The Holy Three Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 (edited) Tänkte att vi kunde starta igång snack om ett tredje möte nu, nästan tre månader efter våran senaste träff vi hade den 6:e november. Var ju snack om att vi skulle träffas igen redan i januari, men nu blev det ju inte så. Kashked är ju tyvärr inte Öschötte längre, men det har visats intresse från annat håll om att delta på framtida träffar i Östergötland, bl. a av mobocaster och hennes kille. Nästa träff skulle som sagt ske i Norrköping, frågan är vad vi ska göra för aktiviteter? Vad vi ska göra och när träffen sker ska vi komma fram till i en här tråden. Let the discussion begin! Medlemmar som lämnat klartecken: The Holy Three mobocaster zoledian commander ricochet dagas K´hogh son of Klintoch Popesize Admiral Picard Följande medlemmar skall ta med sig avsnitt ur valda serien: The Holy Three: TOS dagas: TNG Admiral Picard: ENT mobocaster/zoledian: DS9 Popesize: VOY Avsnitt vi kommer se under Trek träffen: TOS: The Troubles With Tribbles DS9: Trials and Tribble-ations TNG: The Offspring VOY: Death Wish ENT: Judgment Edited March 20, 2010 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted February 3, 2010 Report Share Posted February 3, 2010 Vad har ni gjort tidigare? Kanske se på något/några avsnitt, eller en film, och äta pizza/kebab? Ta en öl? Jag är positiv till det mesta iaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 3, 2010 Author Report Share Posted February 3, 2010 På första mötet gick vi på Star Trek premiären i Linköping, efteråt stack vi till Burger King, sen gick en del av oss till en pub och tog några öl. På andra mötet såg vi på ett TOS-avsnitt (A Piece of the Action) samt kollade på nya Star Trek filmen på DVD (den hade precis släppts 2 dagar innan mötet). Vi beställde hem pizza till filmen. Några gick ut och tog några öl efteråt. Käka pizza till någon Star Trek rulle/avsnitt samt ta en öl låter aldrig fel i mina öron. Ligger dock inte någon bar/pub nära mitt place, kanske är lättast att dricka alkoholen inomhus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted February 3, 2010 Report Share Posted February 3, 2010 (edited) Bar/pub är inget nödvändigt för min (vår) del, huvudsaken är att det finns trevligt folk att umgås med! B) Edited February 3, 2010 by mobocaster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 3, 2010 Author Report Share Posted February 3, 2010 Trevligare folk än Trekkies är det ju svårt att få tag på B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 3, 2010 Author Report Share Posted February 3, 2010 mobocaster: Är din kille/man uppväxt i Norrköping? I så fall kanske jag känner till honom, Norrköping är trots allt inte så stort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 (edited) Asocial nörd från Oskarshamn, Småland, så du känner nog inte till honom =) Edited February 4, 2010 by mobocaster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 4, 2010 Author Report Share Posted February 4, 2010 Ah ok, nej då känner jag nog inte honom. Så, vad tycker ni vi ska göra på träffen? Vad ska vi se på? Film eller TV-serie, eller både och? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Ja det kanske kan bli några serieavsnitt? Blir lätt att man pratar sönder en film i alla fall hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 4, 2010 Author Report Share Posted February 4, 2010 Ja, senast blev det kanske lite väl mycket snack, förutom när Nimoy dök upp! Datum då, vad tycker ni? Vad sägs om lördagen efter löning i mars? Alltså den 27:e mars. Kanske kan vi se ett avsnitt ur varje serie? Varje individ får välja ett favoritavsnitt från en serie och tar med sig den skivan. Pax för TOS isf, är även den enda serien jag har på DVD B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagas Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Tjena. 27e mars ska nog fungera. Några dagar efter jag fyller år så ni får gärna ha en tårta redo =P Tar med mig TNG då, enda Star Trek jag har på DVD. Har Babylon 5 å BSG men går väl inte på en Star Trek träff antar jag? Hittar dock extremt dåligt i Norrköping, bara vart där nån gång så skulle vara bra om någon kan möta en vid tågstationen. Dock inget absolut måste, ska gå att hitta via kartor å sånt. Nästa gång (alltså efter den kommande träffan i Korrköping) kan vi nog vara hos mig. Har adderat en blu-ray spelare till min hemmabio nu också =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 (edited) 27:e mars låter bra. Jag har bara sett TOS och TAS så vilka avsnitt man ska se lämnar jag åt er andra, har inget på DVD nu heller. Dagas, måste det vara tårta, eller går det bra med kladdkaka med grädde? -kan baka- Tjena. 