Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Åhh... Nu är den äntligen här!

Jag tycker att första avsnittet nu var bra. Fast jag tycker att Trance är ganska tråkig ända fram tills man ser en annan sida av henne än hennes lilla fjantiga. Men jag kan säga att Harper är min favoritkaraktär.

Tyr är ju också häftig (jag tycker att han som spelar Tyr skulle passa väldigt bra som Bishop i x-men :P )

Nu är det bara att vänta tills nästa tisdags natt... <_<

Kul också att han som spelade Cancer-man i Arkiv-X var med som den där professorn.

Redigerad av StarTrekin
  • Svar 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jag har all respekt för fattiga familjer, men de flersta familjer har väll en vidio? Så man kan ställa in och spela in sitt favorit program som går mitt i natten.... som föregående skribent har sakt ska vi vara glada att de sänder serierna......

• 2 veckor senare...
Postad

"Into the Labyrinth" var inte så jättebra avsnitt och det blev inte precis bättre av att texten var till ett annat avsnitt. <_< Men det blev lite roligt med fel textningen ibland tex när Tyr pratar med den andra Nieschen så kom texten "Jag tycker du är söt":P (nånting sånt iaf)

Nä, jag tycker TV4 har fel på textningen lite för ofta.

• 3 veckor senare...
Postad

Brukar inte se på serien.. blir lite då och då.. men hann slå över till 4:an några minuter i måndags, då jag fick se hon som var lila med svans (!).. inte är det längre, utan en helt ny ras.. någon som kan förklara lite snabbt vad som hänt? (sorry, kan inga namn)

Postad
Brukar inte se på serien.. blir lite då och då.. men hann slå över till 4:an några minuter i måndags, då jag fick se hon som var lila med svans (!).. inte är det längre, utan en helt ny ras.. någon som kan förklara lite snabbt vad som hänt? (sorry, kan inga namn)

I en tidsanomali möttes den yngre och den äldre av Trance Gemini (det är hennes namn) och de bytte plats för att de förstod att platsbyte var det enda som skulle hjälpa besättningen fullt ut, något som aldrig förklarades för tittarna.

Beka Valentine mötte också en borg-inspirerad (?) version av sig själv, ett framtida jag med en del tekniska saker inympat på sig.

Jag tror att allt detta hände i avsnittet före det i veckan.

Postad

Just det ja, det var ju Andromeda jag skulle kolla på. Men jag kommer ju aldrig ihåg när det går. Och sen så ser jag er skriva om det, men då har det ju redan varit :arg:

Är bara för att det har så konstiga tider. Är det 22.30 på torsdagar, eller hur var det nu igen?

• 4 veckor senare...
Postad

Några frågor om avsnittet från igår: :huh:

Är det någon som förstod vad som hände med Dylan då han befann sig driftandes i rymden?

Och vad menar den blonda tjej då hon sa att Dylan dödar hennes folk? Dylan frågade innan, varför hon gjorde så här.

Tack i förväg. :) Jag hängde inte med i handlingen. :rolleyes:

Postad

Som jag uppfattade det kunde man inte urskilja i fall att Dylan inbillade sig allt eller om det var nån som trakasserade honom. Om det skulle vara så så var det troligen det svarta hålet som höll på med han. Dylan förstörde ju det hål han själv fastnat i med ett flertal nova bomber, en scen som fanns med i Dylans tillbakablickar. Alltså svaret om nån trakasserade han så var det troligen det svarta hålet.

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

På måndag den 2 september är det säsongavslutning av Andromeda!

Taget från tv4.se

01:15-02:00 Sista delen: Andromeda

Del 22 av 22. Andromeda blir attackerad av utomjordningar från ett parallell universum.

Snyft, :( alltid sorligt att bli av med en science fiction serie. Hoppas att de ska visa säsong 3 snart. :borg1:

Postad

En lite rolig sak som jag märkte på svenskan (vi håller på med litteraturhistria).

Friedrich Wilhelm Nietzsche gav troligen sitt namn till rasen Nietzscheans för hans ideér (man kan idialisera dem till tvärtimot kommunismen).

Postad
På måndag den 2 september är det säsongavslutning av Andromeda!

Taget från tv4.se

01:15-02:00 Sista delen: Andromeda 

Del 22 av 22. Andromeda blir attackerad av utomjordningar från ett parallell universum. 

Snyft,  :(  alltid sorligt att bli av med en science fiction serie. Hoppas att de ska visa säsong 3 snart. :borg1:

Men de visar i alla fall repris av den första säsongen (börjar 9/9) Visserligen hade det varit roligare med nya avsnitt, men det är alltid något. ;)

• 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Jag vet inte riktigt om detta hör hemma här eftersom frågan inte är om själva serien. Men i alla fall. Tjejen som spelar "personligheten" till skeppet Andromeda, är inte det samma tjej som spelar med i Terminator 3?

Redigerad av Thalaxian
Postad

Det står att Gene Roddenberry har skapat serien! men han dog ju 1991! Fast han har en son med samma namn, vilken av dom har skapat Andromeda? :vulcan:

Postad
Det står att Gene Roddenberry har skapat serien! men han dog ju 1991! Fast han har en son med samma namn, vilken av dom har skapat Andromeda? :vulcan:

Gene Roddenberry's Andromeda is a weekly syndicated science-fiction action hour. The concept was developed by Robert Hewitt Wolfe (who worked on a previous Gene Roddenberry project - Star Trek: Deep Space Nine) using unpublished notes that Gene Roddenberry's widow provided from his personal papers. Using some consistent philosophies and themes in Gene Roddenberry's work to provide stories and characters, the universe of Andromeda was born.

Från Andromedas officiella sida;

Det är alltså Gene Roddenberrys opublicerade anteckningar som andvänts för att skapa Andromeda.

Postad

Gene Roddenberry's Andromeda is a weekly syndicated science-fiction action hour. The concept was developed by Robert Hewitt Wolfe (who worked on a previous Gene Roddenberry project - Star Trek: Deep Space Nine) using unpublished notes that Gene Roddenberry's widow provided from his personal papers. Using some consistent philosophies and themes in Gene Roddenberry's work to provide stories and characters, the universe of Andromeda was born.
Från Andromedas officiella sida;

Det är alltså Gene Roddenberrys opublicerade anteckningar som andvänts för att skapa Andromeda.

Bra att man fick det uppklarat! :vulcan:

• 3 veckor senare...
Postad
Jag vet inte riktigt om detta hör hemma här eftersom frågan inte är om själva serien. Men i alla fall. Tjejen som spelar "personligheten" till skeppet Andromeda, är inte det samma tjej som spelar med i Terminator 3?

Lexa Doig (andromedas personlighet) har inte spelat i terminator 3, gå in på htt://us.imdb.com för mer info. :vulcan:

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...