Jump to content

Världsrekordet för trekkers i uniform slogs på Las Vegas-konventet

Nyhet

Recommended Posts

Nu är det slaget igen. 1041 stycken trekkers i uniform eller annan Star Trek-utstyrsel samlades på Creations officiella Star Trek-konvent i Las Vegas, skriver Las Vegas Sun. Det nya rekordet var en rejäl ökning jämfört med det nuvarande som sattes på FedCon i Tyskland tidigare i år,  då 691 fans var uppklädda. Således kan det bli svårt för nästa aspirant på rekordet, DragonCon i Atalanta, att slå Vegas.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Var där och försökte komma in men min uniform godkändes inte pga att den inte var komplett. Min bättre hälft godkändes dock. Det kunde blivit en hel del till i världsrekordet men pga brandreglerna fick man inte vara fler än 1000 pers i rummet. Det var många som hade kompletta uniformer som inte kom med i rekordet. Säkert 500 pers till.

Världsrekordsförsöket tog drygt 1 h och vissa hade på sig full klingonuniform osv. Det är rätt varmt i Las Vegas på sommaren. Tror det var ca 45C den dagen. Det är även brännande sol och mycket ljust dagtid. Blev nästan solblind på ena ögat efter en lång trek i en nationalpark eftersom jag klantigt nog glömt solglasögon.

Var där och försökte komma in men min uniform godkändes inte pga att den inte var komplett. Min bättre hälft godkändes dock. Det kunde blivit en hel del till i världsrekordet men pga brandreglerna fick man inte vara fler än 1000 pers i rummet. Det var många som hade kompletta uniformer som inte kom med i rekordet. Säkert 500 pers till.

Man blir ju nyfiken. Vad fälldes du på? Finns det något offentlig specificering av vad som krävs man kan läsa?

• Create New...