Jump to content

Doom

startrek92

Recommended Posts

Doom kom 1992 och ändrade allt, folk var chokerade över hur brutal den var och vist var den men ingenting jämfört med dagens spel och skräckfilmer. Viktigaste är att ta spel bara som spel och sama med filmer, det stämmer att hemska spel och filmer passar inte alla som vi har fått märka med hemska exempel.

Doom lever fortfarande vidare inte bara därför att doom3 kom ut några år sedan,utan fortfarande gör vanliga människor banor till gamla doom och online spelar ännu många.

om du vill spela online rekommenderar jag Zdeamon och skulltag som för med sina nya speltyp doom till en helt ny nivå :)

Doom var det första skjutspel jag spelade. Det går ju att märka att en jättestor del av den tidiga FPS-scenen inte bara var ID Software till stor del, utan även att de FPS som inte kom därifrån var sjukt influerade av ID Software. Jag tuggade ID Software-spel efter ID Software-spel på den tiden. Hexen är kanske det mest underskattade av dem.

Här är ett sorligt exempel på att alla spel och filmer inte passar alla http://sv.wikipedia.org/wiki/Eric_Harris_och_Dylan_Klebold.

Det som jag inte kan förstå är folk som håller dem som hjältar på Youtube, det är helt otroligt mot de döda och deras anhöriga... Det kan jag förstå om man tycker att det var synd att de dog och fick ingen hjälp i tid, men att tycka att döda andra är bra,nej vart håller världen på att fara.

Finns faktiskt ett spel baserat på den händelsen. Spelets officiella hemsida är här. Det finns att ladda ner här.

Varför skulle man spela det?

Det är självklart en smaksak huruvida man vill spela det eller inte. Jag spelade det för att jag tycker att det är en intressant skildring av händelserna. Om du är intresserad kan det kansek vara bra att läsa skaparens perspektiv.

• 4 months later...