Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Hmm på Säsong 2 på ENTs lista står det typ att en del avsnitt är prod nr: 210 det stämmer väll inte?  :huh:  För på Star Trek officals hemsidan står det att det typ är prod nr: 43..

Produktionsnr kan vara 210, men avsnittnr är 43, och dylikt.

• Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Hmm på Säsong 2 på ENTs lista står det typ att en del avsnitt är prod nr: 210 det stämmer väll inte?  :huh:  För på Star Trek officals hemsidan står det att det typ är prod nr: 43..

Produktionsnr kan vara 210, men avsnittnr är 43, och dylikt.

Jag ber nu om ursäkt. Det måste ha varit en varm dag när jag skrev in dessa avsnitt. Det ovanstående är alltså fel, som Lt Lind så väl upptäckte och vi ändrar det nu.

Postad

Hmm.. jag undrar en sak. För varje gång jag går in på forumet nu så ökar antalet gäster hela tiden. I eftermiddags när jag var inne så var det 33 gäster, nu är det 43...

Då undrar jag om det verkligen är så många här inne, eller om det är nåt fel, typ en bug eller liknande?

För det är ju så fruktansvärt många... inte för att det är dåligt att folk besöker sidan, men jag tycker att det verkar lite konstigt ändå... Och på alla dessa gäster står det bara att de kollar på forumets index, aldrig nåt annat. <_<

Postad
Hmm.. jag undrar en sak. För varje gång jag går in på forumet nu så ökar antalet gäster hela tiden. I eftermiddags när jag var inne så var det 33 gäster, nu är det 43...

Då undrar jag om det verkligen är så många här inne, eller om det är nåt fel, typ en bug eller liknande?

För det är ju så fruktansvärt många... inte för att det är dåligt att folk besöker sidan, men jag tycker att det verkar lite konstigt ändå... Och på alla dessa gäster står det bara att de kollar på forumets index, aldrig nåt annat.  <_>

Jag har märkt det också och det är ingen bugg utan dom flesta är sökmotorer (några är vanliga gäster) som besöker sidan och indexerar den, skulle tro att dom försvinner om några dagar.

• 2 veckor senare...
Postad
Reklam popupen ska den finnas på första sidan eller har jag lyckats få ett spyware som inte Ad-aware hittar? Den är ganska irriterande.

Nej, det finns ingen reklam på sidan, av något slag och det finns inga planer på att lägga in någon, om det händer så kommer jag att informera om det. Du har säkert fått spyware, ad-aware, kör Kaazaa eller liknande.

Postad (redigerade)
Reklam popupen ska den finnas på första sidan eller har jag lyckats få ett spyware som inte Ad-aware hittar? Den är ganska irriterande.

Nej, det finns ingen reklam på sidan, av något slag och det finns inga planer på att lägga in någon, om det händer så kommer jag att informera om det. Du har säkert fått spyware, ad-aware, kör Kaazaa eller liknande.

Hmm skumt. När jag kör anti spyware programet så hittar inte den några spywares. Om inte nått roligt hamnat i coockisen. Ska ta bort den och se vad som händer.

Nepp, finns inga spywares på datorn och inte heller hade nått blivit fel i cookisen. *märkligt*

Redigerad av Suskiv
Postad

Händer detta varje gång du besöker sidan? Vissa andra sidor har så att en pop-up dyker upp när man går ifrån sidan.

Pop-ups är det värsta jag vet, så om vi någon gång skulle behöva ha reklam så skulle det absolut inte bli pop-ups.

Postad
Händer detta varje gång du besöker sidan? Vissa andra sidor har så att en pop-up dyker upp när man går ifrån sidan.

Pop-ups är det värsta jag vet, så om vi någon gång skulle behöva ha reklam så skulle det absolut inte bli pop-ups.

Japp, händer varje gång. Spelar inge roll varifrån jag kommer. Det är väldigt mystiskt.

Postad
Varför är inte forumet uppdaterat?

Det finns ju v. 1.2 Final nu....

Vi kommer att uppgradera forumet snart. Final släpptes igår så det har ju inte gått så lång tid. Har inte velat uppgradera tidigare pga att det fanns en del buggar i RC-versionerna som jag ville ha fixade innan uppgraderingen.

Eftersom att vi använder v1.1.2 så behöver jag uppdatera skinnet och databasen, så det tar en liten stund, men skinnet är snart färdigt, så uppgraderingen sker nog inom en vecka.

• 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Är det bara hos mig eller har de små "plupparna" framför ett oläst ämne försvunnit helt? Det brukar ju finnas små blå "boxar" eller vad det nu är för nåt framför ett ämne som nån skrivit nåt nytt i, där man, om man klickar på dem kommer till senast olästa inlägg. Men de är borta... fanns inga idag när jag skulle kolla/läsa.

Eller är det jag som har nån inställning fel? fast det vore ju underligt eftersom jag inte har pillat på inställningarna på länge...

hmm... nu verkar de vara tillbaka... skumt. Aja, glöm att jag skrev detta inlägg då.

Redigerad av seven of nine
Postad (redigerade)

Det som seven of nine talar om har jag själv varit med om. De gröna (i mitt fall) plupparna krånglar ibland. T ex så har de ju den egenheten att försvinna om man loggar ut utan att ha läst ett ämne, och sedan loggar in igen. Mkt frusterande när man varit på semester och inte orkar plöja igenom allt på en och samma gång... <_<

Redigerad av Essray
Postad
Det som seven of nine talar om har jag själv varit med om. De gröna (i mitt fall) plupparna krånglar ibland. T ex så har de ju den egenheten att försvinna om man loggar ut utan att ha läst ett ämne, och sedan loggar in igen. Mkt frusterande när man varit på semester och inte orkar plöja igenom allt på en och samma gång... <_>

Jag kan faktiskt inte säga om detta är en bugg eller om det ska fungera så här. Jag har själv upplevt att detta inte fungerar alltid, men jag vet att dom har kollat på det i v1.2 så vi får se om det har blivit bättre.

