Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jag jobbar på Andromedatid, men spelar in alla avsnitt för att titta på dagarna efter. Därefter spelar jag över det. De senaste avsnitten känner jag har varit betydligt bättre än de precis före det. Det är mera djup i avsnitten, jämfört med avsnittet där en talande maskin med känslor uppenbarade sig som skrot i rymden och materialiserade sig inne i skeppet. Det avsnittet var ett definitivt B-avsnitt, jämförbart med TOS, i den meningen att det var dåligt underbyggd story. Storyn i serien påminner tyvärr i bland om 60-talets framtidstankar, inte speciellt troliga men roliga att se på. Mer Fantasy än SF, IMM.

Postad

Andromerna skulle skjussa en blivande neatchen (hur det nu stavas) brud mot att två planet system som de revaliserande klanena slogs mot.

Ja, lite svårt att förklara lätt utan att säga förmycket.

Postad

har för mig att detta, eller nästa avsnitt av Andromeda, ska gästpelas av Michael Shanks (som spelar Daniel i Stargate SG1! )  :)

Postad

Det senaste avsnittet var mycket bra. Kärlek mellan två intelligenta skepp, det är något att tänka på. Rommies strävanden efter att utveckla sin känslor påminner mycket om Doktorn i VOY, även om hon redan från början hade tillgång till känslor. Detta till skillnad från doktorn som fått utveckla sin programmering allt eftersom.

Slutet var jobbigt - Rommie dödar sin älskade, då både han och hon inser att det annars skulle leda till att folk skulle skadas och dödas, samt att vansinnet skulle hindra Samväldet från att återuppstå.

Samväldet känner jag är en väldig utopi - kan verkligen Dylan skapa ett nytt samvälde? Inte många har anslutit sig (förutom Perseiderna är det bara mindre folk) så det lär ta tid.

Postad
Synd att Dyllan fegade ut och inte stck iväg till det där stället, det hade varet kul att se vad som fanns där.

Skulle nog inte förvåna mig om de återvänder dit nån dag.

Efter Rev´s tal har jag svårt att se hur manus författarna ska kunna hålla sig borta.

Postad

Håller med om att ljudet är dåligt synkroniserat. Det märks att Roddenberry har gjort den. Han har tagit med saker från Star Trek och satt in de i den här serien också. Till exempel slipstream och en massa andra saker. Serien i sig är väl ganska bra men inte i närheten av Star Trek serierna.

Postad
Håller med om att ljudet är dåligt synkroniserat. Det märks att Roddenberry har gjort den. Han har tagit med saker från Star Trek och satt in de i den här serien också. Till exempel slipstream och en massa andra saker. Serien i sig är väl ganska bra men inte i närheten av Star Trek serierna.

Nja, Roddenberry dog 1991 och slipstreamtekniken i VOY hittades på flera år senare.

Postad
Var det någon mer som tyckte att gårdagen slut var avskyvärt jobbigt - vilket klimax!

hehe..Jag gillar faktiskt såna slut när allt går åt h-vete. Ska bli skoj och se vad som händer här näst. Sa hon två veckor till nästa?

Annars var det ett ganska skoj avsnitt igår. Effekterna känns fortfarande ruskigt b-iga och storyn var väl inte den bästa, men det var ju i princip non-stop action och det är ju alltid skoj.

Postad

Det som är är taget från ST är stort sätt bara begerppet men Federationen/stora sammhället och dess gudomlighet

Postad
Var det någon mer som tyckte att gårdagen slut var avskyvärt jobbigt - vilket klimax!

Jag brukar som sagt inte komma ihåg att kolla, men nästa avsnitt måste jag se!

Postad

???  Ursäkt mig om jag avbryter er i den här diskussion.  Jag har bara  sett några  avsnitt och  försöker  lära mig att "vem är vem" och "vem gör vad", men  jag alltid undrar vem är denna tjejen ( med rosa/lilla/blek hudfärg och svans) och vad har hon för uppgift i skeppet ?

Tack på förhand! :D

Postad
jag alltid undrar vem är denna tjejen ( med rosa/lilla/blek hudfärg och svans) och vad har hon för uppgift i skeppet ?

Vad jag har förstått så heter hon Trance, men vad hon har för uppgifter, (förutom att vattna krukväxterna) det vet jag inte.

• 2 veckor senare...
Postad
men vad hon har för uppgifter, (förutom att vattna krukväxterna) det vet jag inte.

Nämen, hon är väl nån sjuksköterska, eller nåt?

Jag har sett att hon i flera avsnitt tar hand om folk som skadats och sådant.

Postad
Nämen, hon är väl nån sjuksköterska, eller nåt?

Jag har sett att hon i flera avsnitt tar hand om folk som skadats och sådant.

Kanske hon är! Det börjar nästan låta lite som Kes det här. :)

Postad

Hon verkar också ha ett sjätte sinne vad gäller väntade faror, har jag märkt. Beka kallar henne för sin lyckoamulett.

Vet ni om TV4 verkligen skall sända säsong 1 igen, direkt med början i dag? Info på TV-bilagan verkar tyda på att det är primäravsnittet igen. Om det är det, så är det positivt för alla som missat viktiga avsnitt. För oss andra, blir det bara tråkigt, men man kanske får lite mer för studierna då, eller ännu bättre: Voyager!

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...