startrek92 Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Doom kom 1992 och ändrade allt, folk var chokerade över hur brutal den var och vist var den men ingenting jämfört med dagens spel och skräckfilmer. Viktigaste är att ta spel bara som spel och sama med filmer, det stämmer att hemska spel och filmer passar inte alla som vi har fått märka med hemska exempel. Doom lever fortfarande vidare inte bara därför att doom3 kom ut några år sedan,utan fortfarande gör vanliga människor banor till gamla doom och online spelar ännu många. om du vill spela online rekommenderar jag Zdeamon och skulltag som för med sina nya speltyp doom till en helt ny nivå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Ja, Doom är en klassiker. Att det fortfarande är aktivitet kring det förvånar mig inte med tanke på att det fortfarande är spelbart och betydligt enklare än många moderna first person shooters. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Jag minns när det var helt nytt och de flesta inte hade PC:er hemma än. De visade då Doom-spelande på tv på någon kanal. Oj vad man satt och dreglade och längtade då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxsill Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Doom var det första skjutspel jag spelade. Det går ju att märka att en jättestor del av den tidiga FPS-scenen inte bara var ID Software till stor del, utan även att de FPS som inte kom därifrån var sjukt influerade av ID Software. Jag tuggade ID Software-spel efter ID Software-spel på den tiden. Hexen är kanske det mest underskattade av dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted May 26, 2011 Author Report Share Posted May 26, 2011 Här är ett sorligt exempel på att alla spel och filmer inte passar alla http://sv.wikipedia.org/wiki/Eric_Harris_och_Dylan_Klebold. Det som jag inte kan förstå är folk som håller dem som hjältar på Youtube, det är helt otroligt mot de döda och deras anhöriga... Det kan jag förstå om man tycker att det var synd att de dog och fick ingen hjälp i tid, men att tycka att döda andra är bra,nej vart håller världen på att fara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Det finns alltid någon sorts syndabock för sådana där händelser. Förr skylldes rockmusik för alla fel ungdomar gjorde. Nu är det tv/dataspel som är syndabocken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxsill Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Finns faktiskt ett spel baserat på den händelsen. Spelets officiella hemsida är här. Det finns att ladda ner här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted May 26, 2011 Author Report Share Posted May 26, 2011 Finns faktiskt ett spel baserat på den händelsen. Spelets officiella hemsida är här. Det finns att ladda ner här. Varför skulle man spela det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxsill Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Finns faktiskt ett spel baserat på den händelsen. Spelets officiella hemsida är här. Det finns att ladda ner här. Varför skulle man spela det? Det är självklart en smaksak huruvida man vill spela det eller inte. Jag spelade det för att jag tycker att det är en intressant skildring av händelserna. Om du är intresserad kan det kansek vara bra att läsa skaparens perspektiv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 26, 2011 Author Report Share Posted October 26, 2011 Doom kan i dagens läge vara svår att hitta i butiken, men finns att köpa via netbutiker t.ex ebay, om man klarar sig utan cd så går den lätt att ladda ner via steam, kostar c.100kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 26, 2011 Report Share Posted October 26, 2011 Starta Doom 2 och tryck på 3 två gånger så är jag nöjd i flera timmar. BLAMM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 27, 2011 Author Report Share Posted October 27, 2011 Starta Doom 2 och tryck på 3 två gånger så är jag nöjd i flera timmar. BLAMM..... va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 Starta Doom 2 och tryck på 3 två gånger så är jag nöjd i flera timmar. BLAMM..... va? Mitt favoritvapen. Det dubblepipiga hagelgeväret. Sänker allt. :djävul: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 28, 2011 Author Report Share Posted October 28, 2011 Ja! såklart använder nästan bara den utom mot större fiender. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts