Gå till innehåll

Östergötlands Treff #3 - 27:e mars


Rekommenderade inlägg

Mig veterligen så saknar TNG Mirror-avsnitt. Men det måste ju som sagt finnas fler teman

Förslag på teman skulle kunna vara

Någon ras (Klingon, Romulan eller Vulcan [Finns det flera som varit med i samtliga serier?]) Betydelsefulla avsnitt för rasens utveckling/historia/kultur

Holodeck-äventyr (TOS och ENT har väl ingen holodeck-teknik, mig veterligen, men man skulle kanske kunna köra på när någon rekreation går fel i de fallen)

Tidsresor som tidigare nämnt

Crossovers Personer från de andra serierna medverkar på något sätt(Svårt att hitta något i TOS iofs, men de andra skulle kunna klara det)

Något "äventyr" där absolut ingenting speciellt händer

Möten med omnipotenta väsen (Charlie och Trelane från TOS. Q från de övriga, men även Cytherians från avsnittet The N'th degree)

Förnuft och känsla -Någon av de mer logikstyrda karaktärerna tampas med känslor

Highest ranked De absoluta toppavsnitten

Några idéer till teman vi skulle kunna köra på.

Redigerad av Popesize
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Absolut

Ytterligare ett tema skulle kunna vara avsnitt som blivit berömda för ett speciellt tal/replik eller en speciell scen eller dyl. Sånt som hör till den trekkiga delen av allmänbildningen ;)(Enda exemplet jag kan komma på nu är There are FOUR LIGHTS)

Eller varför inte avsnitt där vi kan hitta tydliga referenser till vår egna värld och tid (Ovanstående avsnitt funkar även här, då det prisades av Amnesty pga de trovärdiga tortyrscenerna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste säga att jag är väldigt sugen på att hänga på här

(i nyköping känns det rätt tortt om trekkies).

dock måste jag se över ekonomi iom brist på arbete här :(

men eventuellt 2 personer från nyköping som dyker upp.

i övrigt är jag lite intresserad av vilka tider som gäller

(måste synka med buss eller tåg, dumt nog)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat med ännu en Trekkie på mötet, Admiral Picard här på forumet (hittills 0 inlägg), som även han bor i Norrköping har lämnat besked om att han kommer. Personen ifråga var en av dom som var närvarande vid första träffen i Linköping.

Angående tid, leere, så vet jag inte riktigt. Hur dags går de senaste tågen/bussarna från/till Nyköping på helger? Kolla upp det så kanske vi kan bestämma tid som passar er bäst.

När tror du att ni har ett definitivt svar på om ni kan komma eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske blir för svårt att hitta ett tema som alla serier innehar ett avsnitt av, som vi även ska komma överens om? Det kanske blir lättare om vi bara tar ett avsnitt ur valda serie som vi tycker är väldigt bra? Vi måste fortfarande även komma överens om vilka personer som tar med sig ett avsnitt av en vald serie.

Jag skulle ta ett avsnitt av TOS

dagas skulle ta med sig ett avsnitt av TNG

Admiral Picard tar med sig ett avsnitt av ENT

Då återstår ett avsnitt av DS9 och VOY. Någon som har säsongsboxar med dessa serier?

Säg gärna vad ni andra tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har vi också ett Voyager avsnitt vi kan se, tack vare Popesize.

Mobocaster & co, skulle ni kunne välja vilket DS9 avsnitt ni kommer ta med till treffen så snabbt som möjligt och sedan skriva det här i tråden? Ska försöka göra en lista på avsnitten vi kommer se.

Bara 15 dagar kvar nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har vi också ett Voyager avsnitt vi kan se, tack vare Popesize.

Mobocaster & co, skulle ni kunne välja vilket DS9 avsnitt ni kommer ta med till treffen så snabbt som möjligt och sedan skriva det här i tråden? Ska försöka göra en lista på avsnitten vi kommer se.

Bara 15 dagar kvar nu :)

The Offspring tycker jag är ett bra avsnitt och var ett tag sen man såg något avsnitt från de 3 första säsongerna. Men om ni inte gillar det så kan jag ta något annat. Finns hur mycket som helst å välja på. Säsong 6 är ju bäst men den har jag sett så många gånger hehe.

Kommer inte kunna stanna till sent på natten. Har tenta på universitetet nån dag innan träffen och nån dag efter träffen plus att jag jobbar på kvällar å helger(dagtid på helger). Ska inte vara något problem men bara så ni vet att jag behöver dra vid 22 ungefär. Behöver min sömn ^^

Redigerad av dagas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...