Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Slut för Stargate

Recommended Posts

Det är inte bara tv-serien Stargate Universe som läggs ner i år, utan också två planerade filmer baserade på de tidigare serierna. Det berättade Brad Wright, som är Stargates motsvarighet till Rick Berman, häromveckan på ett Stargatekonvent, skriver Gateworld.

Beskedet möttes med tårar från fansen som närvarade. Filmerna som läggs på hyllan är en SG-1 film ("Stargate: Revolution") och Stargate Atlantis film ("Stargate: Extinction"). I den senare skulle Bob Picardo (Doktorn i Voyager) ha medverkat i.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Jättetråkigt :( Inte för att Stargate är en favoritserie men trots det följer jag den. Stargate Universe är den jag tycker bäst om bland serierna. Filmerna som kom var faktiskt rätt bra. Undrar varför man lägger ner filmplanerna. Serien har många fans så det är väl inte omöjligt att fansen kommer att finansiera någon film.

Riktigt tråkiga nyheter :( Jag gillar verkligen SGU och var lite spänd på filmerna. Vi får väl i alla fall tacka Stargate för de tre riktigt bra serierna det har gett oss!

Känns som att sci-fi som TV-serie håller på att dö.

Det verkar som om scifi som utspelar sig i rymden håller på tyna bort :( Många scifi-serier utspelar sig på Jorden i stället. T ex Lost... Flash forward... The Event...

Gillade aldrig Universe. Kändes lite som om den inte passade in som en Stargate-serie lite som att Enterpise inte riktigt var vad man väntade sig av en Star Trek-serie.

Visserligen tråkigt att allt läggs ner. Hade sett framemot en ny film med SG-1-gänget :(

Jag med, Jocke. De filmer som producerades med Stargate kändes bra, ungefär som ett dubbelavsnitt av serien men där man fick en chans att återse SG-1 igen. Det hade varit värdefullt att som "gater" på nytt få upp ögonen för vad SG-1 faktiskt betytt för science fiction-genren. Jag tror också att fansen är många så ekonomiskt vore det inga problem. Det enda problemet är väl att man nuförtiden räknar den beräknade vinsten mycket högre än vad man gjorde förr, och därför är gränsen för ekonomisk hållbarhet svårare att nå.

Inget jag lär sörja. Tycker att Stargate har tappat fortfästet i samma veva som Atlantis startade och sedan fallet en liten bit i taget och dom nådde väl botten i och med att SGU närmar sig sitt slut. Jag brukar titta mest av gammal vana, men det är sällan som jag tycker att Stargate är bra. SG-1 hade allt det som gjorde Stargate bra, men jag vet inte riktigt varför dom enligt mig misslyckade med dom efterföljande serierna. Tror det är en kombination av många saker.

Men jag tror att Stargate tjänar på att ta ett uppehåll nu och vem vet, det kanske återkommer någon gång i framtiden.

Miniserie skulle också kunna fungera. Då får man lite mer tid att berätta det man vill men man är inte bunden till samma kostnad som en ny tv-serie. Det eller någon långfilm skulle kunna fungera. Ska det bli en helt ny tv-serie så får dom allt lov att tänka till lite extra så det inte blir en återupprepning av sådant som vi redan har fått tidigare genom dom två versioner som följde efter SG-1.

Sign in to follow this  

• Create New...