Gå till innehåll

Andromeda


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Missminner jag mig inte helt så är det sesong 2 som går på tv 4 nu.

vad jag mer ser fram emot just nu är sesong 5 som drar igång om 7 veckor i usa.

Dock har inte sesong 3 och 4 gått i sverie än tråkigt nog.

Och svar på din fråga om tyr så är det meningen att han skall vara sådan. Han är Nietzschean som är en människorras som är stora överlevare. Istället för att göra som Dylan Hunt (som alltid letar efter att göra det rätta) så vill tyr endast gå den vägen som med störst sannolikhet leder till hans egna överlevnad.

Och det är en väldigt bra fråga hur de tar sig fram på skeppet som inte är särskillt litet :)

Men de behöver inte besöka hela skeppet då besättningen nu endast var 6 stycken. så större delen av skeppet är övergivet mer eller mindre. då andromeda är långt ifrån dess forna kapacitet, och det är förklaringen till att Dylan ibland tvekar till strid. strider som inte hade vart några problem med den fulla besättningen på 4000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, det förklarar saken. Tycker det är intressant i varje fall i karaktärs grejen, att de är så olika och ändå fungerar så bra ihop.

Det att skeppet är så stort och att vissa delar är övergivna. Borde inte AI tjejen kunna styra en hel del då? Det gör hon ju visserligen.

Hur kommer det sig att besättningen är så liten då? Varför värvar de inte fler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ursprungliga besättningen flydde från skeppet 300 år tidigare då Andromeda hamnade i ett bakhåll under nietzchean anfallet som var inledningen på kriget som krossade samväldet. Andromeda hamnade då i ett svart hål och var fast där till ett bärgnings skepp lotsade ut dem, och det var är nu den nuvarande besättnigen.

Det kommer sen senarei serien, just nu håller se på att återskapa samväldet. Men det är ju osäkert om de kommer så långt in i serien på fyran. de verkar inte prioritera den seriewn så starkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ursprungliga besättningen flydde från skeppet 300 år tidigare då Andromeda hamnade i ett bakhåll under nietzchean anfallet som var inledningen på kriget som krossade samväldet. Andromeda hamnade då i ett svart hål och var fast där till ett bärgnings skepp lotsade ut dem, och det var är nu den nuvarande besättnigen.

<{POST_SNAPBACK}>

Men kaptenen är från den ursprungliga besättningen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
När sänds detta??? Verkar vara en bra serie som jag totalt missat...

<{POST_SNAPBACK}>

den gick på tisdagar sent på tv4, men nu verkar de ha gjot ett uppehåll för tv 4 har inte lagt ut några nya avsnitt på sitt schema. Den närmaste 2 veckorna.

Säsong 3 har de ännu inte köpt in. tveksamt om de gör det, brukar bli så med sci-fi serier. :arg:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne och k0ollade på det nu, men där står det att det bara är fem eller fyra episoder per skiva.. Det är inte boxar det handlar om tror jag. Inte det erbjudande för 99kr som jag hittade i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju inte några hel-säsongs boxar direkt...

Men det är små söta boxar med två standard fodral i varje, och med en skiva i varje standard fodral....

Men 99 kronor för 4/5 avsnitt ger 500 spänn för hela första säsongen. Inte så illa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne och kollade på det nu, men där står det att det bara är fem eller fyra episoder per skiva.. Det är inte boxar det handlar om tror jag. Inte det erbjudande för 99kr som jag hittade i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Mig veterligen brukar man väl kalla även detta för boxar. På liknande (idiotiskt) sätt ges ju Lexx och Farscape också ut...inte nog med att det blir dyrt, det tar en vansinnig plats...

Man kunde väl åtminstone använda dubbel-DVD-fodral... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Har serien slutat? Jag har inte sett någon tecken på att de kommer att visa fortsättningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tycks leva...

Andromeda

Det är väl bara TV4 som inte bryr sig om tittarna...typ genom att visa repriser...eller sänder mitt i natten...har ingen aning om vad som visats....

Själv håller jag på att avnjuta mina fyra första boxar jag köpte på Ginza. Har sett det förr, men ändå underbart...(såg igår tredje avsnittet..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det alltid så att när de har påbörjat med att visa en serie, så köper de oftast aldrig in fortsättningen. Jag tycker att det är deras skyldighet mot tittare..

Man får nu hopas att de köper in säsong 3 och 4 i en snar framtid...

Och varför är det alltid så att när de äntligen har en intressant sf-serie i tablån så visas den mitt på natten... :klingon: :klingon:

Redigerad av Kathryn Archer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller även Canal+ när det gäller Farscape! Man visade en säsong 1....något år efter körde man åter denna i repris "eftersom det var så populärt", varefter säsong 2 följde. Sedan struntade man i fortsättningen, vilket är fruktansvärt irriterande. Detta p g a att säsong 2 slutade väldigt dramatiskt.

Jag har skrivit till Canal+ och fått till svar att "man inte vet när eller om man kommer att visa fortsättningen". Ren skandal där också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...