I Avatarinställningar på din profil när man ska välja bild står det
Välj en avatar får ett av gallerierna

det ska stå från och inte får

Fixat, tack :)

Postad
Jag kan faktiskt inte säga om detta är en bugg eller om det ska fungera så här. Jag har själv upplevt att detta inte fungerar alltid, men jag vet att dom har kollat på det i v1.2 så vi får se om det har blivit bättre.

Det låter inte särskilt troligt att det är en bugg. Att hela forumet markeras som läst när man loggar ut är ju egentligen ganska logiskt. Problemet är ju om man t ex inte loggar ut, då finns alla ämne iblanfd kvar som olästa. Det som jag tycker fungerar betydligt sämre är i sådan fall de små ikoner som finns framför varje forum. De "olästa"-ikonerna försvinner ju nästan aldrig. :(

Postad
Det låter inte särskilt troligt att det är en bugg. Att hela forumet markeras som läst när man loggar ut är ju egentligen ganska logiskt. Problemet är ju om man t ex inte loggar ut, då finns alla ämne iblanfd kvar som olästa. Det som jag tycker fungerar betydligt sämre är i sådan fall de små ikoner som finns framför varje forum. De "olästa"-ikonerna försvinner ju nästan aldrig.  :(

Jag har faktiskt aldrig haft några större problem med dom "olästa"-ikonerna, händer att jag får uppdatera webbläsaren för att dom ska försvinna och ibland försvinner dom direkt.

Jag vet inte om det här krånglar till det för dig, men jag tar och citerar forumets skapare:

When you view a forum, IPB counts the number of times it uses this image: newpost.gif

If it hasn't shown it at all, it'll update the forum_last_read cookie which overrides the read_topics cookie.

When a forum is shown (that is, a list of topics) - if IPB doesn't see any "unread post" markers next to the topic title, it'll set a forum_read_cookie. You won't notice this happening until you go back.

So:

1 unread post.

Click on topic, read topic.

Go back to forum (topic index). No unread posts. Set cookie.

That works fine, this is what happens when you go from the topic back to the forum index

1 unread post.

Click on topic, read topic.

Go back to board (index.php). No cookie set.

Så om du läser ett ämne och går till forumetsframsida, så kommer ikonen att finnas kvar, men om du läser ett ämne och går tillbaka till ämneslistan så kommer ikonen att försvinna.

Kontrollera dina cookie-inställningar i din webbläsare, så att du inte har för hög sekretess/säkerthet, testa och sänk och se om det blir bättre. Vet ej om det hjälper dig, men testa. Om du inte har några problem med cookies annars så borde det fungera här.

Vad betyder/är detta som står på framsidan; "Visa detaljer efter: Senaste klickning, Medlemsnamn"?

Rätt så enkelt faktiskt "Senaste klickning" sorterar medlemmarna som är online efter var dom senast klickade tex läste ett ämne, sökte, skriver inlägg etc och "Medlemsnamn" sorterar medlemmarna efter namn, A-Z.

Postad

Varför vill inte mitt foto visa sig? Jag har ju beskurit det till rätt storlek (tror jag iaf), men ändå så verkar det inte fungera. Om jag dock först går in på fotots URL i IE, och sedan backar, då kommer det upp, men annars händer ingenting. :o

Postad (redigerade)

När jag är gäst och tittar på senaste klickning visar forumets klocka en timme fel, tex det står 13.20 istället för 14.20. När jag sedan är inloggad visar klockan rätt. Är det forumets intställningar som är fel eller mina?

postad 14.29

Redigerad av CaJo
Postad
Varför vill inte mitt foto visa sig? Jag har ju beskurit det till rätt storlek (tror jag iaf), men ändå så verkar det inte fungera. Om jag dock först går in på fotots URL i IE, och sedan backar, då kommer det upp, men annars händer ingenting. :o

Jag ser att du har ditt foto hos GeoCities och jag tror att dom förhindrar sk "hot linking", du kan alltså inte länka till/visa en bild eller fil från GeoCities på en annan sida. Det är därför bilden visas när du skriver in den i adressfältet, då går du till deras sida och sen när du går bakåt så finns nog bilden tillfälligt kvar i din cache.

För att kunna ha ett eget fotot, så måste du tyvärr lägga det någon annanstans.

När jag är gäst och tittar på senaste klickning visar forumets klocka en timme fel, tex det står 13.20 istället för 14.20. När jag sedan är inloggad visar klockan rätt. Är det forumets intställningar som är fel eller mina?

postad 14.29

Forumet är rätt inställt det står på GMT +1, alltså vintertid. För att få sommartid så måste du gå in kontrollpanelen och ändra, men eftersom att gäster inte har tillgång till den så går klockan en timme fel.

Postad
Vad är alla grupper tillför ex starfleet acadmay eller starfleet

Jag har förklarat det tidigare i detta inlägg. I det ämnet finns även information om rankningen.

Postad (redigerade)

Ibland då man läst alla trådar med nytt innehåll i en sektion å själv skriver ett inlägg så står det där man väljer vilken sektion av forumet man vill kommat till att det är ett nytt meddelande. Skall d vara så eller e d en bugg? Communicatorn lyser är det som jag menar

Redigerad av Lt. Karl
Postad

Det står inte hur många Kb det personliga fotot får vara.

I denna del så kan du lägga in ett foto som visas i din profil, som andra medlemmar kan se.  Alla foton får inte vara större än Kb och inte större än 200 x 250 pixlar.
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...