärd :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, men om du inte gillar s1 och s2 så jättemycket utan mer tycker att de är "okej", så ge inte upp, s3 tycker jag har hållit en högre kvalité än TNG. Och enligt andra här på forumet blir den ännu bättre efter säsong 3 så jag kan knappt bärga mig :):D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, men om du inte gillar s1 och s2 så jättemycket utan mer tycker att de är "okej", så ge inte upp, s3 tycker jag har hållit en högre kvalité än TNG. Och enligt andra här på forumet blir den ännu bättre efter säsong 3 så jag kan knappt bärga mig :):D

Okej, jag tror säkert det blir bra ;). Då kommer jag se klart alla och kanske blit TOS efter det vem vet haha. Men det är ju ett bra tag kvar tills det isf.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag säger som många andra har gjort välj ds9, helt klart den bästa serien.

men jag håller inte med om att s 1 o 2 är sämre dom är minst lika bra som dom andra men har inte lika högt tempo.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En serie som ofta glöms när vi talar Star Trek, är TAS. Jag kan rekomendera den. Ingen äkta trekker bör försaka TAS. Bara en säsong också, så det går fort att se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En serie som ofta glöms när vi talar Star Trek, är TAS. Jag kan rekomendera den. Ingen äkta trekker bör försaka TAS. Bara en säsong också, så det går fort att se.

Okej, kanske kan vara bra men tror hellre jag satsar på nån med skådespelare. Men ni ska ha tack för svaren allihopa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även om serien må vara tecknad så är rösterna från orginalpersonerna. Det gör mycket för serien.

Brukar kosta runt 399 kr på nätet.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Två är det faktiskt <_< Även om den andra är halv.

Men TAS är riktigt bra. Många underskattar den. Men jämfört med nästan allt tecknat är den milsvid mycket intelligentare. Dessutom är ju planeterna de besöker betydligt mer livliga och levande i någon liveactionserie.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag säger som många andra har gjort välj ds9, helt klart den bästa serien.

men jag håller inte med om att s 1 o 2 är sämre dom är minst lika bra som dom andra men har inte lika högt tempo.

Tempot tycker jag inte att det är så stor skillnad på. Avsnitten håller bara en jämn högre kvalité i säsong 3 något som saknas i säsong 1 och 2, där är det en väldigt ojämn nivå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kollat nästan hela DS9 nu och måste erkänna att den nog är bättre än TNG överlag :D

Tycker att Garrak/Quark gör väldigt mycket för serien. Men vilken av Voyager och Enterprise tycker ni att jag skall se nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu