Gå till innehåll
RoLaren

Vilket avsnitt avskyr alla utom du?

Rekommenderade inlägg

För min del är det ett enkelt val. VOY Threshold. Detta utskällda och avskydda avsnitt tillhör ett av mina favoritavsnitt från VOY. Det är svårt att förklara varför jag gillar avsnittet. Själva storyn är unik för Star Trek. Det är lite som en tribut till Flugan och monsterfilmer. R D McNeill gör en strålande insats och hur kul är inte slutet när T Paris rövar bort Janeway och de får avkommor. Avsnittet passar bra till Halloween också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snabbt urvräkt- Jag har hört mycket beröm om "Masks" från slutet av TNG. Men jag tycker att det är desperat manusförfattarefiskeri och "censur"tråkigt. OCH jag är en kille som köper det mesta i manusväg från star trek ska sägas! :)

Bra tråd/tanke föressten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ricochet: Du missuppfattade kanske trådens titel, men det kan ju också vara intressant att titta på de avsnitt som alla gillar men som du ogillar. Själv minns jag inte Masks så bra, men mitt lilla minne om den är att den var lite stel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att Elogium (VOY) är helt klart underskattat. Det är ett avsnitt som verkligen för ihop Kes och Neelix, och där båda karaktärerna växer väldigt tidigt i serien. Tyvärr hör man mest negativt om det.

Sen så har vi "The Thaw" även detta från Voyager, när Harry och B'Elanna hamnar i en värld styrd av den där onda clownen. Det är inte seriens bästa avsnitt, må så vara, men det ger iallafall mig kalla kårar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns massor av avsnitt som jag tycker om men som många andra tycker mindre om. Antingen att den stora massan tycker det, eller att större delen av ens umgängeskrets tycker det. Samma sak är det givetvis omvänt, där andra tycker om ett visst avsnitt som jag ogillar. Personlig smak FTW!

Några avsnitt som jag tycker om men som många andra ogillar är bland andra "The Thaw" och "Tuvix" fr??n VOY. I det förstnämnda så tycker jag om den annorlunda känslan som avsnittet återger. Samma sak när det gäller det sistnämnda avsnittet där man lyckas bra med att balansera mellan humor och allvar.

Från TNG så verkar jag vara ensam om att tycka om avsnittet "Skin of Evil". Jag gillar karaktären Tasha Yar och tyckte det var tråkigt att hon skrevs ut ur serien, men det blev ett bra avslut trots allt.

I ENT tycker jag väldigt lika med dom flesta.

DS9, TOS och TAS har jag inte sett i dess helhet så det låter jag vara osagt tillsvidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tuvix är ett av mina favortavsntt just för att man blandar 2 individer som är så olika. Tuvok kan ju egentligen inte fördra Knee-licks men Tuvix kan dra nytta av båda individernas bästa sidor.

Skin of Evil är även det ett avsnitt jag gillar. Bra story. Passar bra till Halloween också Trist att Tasha försvinner ur serien dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...Passar bra till Halloween också...

Jag håller med dig i det som du skriver om avsnitten. På tal om Star Trek och Halloween så lyfte jag en äldre tråd som jag startade för några år sedan och som du kanske kan titta in i om du har tips på bra avsnitt av tv-serierna som man kan se när det är Halloween.

Redigerad av Vorik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tuvix gillar jag också, även Threshold och Elogium. Tycker det är roligt med avsnitt som har lite mer fokus på karaktärerna och deras känsloliv.

Andra avsnitt jag gillar som blivit sågade är Move along home (DS9). Tycker i regel om alla avsnitt med Quark i fokus, han är en underbar karaktär :), alltid lika girig men med ett samvete allra längst innerst inne. Quarks avsnitt är ofta mycket undervärderade tycker jag.

Manhunt (TNG) är ochså kanon tack vare Majel Barrett, hon gör verkligen sin roll jättebra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många verkar inte vara så förtjusta i hur Voyager avslutades. Endgame part I och II. Jag tycker dock att det är den bästa avslutningen av alla serierna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att slutet på VOY är helt okej. Det var ett ganska väntat slut utan några större överraskningar, men som trots allt är välgjord och ett bra avslut. Mina invändningar mot VOY på slutet var att man hade så brottom med att knyta ihop allt att en hel del blev lidande av det. Men man kan inte få allt. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det avsnittet är helt ok. Nu ska jag sticka ut hakan ordentligt och nämna "Spock's Brain". I alla år har jag hört hur dåligt avsnittet är och hur sexistiskt det är men jag tycker att avsnittet är rätt bra. Avsnittet är verkligen inte speciellt mycket mer sexistiskt än andra TOS-avsnitt. Det här med en radiostyrd Spock vore väl trevligt att ha :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är förtjust i "The magnificent Ferengi". Dels för att Iggy Pop är med och dels för att det är en enorm "må bra"-känsla över de aningen hopplösa ferengierna. Ingen av mina bekanta som har något intresse för ST har uttryckt någon större kärlek för vare sig ferengier eller det avsnittet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu