Gå till innehåll
ChrizDean

Karaktärer som finns i fler än en serie

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag är ny här på forumet och jag har en liten frågan som du kanske kan svara på. Är Worf med i både TNG, VOY och DS9? Tycker mig ha sett honom i alla de serierna... Finns det fler karaktärer som hoppar mellan serierna?/ChrizDean

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Worf är vad jag vet inte med i VOY, men finns i både TNG och DS9. En annan karaktär som finns i båda serierna är Miles O'Brien (och förstås hans fru, men hon har en ganska liten roll i TNG).

Andra karaktärer dyker upp i andra serier än den de hör hemma i ibland, men då rör det sig bara om något enstaka avsnitt eller två (Reginald Barclay och Deanna Troi är t.ex. med i ett flertal VOY avsnitt, och Quark dyker upp i första VOY-avsnittet).

(Jag delade detta ämne och skapade en ny tråd i ett annat underforum eftersom det var en helt ny diskussion :) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Borg drottningen är väl med i både tng och voy vad jag minns? Dessutom är ju Janeway med i Nemesis i en liten roll. Jag har något svagt minne av att Klingonernas kansler är med i både tng och dsp avsnitt, eftersom Worf är med i båda dessa serier. Q får vi inte glömma heller, han är ju med i både tng och voy samt i något ds9 avsnitt om jag inte missminner mig helt. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Borg drottningen är väl med i både tng och voy vad jag minns?

Borg-drottningen dyker upp i TNG, men bara i First Contact. I serien är hon inte med, vad jag minns.

Men, som det sagts här, ganska många karaktärer dyker upp vid något tillfälle i någon av de andra serierna. För att ta några:

Quark (DS9,VOY) | Borg-drottningen (First Contact,VOY) | Janeway (VOY,Nemesis) | Q (TNG,DS9,VOY) | Barclay (TNG,VOY) | Deanna Troi (TNG,VOY,ENT) | Lwaxana Troi (TNG,DS9) | McCoy (TOS,TNG) | Kirk (TOS,Generations) | Spock (TOS,TNG,Star Trek(2009)) | Scotty (TOS,TNG) | W.Riker (TNG,VOY,ENT) | Picard (TNG,DS9) | Vash (TNG,DS9) | Sulu (TOS,VOY) | Bashir (DS9,TNG) | Gowron (TNG,DS9)....

Och det finns många fler.

Men det är oftast bara i någon specifik scen, eller något specifikt avsnitt. Det är, vad jag kan komma på väldigt sällan samma karaktär (spelad av samma skådespelare) har varit bland huvudkaraktärerna i fler än en Star Trek serie. Då är det bara Worf och O'Brien som jag minns.

Redigerad av Lord Di Lego

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan fylla på med Jancie Rand (TOS, Voyager). Hon och Sulu är med i avsnittet Flashback i Voyager.

Sedan i Trials and tribulations i DS9 är Kirk, McCoy, Spock och kanske några till inklippta från The Trouble With Tribbles i TOS.

Picard och Kirks röster hörs också i det allra sista avsnittet av Enterprise.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

William T Riker och W Tomas Riker är egentligen en och samma person men i 2 kroppar... Det var W Tomas Riker som var med i Ds9 "Defiant" men han var även med i TNG "Second Chanses".

Kor, Koloth och Kang är med i TOS oh DS9

Gul Evek är med i TNG, DS9 och VOY

Tuvok är med i DS9 och VOY

Sarek är med i TOS och TNG

Det finns fler...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det heter Birthright del ett och två och sändes i samband med att DS9 hade premiär i januari 1993. Samtidigt var Picard gäst på DS9 i piloten Emissary.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men, som det sagts här, ganska många karaktärer dyker upp vid något tillfälle i någon av de andra serierna. För att ta några:

..... | W.Riker (TNG,VOY,ENT) | ......Och det finns många fler.

:knäpp: :knäpp: :knäpp: Jag minns inte faktiskt att karaktär William Riker har varit med i någon avnsitt av Enterprise.. Jag blir faktiskt nyfiken och funderar på att titta om alla ENT-avsnitt igen trots att jag har sett dom i våras. :blink:

Edit: Fel grammatik i svenska

Redigerad av Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..... | W.Riker (TNG,VOY,ENT) | ......Och det finns många fler.

:knäpp: :knäpp: :knäpp: Jag minns inte faktiskt att karaktär William Riker har varit med i någon avnsitt av Enterprise.. Jag blir faktiskt nyfiken och funderar på att titta om alla ENT-avsnitt igen trots att jag har sett dom i våras. :blink:

Edit: Fel grammatik i svenska

Under ENT-eran var W.Riker inte ens född än. :)

Han var med tillsammans med Deanna Troi i sista avsnittet av ENT, som du kanske minns. Det utspelade ju sig först och främst i TNG-eran (närmare sagt mitt i avsnittet The Pegasus) och tittade tillbaka på vad som hände med Archers Enterprise och hur Federationen bildades. Litet specialfall, men det var ju ett avsnitt så det måste ju räknas...de får skylla sig själva om de gör ett avsnitt som först och främst utspelar sig i en annan serie säger jag :P

På Voyager dök han upp i avsnittet Death Wish, när Quinn ville ta självmord och Q försökte hindra honom juridiskt med Janeway som domare. Q trollade fram Riker så att han skulle demonstrera varför han tyckte att han hade rätt.

Redigerad av Lord Di Lego

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spock är ju med i TNG åtminstone 1 avsnitt, fantastiskt bra avsnitt dessutom. Sen älskar jag Bones lite märkliga framträdande i första TNG avsnittet, höhö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu