Jump to content

Premiär för Zoë Saldana i Avatar

Nyhet

Recommended Posts

I dag är det premiär för Avatar, där Zoë Saldana (Uhura) spelar huvudrollen neytiri_091218.jpgsom den blåhudade Naviprinsessan Neytiri från planeten Pandora.

Filmen verkar leva upp till hypen som har generats den senaste tiden: Avatar har 4,2 av 5 i snitt på Kritiker.se samt 81 procent positiva recensioner på amerikanska Rotten Tomatoes. Dessutom nämns Avatar som den science-fictionfilm som har störst chans att bli nominerad som bästa film på Oscarsgalan. Inte helt oväntat är den också storfavorit att vinna en Oscar för visuella effekter.

Avatar är regissören James Camerons första stora film sedan megasuccén Titanic 1997 och bygger på ett manus han själv har skrivit. Den manliga huvudrollen spelas av Sam Worthington (Terminator Salvation). Några länkar om filmen:

Saldana om Neytiri

Filmens trailer

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

I år är det nog så, ja. Cameron rekommenderade Saldana för rollen som Uhura, så det finns nog vissa likheter. Tidigare har hon dock haft mest små biroller i storfilmer som Pirates of the Caribbean och The Terminal eller roller i komedier.

Ska se filmen när jag har landat efter mitt Cats besök imorgon. Med tanke på att Navis eller vad de nu heter verkar ha vissa yttre likheter med Jellicle katterna (De har i alla fall häftig "make up" och svans!) så borde det inte vara alltför svårt. Och Titanic är en riktigt bra film (My heart will go on får mig att rysa). J.

Såg filmen och tyckte den var sisådär. Den levde inte upp till förväntningarna. Felet var att den inte var speciellt engagerande. Man visste från början hur det skulle gå och exakt vad som skulle hända. Kliché efter kliché efter kliché. Men den var snyggt gjord och bra skådisar. Huvudrollsinnehavaren är riktigt bra, ibland kunde man skönja en aning australiensk engelska, men det är bara charmigt. Givetvis är det ett nöje att se Sigourney Weaver, hon kan verkligen hjältinnarollen.

Jag tyckte filmen var en sorts blandning av Pokahontas och slutstriden i Jedins Återkomst, tänk ewoker mot high tech.

Titanic var usel. jag förstår inte vad som är bra i filmen. En av de mest fåniga filmer jag sett. Den enda anledningen till att se klart filmen var att jag lovat att se den tillsammans med en yngre person som absolut inte borde se en sådan film själv. Och usch för gaphalsen celin dion och dubbelusch för den sliskiga låten i Titanic. Det enda positiva med filmen var Billy Zane, vars karaktär var den enda trovärdiga i hela filmen.

Edited by RoLaren

Har nu sett filmen. Är inte besviken. Den uppfylde minna föreställningar och förväntningar.

En lyckad blandning av Sci-Fi och Fantacy och specialeffekterna var ett bra verktyg för att visa filmens vackra planet.

Gillar man Sci-Fi, Fantacy och specialeffekter ska man se Avatar.

Den ska appsolut ses på bio. Vill du se filmen så passa på för det är en biofilm i högsta grad. Tror den förlorat mycket när den kommer hem till lilla tvn och dvdn.

Tyckte inte att man gjorde klassiska fel som storfilmer många gånger gör. Varje lite konflikt blåstes inte upp till max, man var inte tvungen att ha ett sorgligt slut utan kunde få se det gå vägen. Tack och lov för de.

med detta sagt så följer filmen ett klassisk rescept och man kan många gånger ana vart i filmen man är. Dock tycke jag inte det var något problem då man tog rätt väg igenom hela berättelsen.

Frågan jag ställer mig är om jag fortfarande kommer att uppskatta den lika mycket när jag ser den nästa gång, eller om det är en sådan film som är bäst första gången och sedan tappar mycket.

Filmen bör definitivt ses på bio. Tror att den kommer att tappa väldigt mycket om man ser den hemma(såvida du inte har ett fint hemmabio-system).

Att det var nästan 3 timmar lång film tänkte jag inte på. det hände helta tiden något. i början handlar det om en skadad soldat som får chansen att pröva ett nytt liv. Allt efter som går det mer och mer över till krigsfilm och däremellan har man naturförståelse och lite romans.

Jag rekomenderar att man ser den på bio.

Edited by Unkas

Det här är väl verkligen en film man bör se på bio (om man inte har en helt grym anläggning hemma). Ni som redan sett den. Såg ni den i 3D? Vad tyckte ni om det?

(Det kanske framgår i de dolda styckena? Jag har undvikit dem.)

Edited by pela

• Create New...