Morn Postad 16 Oktober, 2001 Rapport Postad 16 Oktober, 2001 Citat: från Sara den 11:48 am den okt. 6, 2001 Jag tycker också att Andromeda verkar vara en bra serie, dock inte lika bra som Voyager!Stämmer. Det är inte lika bra som voy utan den är bättre
mumle Postad 16 Oktober, 2001 Rapport Postad 16 Oktober, 2001 Nu ska vi ju inte överdriva. Sååå bra är ju faktiskt inte Andromeda. Det är lite underhållning men skådespelarna är ju inga höjdare direkt. Karaktärerna kan man ju också vara lite tveksam till. Voyager och Star Trek i övrigt, håller en klass för sig (IMM)!
Pjotr'k Postad 16 Oktober, 2001 Författare Rapport Postad 16 Oktober, 2001 Senaste avsnittet var mycket bra. Jag gillar tidsresor . Spänningen mellan Tyr och Dylan är rätt enorm. Tyr slits så mycket var han skall ha sitt engagemang.
Morn Postad 17 Oktober, 2001 Rapport Postad 17 Oktober, 2001 Citat: från mumle den 4:36 pm den okt. 16, 2001 Nu ska vi ju inte överdriva. Sååå bra är ju faktiskt inte Andromeda. Det är lite underhållning men skådespelarna är ju inga höjdare direkt. Karaktärerna kan man ju också vara lite tveksam till. Voyager och Star Trek i övrigt, håller en klass för sig (IMM)! VOy håller inte (enligt mig upp star trek lika mycket som de andra 4 serier.
Quiet Postad 17 Oktober, 2001 Rapport Postad 17 Oktober, 2001 Andromeda och många andra sci-fi-serier känns som stora plagiat på Star Trek, imm. Babylon 5 är en Ds9-wannabe och Andromeda är hästlängder efter Enterprise.
Jocke Postad 17 Oktober, 2001 Rapport Postad 17 Oktober, 2001 Personligen så tycker jag att Babylon 5 är en väldigt bra serie med bra handling och skådespelare, har sett alla avsnitt och långfilmerna. Har oxå sett Crusade, den serie som var baserad på B5, men som tyvärr inte kom så långt i produktion Andromeda verkar oxå vara lovande, tyvärr så har jag missat några avsnitt, men jag tycker att det har börjat bra. Men o andra sidan så ser jag på allt som har med sci-fi att göra, bra eller dåligt
Quiet Postad 18 Oktober, 2001 Rapport Postad 18 Oktober, 2001 I söndags försökte jag verkligen titta på B5, men jag somnade efter 10 minuter, det brukar tyvärr vara så. Det ser jag som ett dåligt tecken. ;) Babylon 5 på kanal 5: söndagar 13.35. (Efter Time Trax där Jeri Ryan har gästspelat en gång.)
Pjotr'k Postad 18 Januari, 2002 Författare Rapport Postad 18 Januari, 2002 Jag plockar upp diskussionen till ytan för att göra alla uppmärksamma på att Andromeda börjar den 21/1 kl 16.30 på TV4 ! Källa: www.babylon-fem.com
Mikael Postad 18 Januari, 2002 Rapport Postad 18 Januari, 2002 Det ör skoj, det verkar vara en bra serie. Jocke Vad hände med Crusade?
Jocke Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 Jocke Vad hände med Crusade? Crusade lades ner pga att seriens skapare J. Michael Straczynski och TV-kanalen TNT inte riktigt kom överens om hur serien skull utformas, enligt vad jag har läst så ville TNT ha mer våld och sex i serien. Det kan hända att The Sci-Fi channel kanske börjar sända serien igen, men det är ett stort kanske. Det är synd, Crusade var ju IMM riktigt bra :sadlike:
Quiet Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 Jag plockar upp diskussionen till ytan för att göra alla uppmärksamma på att Andromeda börjar den 21/1 kl 16.30 på TV4 ! Grymt! Den kanske inte är superbra, men det är fulllgod eftermiddags sci-fi!
ENEMiX Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 vad e Andromeda för serie, och är det första säsongen som sänds eller har det sänts nåt tidigare...?
nx01 Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 vad e Andromeda för serie, och är det första säsongen som sänds eller har det sänts nåt tidigare...? TV4 sände första halvan av första säsongen i höstas. Serien kretsar kring en kapten som vart frusen i tiden och sedan får se hur hela galaxen förändrats sedans hans dagar. Med sitt skepp Andromeda och en liten besättning ger han sig ut på en resa för att återinför lag och rättvisa i Galaxen. Tror det finns mer info i början av detta ämne.
Lis@ Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 Ska bli kul att det börjar igen. *Har längtat*
Mikael Postad 23 Januari, 2002 Rapport Postad 23 Januari, 2002 Har börjat kollat på Crusade så smått, tycker den verkar bra, tråkigt att det finns så få avsnitt. Nu är Andromerna på TV4 på Måndagar vid 15 tiden.
Phlox Postad 23 Januari, 2002 Rapport Postad 23 Januari, 2002 Jag har sett alla avsnitt som hittills gått på TV4 och jag är inte imponerad. Det enda avsnittet som har varit riktigt bra var avsnittet då tjejen med lila hud skulle styra skeppet in i slipstream och de hamnade bakåt i tiden är ett av de största slagen mellan samväldet och nietscheanerna (stavning?). Resten av avsnitten har varit ganska dåliga. Med det är ju bara den första säsongen och de flesta serier är inte så bra då. Så jag får väl fortsätta att titta på Kapten Herkules och hans besättning och hoppas att serien blir bättre i nästa säsong om nu fyran visar denna.
Mikael Postad 25 Januari, 2002 Rapport Postad 25 Januari, 2002 Många tycker visst att Kapen Archer är lik Herkules i TV3... Undrar varför..
Lis@ Postad 25 Januari, 2002 Rapport Postad 25 Januari, 2002 Många tycker visst att Kapen Archer är lik Herkules i TV3... Undrar varför.. Det är väl han... :sly:
nx01 Postad 25 Januari, 2002 Rapport Postad 25 Januari, 2002 Många tycker visst att Kapen Archer är lik Herkules i TV3... Undrar varför.. Kapten Archer....?
Mikael Postad 26 Januari, 2002 Rapport Postad 26 Januari, 2002 eeehhh, kanske blandade ihop Enterprise och Andromerna, men så är det med två relatift nya serier med karaktärer som inte har sina egna särdrag.
Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Jag ser på Andromeda men det är inte lika bra som Voyager men det är bra.... Kan inget hända mellan Dylan och valentine kvinnan...... ???
Suskiv Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Jag har inte sett så många avsnitt av Andromedia, men de jag sett har inte varit så bra. Om resten av serien är lika dålig så nehöver jag nog inte vara ledsen för att jag jobbar när det sänds.
Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Jag tror jag har alla avsnitt på band men jag är inte säker om jag her spelat in första avsnitt... ???
Lieutenet Lind Postad 1 Mars, 2002 Rapport Postad 1 Mars, 2002 Jag har missat flera avsnitt nu på slutet
SuperstarSyndrome Postad 1 Mars, 2002 Rapport Postad 1 Mars, 2002 Andromeda är både bra och dåligt. Det har en obehaglig B känsla över sig. Men det finns superavsnitt. Fast jag orkar ändå inte kolla på det För det är för långt emellan dem. Äum.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu