Jump to content

Hur många kollar Star Trek: Voyager på TV4 Sci-Fi?

Lexx

Recommended Posts

Hur många här följer Star Trek: Voyager som nu visas på TV4 Sci-Fi?

Jag har ju sett serien förut såklart men det känns lagom för en rewatch.

Om tillräckligt många har tillgång till kanalen och följer VGR så kan vi ju diskutera serien.

Nu finns det ju visserligen redan en rewatch tråd, men om intresse finns så varför inte?

Här är kommande episoder om andra vill följa med även om de inte har kanalen (än):

19 Apr - 23 Apr

Må 4.25 "One" - Seven of Nine tvingas sköta Voyager ensam med doktorn.

Ti 4.26 "Hope and Fear" - Paris och Neelix återvänder från ett uppdrag med en passagerare som kan mer än 4000 språk.

On 5.01 "Night" - Voyager förlorar kraft på grund av Theta-strålning när det färdas i en mörk del av rymden.

To 5.02 "Drone" - En transporterolycka sammanfogar doktorns mobila emitter med Sevens nanobots och skapar en 2800-tals borg.

Fr 5.03 "Extreme Risk" - B'Elanna försätter sig ständigt i fara. Besättningen bygger en ny farkost kallad Dela Flyer.

Edited by Lexx

Jag har tyvärr inte TV4 sci-fi :( Men jag har hela Voyager på dvd :) Voyager är inte riktigt min favoritserie inom ST, men jag kan tänka mig se några avsnitt då och då.

TV4 scifi har iaf kommit förbi Kazons, men tyvärr har Kes blivit ersatt av 10-out-of-10.

Jo jag gillade Kes och det var rätt uppenbart första gången jag såg det när Seven kom ombord och Kes snabbt försvann. Kes transformering gick lite väl snabbt, hade gärna sett den utvecklas över en säsong och inte på 1 episod.

TV4 Sci Fi visade nyligen Enterprise fram tills sista avsnittet och det verkar som TOS kanske hamnar på schemat.

Synd att du inte har kanalen, även om dem visar många repriser. Men det är alltid trevligt att komma hem och slappna av till ett dagligt Star Trek avsnitt på kvällen :)

Tyvärr känner jag bara en trekkie i Göteborg och han bor på andra sidan stan, annars hade det vart kul att titta med andra och inte bara i eget sällskap ;)

Har ni testat att snacka på Skype eller nåt när ni tittar? Det borde vara lite roligare tycker jag :P

Haha vilken knasig idé.. jag gillar knasiga idéer :w00t:

Fick bilden av 10 trekkies i ett Skype konferenssamtal (gratis) som kollar på samma avsnitt, som en distanstreff.

Det hade vart kul att se om Kes kanske blev en Q eller motsvarande. Att hon kunde pusha iväg skeppet på exakt samma sett som Q gjorde med Enterprise tyder ju på liknande krafter, fast mer begränsat. Annars hade hon väl pushat hela vägen till alfakvadranten och serien hade blivit 4 säsonger kortare :P

Edited by Lexx

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Kollar på voyager dock ej på TV. Börade se om serien igen för 4e gången eller vad det är för nån månad sen. Är på säsong 6 nu. Sen blir det nog inget Star Trek på ett tag. Sett alla serierna 3-4 gånger var redan förutom TOS och TNG som jag "bara" sett 2 gånger.

Voyager känns inte så bra numera. När det gick på SVT för ca 10 år sen så verkligen älskade jag det men numera tycker jag det inte alls håller samma klass som de flesta andra Star Trek. Det är fortfarande bra men känns som så många teman handlar om sådant som redan tagits upp i DS9 eller TNG. Vissa avsnitt känns som rena rip-offs. Voyager känns lite som Star Trek light om ni förstår vad jag menar. Dock så är det fortfarande en bra serie och klart värd att se på även fast jag redan sett den så mycket.

• 1 year later...