Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Trekkern som har sett på Star Trek mer än 80 000 timmar

Recommended Posts

Raules Davies, 36, är en större trekker än de flesta. Varje dag ser han på Star Trek åtta timmar och uppskattar att han har ägnat de olika serierna mer än 80 000 timmar av sitt liv, skriver Entertainment-focus.com.

Till vardags arbetar han på ett hotell, men i sommar har han fått sitt drömjobb: att presentera The Next Generation på amerikanska tv-kanalen CBS Action.

-Jag förväntar mig att vakna upp. Jag är elaterad och lite rädd. Hela grejen är otroligt spännande. Jag hoppas jag kommer att kunna göra en skillnad för Star Trek och dess fans och hur vi uppfattas, säger tv-debutanten som fick jobbet efter att ha blivit intervjuad på Comic Con förra året.

Davies kallar sig själv för trekologist, eftersom han numera har en stor kunskap om serierna och är en trivamästare. Han samlar också bland annat på uniformer från serierna. Se ett kort inslag om honom nedan.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Nej, det tror jag inte. Det hade blivit större rubriker som så var fallet.

Men är det någon som kan matcha hans antal timmar?

Enligt den här sidan finns det 524 timmars filmad Star Trek med riktiga skådespelare (inkluderar alltså även filmerna, men inte TAS):

http://ph.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070330111207AADB3Vd

En enkel uträkning visar att:

80 000/524=152

Således har han sett varje timme Trek mer än 150 gånger. Eftersom avsnitt är kortare, så måste han ha sett varje avsnitt ännu fler gånger :) I artikeln och filmen om honom nämns dock bara TOS och TNG, så är han bara ett fan av dessa serierna så blir det ännu fler gånger per avsnitt ;)

Jag har nog i bästa fall sett varje avsnitt i snitt någonstans mellan 1-2 gånger. Vissa serier som TNG har jag säkert sett 3-4 gånger i snitt, medan andra som Enterprise och Voyager är det mycket jag bara har sett en gång. Alla filmer har jag nog sett minst tre-fyra gånger.

Gör gärna din uppskattning i som jag har skapat för det ändamålet.

Edited by Aike

Jag är lite tveksam till den här siffran, det skulle betyda att han har sett på ungefär 9 år Star Trek. Vilket vid 36 års ålder betyder 1/4 av hans liv. Och tänker vi då att man sover ungefär 1/3 av sitt liv, så får man fram en galen siffra på att han har sett på Star Trek ungefär 40% av sitt liv som en vaken människa. Ungefär 6 h, eller nio avsnitt per dag.

Hmm, säger jag bara.

Han kanske kör flera skärmar samtidigt och summerar tiden? :lol:

Undrar om han räknar enbart själva Star Trek, eller även relaterat material. Dokumentärer, DVD-extramaterial, fanfilmer etc.

Låter ju helt sinnesjukt. Tror han har sett mycket Star trek men siffran är otroligt överdriven..

Men men, folk slutar dock aldrig förvåna mig så det är nog säkert sant i vilket fall :)

Hur kan han se på Star Trek åtta timmar om dan? Har lirarn inget jobb, och hur är det med den sociala biten? Jag skulle skämmas att erkänna att jag såg så mycket Star Trek, folk skulle väl börja undra om man var knäpp. Han kanske är knäpp, det är därför han erkänner... och det skulle inte förvåna mig om han är stolt över det också.... w00t.gif (det är synd att det inte finns en ikon där pupillerna snurrar i otakt, för så skulle jag tro att de gör på denne människa efter allt tittande)

Edited by Fleetadmiral

Sign in to follow this  

• Create New...