Gå till innehåll

Frågor? del 4


Rekommenderade inlägg

Jag är definitivt inte avis på någon med Mac. Dessutom så ska de hålla på och flasha till allt i Mac med vilket är väldigt störande.

Jag bygger mina PC själv, då får jag som jag vill ha dom.

tycker fortfarande det är störande att ryllgardingen är som den är i Mac. Just nu sitter jag faktiskt på en Mac i skolan. Man kan ju inte minska ner fönsterna heller som i PC, usch usch.

Annars fungerar faktiskt forat likvärdigt med PC, men det är ju som sagt just den skrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag är definitivt inte avis på någon med Mac. Dessutom så ska de hålla på och flasha till allt i Mac med vilket är väldigt störande.

Jag bygger mina PC själv, då får jag som jag vill ha dom.

tycker fortfarande det är störande att ryllgardingen är som den är i Mac. Just nu sitter jag faktiskt på en Mac i skolan. Man kan ju inte minska ner fönsterna heller som i PC, usch usch.

Annars fungerar faktiskt forat likvärdigt med PC, men det är ju som sagt just den skrollen.

Minska ner fönstrena? Vad fasen menar du då? OSX är betydligt mer användarvänligt och snyggare än någon windowsversion någonsin har varit, eller kommer att bli... Så trevligt att du bygger dina egna datorer då, personligen föredrar jag estetiskt tilltalande design på en dator; inte en opersonlig grå plastklump som suger åt sig virus som en svamp. Att så många assimilerats in i Gates windowskollektiv hittills är bara att beklaga...

Nu ska jag inte uppmuntra till någon Mac VS PC diskussion som inte hör hemma här, tål bara inte när någon nervärderar min ögonsten. Slutdiskuterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut fanns det ett ämne där man kunde fråga om man fick byta namn om man hade en lämplig orsak, vart har den tagit vägen? Jag skulle nämligen vilja ha ett nytt namn eftersom man har infört rangerna på forat igen.

Skicka ett PM till mig, så ska vi se vad jag kan göra.

(Ämnet finns här, du kan inte svara i det ämnet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till min fråga. När kommer det fina jultemat tillbaka? När jag hade det förra gången hade jag det t.o.m. låååångt efter jul  :rodna: .

Jag ska försöka få upp det före december eller åtminstone före den 24:e, så att ni kan få den där härliga julstämningen i forumet :tomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer änu en fråga från mig :rodna: .

Då jag försökte skicka ett meddelande till en person på forumet så får jag upp ett felmeddelande som lyder :

"Detta meddelande kan inte skickas för att mottagern har inte tillstånd att använda privata meddelanden."

"Detta privata meddelande har ej skickats".

Vad har hänt? Skall jag ändra något på mitt konto?

Tack på förhand.

Redigerad av Karl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer änu en fråga från mig  :rodna:  .

Då jag försökte skicka ett meddelande till en person på forumet så får jag upp ett felmeddelande som lyder :

"Detta meddelande kan inte skickas för att mottagern har inte tillstånd att använda privata meddelanden."

"Detta privata meddelande har ej skickats".

Vad har hänt? Skall jag ändra något på mitt konto?

Tack på förhand.

Skicka ett PM till mig med namnet på medlemmen som du försökte skicka till, så ska jag kolla på det. Det är möjligt att medlemmen av någon orsak inte kan ta emot PM (tex rättigheter saknas eller att inkorgen är full).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag inte med en fråga utan ett förslag i stället. Kan man i forum sektionen "meddelanden" göra en tråd där man kan skriva om viktiga Sci-Fi personer som dött. Jag tycker att det på senare tiden så har en hel del viktiga Sci-Fi skådespelare m.m. som har dött. Men att man i denna tråden bara skall skriva att just han/hon har dött. En disskusion om personen kan man skapa ett nytt ämne i en annan del av forat. Är det bara jag som skulle tycka att en sådan del skulle vara bra? Om Jocke, eller någon annan forumledare, bara drar upp lite riktlinjer så att inte den tråden blir en disskusions tråd utan en mer "kyrkogård".

Redigerad av Karl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enkelt(?) svar från en lekman...

Den ligger på den gamla Stenterprise-servern, vilken tydligen är nedstängd...

Ja, precis, stenterprise.nu-adressen är avstängd så alla länkar som går till den kommer inte att fungera, sidan kommer att försvinna helt inom kort, som även stvoyager.nu-adressen har gjort.

Jag har fixat det åt dig Peter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att min gamla avatar inte syns? Är det något fel med hemsidan eller?

// Jag har tagit en annan bild provisoriskt eftersom det var problem med min gamla.

Nästan samma fel som Pjotr'k hade med sin. Section31.com har förtillfället problem med sitt webbhotell och Helix BBS är avstängd och eftersom att du länkar till en bild p?? deras server, så visas den inte just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Måste fråga en sak.