27e mars ska nog fungera. Några dagar efter jag fyller år så ni får gärna ha en tårta redo =P Tar med mig TNG då, enda Star Trek jag har på DVD. Har Babylon 5 å BSG men går väl inte på en Star Trek träff antar jag? Hittar dock extremt dåligt i Norrköping, bara vart där nån gång så skulle vara bra om någon kan möta en vid tågstationen. Dock inget absolut måste, ska gå att hitta via kartor å sånt. Nästa gång (alltså efter den kommande träffan i Korrköping) kan vi nog vara hos mig. Har adderat en blu-ray spelare till min hemmabio nu också =) Glömde tillägga här ovan att vi bor nästan precis vid tågstation, så det går att göra sällskap till Holy Three om du vill. Edited February 4, 2010 by mobocaster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 5, 2010 Author Report Share Posted February 5, 2010 Jättekul att även du kan komma dagas, då blir vi nog en hel del! Då har vi alltså TOS och TNG klara, fattas bara DS9, VOY och ENT då. Min Trekkiga vän har ENT på DVD så det kan nog han fixa, om han nu tar sig till Treffen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagas Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Tårtan var mest på skoj men om du vill baka kladdkaka så visst =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Men det blir väl lite väl mycket att kika på avsnitt från alla serierna på en kväll? Blir väl drygt 4 timmars kikande då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 var möts vi ? Mc Donalds eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 7, 2010 Author Report Share Posted February 7, 2010 Men det blir väl lite väl mycket att kika på avsnitt från alla serierna på en kväll? Blir väl drygt 4 timmars kikande då? Mesigt Micke, mesigt! :lol: 4 timmar är ju en baggis, hade en filmkväll där jag såg samtliga 8 Halloween filmer på raken för några år sen. Son of Klintoch, kul att du också vill komma den här gången! McDonald's är ju en bra mötesplats, frågan är bara vilken. Bor 1 minut ifrån Donkan som är belägrad i Haga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Har lagt upp en grundartikel om er östgötaträff - jag uppdaterar när det finns mer innehåll att lägga in. Påminn mig gärna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 7, 2010 Author Report Share Posted February 7, 2010 Tack Pjotr'k. Vi alla kanske kan komma överens om vilka avsnitt vi ska se på träffen så kan det läggas till databasen redan innan träffen skett? Ska tänka ut vilket TOS-avsnitt som skulle passa bra för kvällen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Men det blir väl lite väl mycket att kika på avsnitt från alla serierna på en kväll? Blir väl drygt 4 timmars kikande då? Mesigt Micke, mesigt! :lol: 4 timmar är ju en baggis, hade en filmkväll där jag såg samtliga 8 Halloween filmer på raken för några år sen. Son of Klintoch, kul att du också vill komma den här gången! McDonald's är ju en bra mötesplats, frågan är bara vilken. Bor 1 minut ifrån Donkan som är belägrad i Haga. lillbrorsan och jag såg SAMTLIGA filer av LOTR på en kväll(med rökpauser) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 9, 2010 Author Report Share Posted February 9, 2010 (edited) Coolt, lär ju bli ungefär 9 timmar i runda slängar. Jag har nu uppdaterat första inlägget med de medlemmar som har mer eller mindre bekräftat att de kan komma. Om någon jag nämnt fortfarande är osäker, säg bara till så tar jag bort namnet ur listan och avväntar. Edited February 9, 2010 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 27 mars... Det skall man väl kunna boka in i kalendern. Count me in! Jag tycker att ett avsnitt per serie låter som en kul idé! Man skulle ju kunna försöka ha ett sorts tema på avsnitten dock (t.ex tidsresor eller mirror universe m.m) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Jag gillar idén med tema på avsnitten! Mirror universe vore inte dumt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 lillbrorsan och jag såg SAMTLIGA filer av LOTR på en kväll(med rökpauser) Då rökte du förståss "Old Toby" =P, eller kanske Longbottom leafs på pipa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 9, 2010 Author Report Share Posted February 9, 2010 27 mars... Det skall man väl kunna boka in i kalendern. Count me in! Jag tycker att ett avsnitt per serie låter som en kul idé! Man skulle ju kunna försöka ha ett sorts tema på avsnitten dock (t.ex tidsresor eller mirror universe m.m) Mycket bra idé! Vet dock inte om samtliga serier t. ex har ett Mirror-avsnitt... Vad vill ni köra för sorts tema? Alla kan ju ge ett förslag så ser vi vilket som får mest röster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts