Jump to content

Andromeda

Pjotr'k

Recommended Posts

• Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jocke

I början av avsnittet hade de synkat bild och audio jättedåligt, de sa en sak och tre sekunder senare såg vi det i rutan. Nä, kanske lite överdrivet, men det var inte smidigt gjort.

Jag tycker att det blev väldigt mycket bättre i slutet, jag tänker nog titta nästa måndag jag med. :)

Citat: från Quiet den 5:40 pm den sep. 10, 2001

Jocke

I början av avsnittet hade de synkat bild och audio jättedåligt, de sa en sak och tre sekunder senare såg vi det i rutan. Nä, kanske lite överdrivet, men det var inte smidigt gjort.

Jag tycker att det blev väldigt mycket bättre i slutet, jag tänker nog titta nästa måndag jag med. :)

Menar du precis innan dom åkte in i det svarta hålet? I såfall så var det tiden som stannade lite då och då, ljud och bild skulle vara så.

Jag tyckte första avsnittet var mycket bra och ser fram emot del 2. Det osynkade såg jag inte, men det är möjligt.

Nu brukar de satsa på det första avsnittet. Undrar om avsnitten kommer vara avslutande i fortsättningen, eller om det alltid kommer att vara "To be continued...".

Det sämsta med avsnittet var ju att han som jobbade med maskinerna hela tiden skämtade om och använde uttryck från 1990-talet (2000 med) precis som Tom i Star Trek. Lite väl likt kanske...

Annars verkar det var intressant och dessutom får serien ett stort plus av att det är en kvinnlig kapten.

Funderade lite på det där med den kvinnliga "datorn" eller om hon var ett hologram, fattade inte riktigt..

Är det inte lite objektifierande att skapa en sådan figur på ett mansdominerat skepp?

(Jag har precis kastat mig in i en stor debatt om Janeways kompetens på LunarStorm.. Så jag är lite "inne" på ämnet.. Hjälp va det är många som ogillar henne. ) Stor perentes. :)

Kanske inte helt rätt att jämnföra Andromeda med Voyager eller DS9. Eftersom Gene Roddenburry ju igentligen inte har så värst mycket med storyn i de serierna att göra, eller? Han dog ju 24:de Oktober 1991 *snyft*. Visst, han lade grunden...

Kaptenen ja, jag vet inte om jag tycker det är ett sånt plus. Hon är ju inte direkt en Janeway. Mer en Lara Croft, vilket inte gör mig sådär jätteimponerad.

Quiet: Dra ur dig dendär diskussen snabbt!! Du börjar ju bli helt insnöad ju!! :cheesy:

Citat: från mumle den 9:46 pm den sep. 13, 2001

Kanske inte helt rätt att jämnföra Andromeda med Voyager eller DS9. Eftersom Gene Roddenburry ju igentligen inte har så värst mycket med storyn i de serierna att göra, eller? Han dog ju 24:de Oktober 1991 *snyft*. Visst, han lade grunden...

Kaptenen ja, jag vet inte om jag tycker det är ett sånt plus. Hon är ju inte direkt en Janeway. Mer en Lara Croft, vilket inte gör mig sådär jätteimponerad.

Quiet: Dra ur dig dendär diskussen snabbt!! Du börjar ju bli helt insnöad ju!! :cheesy:

Jag trodde det var herkules som är kapten eller?

Den kvinnliga kapten är visserligen inte som Janeway, med är ju svårt att slå henne, men jag tycker ändå att det är bra med kvinnliga kapten eftersom det (förhoppningsvis) pekar på ett jämställt samhälle.

Däremot hållar jag med om att det där datorhologrammet var lite väl "avklätt" för att bara fylla sin funktion som dator.

Det verkar ju vara ganska bra dethär ju! Det enda jag störde mig på riktigt ordentligt är den otroligt fjantliga hallåan som  presenterade Andromeda. Hon är ju så gräsligt löjlig så det är helt otroligt...

En annan sak som jag inte tänkt på innan. Kevin Sorbo (Hunt) spelar Hercules, har inte riktigt bestämmt mig för om det är bra eller dåligt än.

Första avsnittet var helt klart bättre än andra. Lite synd. Min fru reagerade på att det var betydligt mer onödigt våld i Andromeda än i VOY (och jag som inte ens trodde att hon tittade på VOY... :) ). Jag håller med henne. Antagligen har väl denna serie utvecklats som en tuffare Star Trek, eller?

I Voyager slåss de nästan aldrig, och i Andromeda så slåss de lite oftare.

En annan sak i Andromeda så har de bara 4-5 pers i besättningen och innan ganska så jätte många, och när de slogs mot n-nissarna i första avsnittet så såg de ganska fult ut när de blev träffade, inga "skotthål" eller fina hål när de sköt bort kanantornen.

Jag håller med fullständigt. Det är mer våld i Andromeda, iallafall hittills. Visserligen vet man ju inte hur mycket Gene Roddenberry ligger bakom, har inte läst böckerna (för visst är det väl böcker?). Men jag tycker ändå att Andromeda verkar bra. Och det fanns ju åtminstone lite "våld-föder-våld"-sensmoral i det, eller?

Jag är än så länge helt överväldigad. Jag var nästintill säker på att detta skulle bli ett fiasko. Menmen, skenet bedrar sig.

Visst är det lite förvånande att ett land som Kanada kan komma fram med så många kända scifi:s? För ett tag sen gick ju "Third Wave" på tv, den är kanandensisk. Och man får ju inte glömma höjdaren Lexx!!! :)

(Ändrad av mumle kl. 10:04 pm den sep. 18, 2001)

(Ändrad av mumle kl. 10:06 pm den sep. 18, 2001)

Jag tycker att andra avsnittet var bättre för då fick man ju se vilka som skulle komma att bli besättningen på Andromeda.

Våldet ser extremt överdrivet, t ex när Hunt och han legosoldaten slåss och de klipper till varandra ett antal gånger utan att de överhuvudtaget ser sårade ut!

Visserligen kan de ju vara genetiskt förändrade så att deras kroppar tål mer våld...