Varför kan man inte ladda upp ett eget foto, utan måste länka till en sida på internet som har ett foto? Jag menar alltså varför man inte kan ladda upp från sin hd?

Jag tror svaret på denna frågan då den kom upp senaste gången var att det inte fanns tillräckligt med plats på deras server för att det skulle tryckas in en massa extra bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har två frågor och en anna sak. Ett, finns det några listor över olika ämmnen, skulle vara mycket praktiskt när man vill hitta ett ämmne(jag har försökt söka).

Två: finns det någonstans där det står hur många medlemar forumet har. Mest som fun fact. Sedan tre och det handlar om en medlem som heter commander thomas. Jag känner honom IRL och jag tror att han kan bli raderad. Han har totalt skrivit fyra inlägg, är numera extremt oaktiv och har dessutom glömt lösenordet.

Om det går uppskattar jag svar via Pm eftersom jag normalt sett inte kollar detta ämmnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två frågor och en anna sak. Ett, finns det några listor över olika ämmnen, skulle vara mycket praktiskt när man vill hitta ett ämmne(jag har försökt söka).

Två: finns det någonstans där det står hur många medlemar forumet har. Mest som fun fact. Sedan tre och det handlar om en medlem som heter commander thomas. Jag känner honom IRL och jag tror att han kan bli raderad. Han har totalt skrivit fyra inlägg, är numera extremt oaktiv och har dessutom glömt lösenordet.

Om det går uppskattar jag svar via Pm eftersom jag normalt sett inte kollar detta ämmnet.

1. FAQ - Allmänt om Star Trek, FAQ - Serierna och FAQ - Science Fiction är olika ämneslistor som ligger längst upp i respektive delforum. Menar du att du verkligen inte har upptäckt dem. Vi kanske skall kalla dem något annat?

2. Titta längst ner på första sidan för forat.

3: Commender_Thomas kan enkelt kontakta Jocke på jocke@startrekdb.se så ordnar han ett nytt lösenord åt honom.

Du får det också via PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första ber jag om ursäkt om denna fråga redan ställts, men det kändes helt enkelt lite väl tungt att läsa igenom alla fyra trådar med frågor... :rolleyes:

Jag undrar vad ni har för källa till ert releasedatum på Voyager-boxarna i Sverige? (Undrar helt enkelt om jag kan lita p?? det...) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang VOY-boxarna. Det har självklart ryktats ett tag, men både Paramount och UIP har sagt att det är dessa datum som gäller, även om de säger att det gäller region 1-boxarna (USA/KANADA). Reg2 brukar dock ges ut relativt kort efteråt. Flera DVD-handlare har också skrivit ungefär dessa datum som utgivningsdatum, och de brukar ha bäst insideinformation. Om det blir skjutet på framtiden vid ett senare tillfälle, kan ju ingen annan än Paramount styra över, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
Nu då det har tillkommit nya sektioner på forat, vart skall man disskutera spel?

I Quarks holodäck. Under den rubriken står ju faktiskt:

Diskussioner om litteratur, musik, dvd, spel & hobby samt marknadshandel.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu då det har tillkommit nya sektioner på forat, vart skall man disskutera spel?

I Quarks holodäck. Under den rubriken står ju faktiskt:

Diskussioner om litteratur, musik, dvd, spel & hobby samt marknadshandel.
:rolleyes:

Oops, missade detta tyvärr. Det kommer nog ta ett tag innan man kommer in i det nya upplägget :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops, missade detta tyvärr. Det kommer nog ta ett tag innan man kommer in i det nya upplägget  :wub:

Och det var just därför som vi bad om synpunkter för att undvika missförstånd och tveksamheter... ;) :D

Är det fler frågor ni har om indelningen, så fråga på! Det är bättre att vi klarar ut tveksamheter från början. Vi kanske med tiden kan göra en summering av hur indelningen är och vad som hör till vilken, men inte riktigt än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ännu en fråga om en tråd. Nu hoppas jag att jag har letat tillräckligt för nu har jag inte hittat tråden. Vart finns disskusionen om religioner i Star Trek?

Kom på en jätte smart sak att fråga i den disskusionen så nu måste jag komma ihåg vad det var tills jag kan hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ännu en fråga om en tråd. Nu hoppas jag att jag har letat tillräckligt för nu har jag inte hittat tråden. Vart finns disskusionen om religioner i Star Trek?

Kom på en jätte smart sak att fråga i den disskusionen så nu måste jag komma ihåg vad det var tills jag kan hitta den.

Är det möjligtvis detta ämne du letar efter?

Ligger 6 ämnen ner i "Teknologi och filosofi". Du kunde även ha använt sökfunktionen och sökt efter "religioner" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...