Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Hoj!

Eftersom jag just nu administrerar 2 stycken relativt nystartade Invisionboards, så undrar jag om jag kunde vara näsvis och fråga hur stor databasen för Startrekdb-forumet är för tillfället?

Alltid intressant att veta, jag försöker räkna ut ungefär hur mycket posts som får plats på webhotellet och skulle vara väldigt intresserad av att veta om mina beräkningar stämmer.. :)

Jag har ju visserligen 800 meg och leka med för ögonblicket, och det bör ju räcka ett tag, men det gäller ju att planera inför framtiden...

Redigerad av Peak
  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Hoj!

Eftersom jag just nu administrerar 2 stycken relativt nystartade Invisionboards, så undrar jag om jag kunde vara näsvis och fråga hur stor databasen för Startrekdb-forumet är för tillfället?

Alltid intressant att veta,  jag försöker räkna ut ungefär hur mycket posts som får plats på webhotellet och skulle vara väldigt intresserad av att veta om mina beräkningar stämmer.. :)

Jag har ju visserligen 800 meg och leka med för ögonblicket, och det bör ju räcka ett tag, men det gäller ju att planera inför framtiden...

Databasen ligger nu på ca 24 MB, alla tabeller inräknade, endast ämnen/inlägg ligger lite över 18 MB , så även om vi har ca 28.000 inlägg så tar det inte så stor plats, men detta varier så klart beroende på hur långa inlägg man har.

Jag skulle tro att du klarar dig ett bra tag med dina 800 MB :)

Postad (redigerade)

Jo, jag har själv räknat ut att det rymmer hemskt mycket på väldigt lite i en mysql-databas... ;)... Fast det är ju inte så underligt kanske, eftersom det så gott som bara är ren text.

Så slipper jag skriva mitt arkiveringsscript ännu ett tag alltså.. *slö* :)

Redigerad av Peak
  • 4 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...