Gå till innehåll
Nyhet

The Next Generation kan komma i HD

Rekommenderade inlägg

BildEnligt ansvariga på CBS för kvalitetsförbättringen (remastering), bl.a. till högupplösning, av TOS-serien pågår diskussioner om att även genomföra detta för TNG. De har provat att överföra ett TNG-avsnitt till högupplösning, men hade problem med de visuella effekterna då dessa är skapade i video. Förmodligen måste de visuella effekterna göras om helt, precis som man gjorde för TOS.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh, snälla, snälla säg att de bestämmer sig för att remastra hela TNG! :w00t:

Jag tror faktiskt att det är det enda jag har att klaga på med hela TNG, och inte ens det klagar jag på egentligen. Dock vore det väldigt trevligt och uppskattat med en remastered TNG, ja :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas man behåller originaleffekterna också. TOS på bd innehåller både remastered med nya effekter och remastered med originaleffekterna. Oavsett kommer de hamna i min samling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas man behåller originaleffekterna också. TOS på bd innehåller både remastered med nya effekter och remastered med originaleffekterna. Oavsett kommer de hamna i min samling.

Originaleffekterna skulle då vara i lägre upplösning eftersom de gjordes i video och inte finns på film som originalmaterialet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1080p och widescreen på TNG hade varit awesome! :D De får gärna göra om specialeffekterna för min del! Eftersom effekterna inte ligger på filmen i sig, borde man inte kunna lägga på de gamla som ett extra lager som kan slås av och på och samma med de nya effekterna, bara välja vilket lager man vill kolla på :) Visst de gamla effekterna ser ju sämre ut eftersom de är äldre och i lägre upplösning, men det får man ta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Umm, set datumet på den nyheten? Nästan 4 år gammal nu... Om det blev något av den borde det nästan ha hänt något vid det här laget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Umm, set datumet på den nyheten? Nästan 4 år gammal nu... Om det blev något av den borde det nästan ha hänt något vid det här laget.

Det kan inte stämma. Nyheten är bara 3 dagar gammal hos Trekmovie.com.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan inte stämma. Nyheten är bara 3 dagar gammal hos Trekmovie.com.

Läskigt, när jag kollade så var länken http://trekmovie.com/2007/07/27/cbs-testing-remastering-tng/ dvs från 27 Juli 2007 och samma datum stog på sidan. När jag kollar på länken i nyheten och sidan nu är det rätt som du säger. Nu såg jag också att artikeln på trekmovie lite längre med http://trekmovie.com/2011/05/09/rumor-cbs-moving-forward-with-star-trek-tng-in-hd-project/ länken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg