ickamicka Postad 5 Januari, 2003 Rapport Postad 5 Januari, 2003 varför har vi inte alla dessa Smileys som de har på det Norska forumet?? de är ju såå coola!!
Jocke Postad 5 Januari, 2003 Författare Rapport Postad 5 Januari, 2003 varför har vi inte alla dessa Smileys som de har på det Norska forumet?? de är ju såå coola!! Jag tycker att vi har tillräckligt många smilies, jag lade till rätt så många för ett tag sedan. Vi använder inte för det mesta mer än ca 5 st av dom smilies som finns. Dom har ju inte ens några ST-smilies :borg2: :klingon: ;)
Jocke Postad 5 Januari, 2003 Författare Rapport Postad 5 Januari, 2003 (Ursäkt mig för att det inte är en fråga) Jag tycker personligt att forumregler bör uppdatera (eller tillägga) eftersom jag har läst en inlägg om den nya informationen om regelbrott och moderering. Jag är positiv till förslaget. Jag undrar om det kommer bli för tung jobb för forumledarna på forat. eftersom det beror på att vi (medlemmar) är för många. Jag önskar att vi kunde hjälpa till genom att skärpa oss och tänka två gånger innnan man skriver inlägg. Jag håller på att uppdatera reglerna, kommer att lägga upp dom snart ...
Excelsior Postad 10 Januari, 2003 Rapport Postad 10 Januari, 2003 vad hände med medlemsnummerfunktionen? den som stod till vänster om alla inlägg under ens avatar.
Lieutenet Lind Postad 10 Januari, 2003 Rapport Postad 10 Januari, 2003 Är det bara för mig forumets klocka går fel?? :blink:
Pjotr'k Postad 11 Januari, 2003 Rapport Postad 11 Januari, 2003 Du kan ändra inställningen i din kontrollpanel. Klicka där på Foruminställningar och justera vilken tidszon du befinner dig i. Fungerar det fortfarande inte: PM:a till Jocke.
Jocke Postad 11 Januari, 2003 Författare Rapport Postad 11 Januari, 2003 vad hände med medlemsnummerfunktionen? den som stod till vänster om alla inlägg under ens avatar. Jag tog bort den och medlemsgrupp, för att jag tyckte att det var onödig info att visa i ämnena. Är det bara för mig forumets klocka går fel?? :blink: Se Pjotr'ks inlägg. Ett tips är att även läsa FAQ:en
Excelsior Postad 15 Januari, 2003 Rapport Postad 15 Januari, 2003 Under Profil -> Medlemstitel så står det "Ingen information" på mig. Varför? Borde det inte stå Lieutenant? <_<
Essray Postad 15 Januari, 2003 Rapport Postad 15 Januari, 2003 (redigerade) Är det ngn särskild tanke bakom att månaderna i "Gick Med", står på engelska? Redigerad 15 Januari, 2003 av Essray
Excelsior Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 vill inte vara gnällig men... Det verkar som om det är fel på "Dagens topp 10-postare"funktionen. Den tar med de inlägg som man skrev både igår och idag. <_< Eller så räknar den bara fel.
Pjotr'k Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 vill inte vara gnällig men... Det verkar som om det är fel på "Dagens topp 10-postare"funktionen. Den tar med de inlägg som man skrev både igår och idag. <_< Eller så räknar den bara fel. Denna fråga har dryftats tidigare. Funktionen räknar ut för de senaste 24 timmarna, inte denna dag. Jocke: Kan du möjligen ändra "Dagens topp 10-postare" till ex "Senaste dygnets topp 10-postare"?
Excelsior Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 ännu en fråga, Varför fungerar inte Sev Trek-stripparna på ST Voyager?
Captain Proton Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Jocke: Kan du möjligen ändra "Dagens topp 10-postare" till ex "Senaste dygnets topp 10-postare"? Ja har oxå tänkt på det, det skulle vara jättebra om man skulle kunna ändra det till senaste dygnets 10-postare. Eftersom det kan vara lite förvirande ibland.
Essray Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 ännu en fråga, Varför fungerar inte Sev Trek-stripparna på ST Voyager? Antagligen för att Sev Treks sida ligger nere i nuläget. Skall visst ha ngt med bandbreddsproblem att göra om jag förstått saken rätt. Läs mer här.
Jocke Postad 16 Januari, 2003 Författare Rapport Postad 16 Januari, 2003 Under Profil -> Medlemstitel så står det "Ingen information" på mig. Varför? Borde det inte stå Lieutenant? <_> Eftersom att du fortfarande är med under den automatiska-rankningen, så visas ingen information där. Tyvärr så vet jag inte varför det är så, kan vara en bugg eller så är själva funktionen gjord så. När du blir befodrad så kommer din rank att stå där. Är det ngn särskild tanke bakom att månaderna i "Gick Med", står på engelska? "Gick med" använder date()-funktionen i PHP och pga att den bara använder engelska-formatet så kan jag tyvärr inte ändra den. Jocke: Kan du möjligen ändra "Dagens topp 10-postare" till ex "Senaste dygnets topp 10-postare"? Ja det ska jag göra.
Lieutenet Lind Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Hur många sidor får det högst vara i ett ämne om ex: Bästa kapten innan man startar ett nytt för att det har blivit ett antal svar typ?
Pjotr'k Postad 17 Januari, 2003 Rapport Postad 17 Januari, 2003 Hur många sidor får det högst vara i ett ämne om ex: Bästa kapten innan man startar ett nytt för att det har blivit ett antal svar typ? Vi har ingen egentlig gräns längre, men om det är en röstning som känns för stor så bör man väl inte skapa en ny röstning, utan enbart en diskussion. Hänvisa då i första inlägget till den gamla röstningen f??r att man skall kunna lägga en röst där, och sedan diskutera det i den nya diskussionen. Är det klart, eller blev det rörigare nu? ;)
Lieutenet Lind Postad 17 Januari, 2003 Rapport Postad 17 Januari, 2003 Jag tror jag fattade dte där I alla fall den frågan som kommer nu är blir det nå fler nya skin?? kanske ett påsk där en höna sitter på Archers huvud i stället för en tomteluva.. :lol:
ickamicka Postad 20 Januari, 2003 Rapport Postad 20 Januari, 2003 Varför tar ni inte bort meddlemar som inte har skrivit något enda inlägg på ett år typ? är ju ganska många, och det lär ju knappast skriva något nu, om de inte har skrivit nåt på ett år... <_<
Jocke Postad 21 Januari, 2003 Författare Rapport Postad 21 Januari, 2003 Varför tar ni inte bort meddlemar som inte har skrivit något enda inlägg på ett år typ? är ju ganska många, och det lär ju knappast skriva något nu, om de inte har skrivit nåt på ett år... <_> Det gör vi faktiskt. Jag kommer antagligen att radera ca 30 medlemmar om ett tag.
ickamicka Postad 22 Januari, 2003 Rapport Postad 22 Januari, 2003 finns det inte nån 'smiley' på Data eller nån annan Android?
Excelsior Postad 4 Februari, 2003 Rapport Postad 4 Februari, 2003 Det var länge sen stvoyager.nu uppgraderades. Har ni glömt bort den?
Pjotr'k Postad 4 Februari, 2003 Rapport Postad 4 Februari, 2003 Det var länge sen stvoyager.nu uppgraderades. Har ni glömt bort den? Det är ju Jocke som är helt ansvarig för den sidan, men jag kan väl säga som så att eftersom inget mer material kommer om Voyager (serien är ju slut sedan länge, även om vi svenskar ligger lite efter...) så finns det inget att lägga till på sidan. Dock, och detta skriver jag till Jocke: Kanske kunde man uppdatera "Veckans avsnitt". Nu står det på den 19 januari.
Jocke Postad 4 Februari, 2003 Författare Rapport Postad 4 Februari, 2003 Det var länge sen stvoyager.nu uppgraderades. Har ni glömt bort den? Det är ju Jocke som är helt ansvarig för den sidan, men jag kan väl säga som så att eftersom inget mer material kommer om Voyager (serien är ju slut sedan länge, även om vi svenskar ligger lite efter...) så finns det inget att lägga till på sidan. Dock, och detta skriver jag till Jocke: Kanske kunde man uppdatera "Veckans avsnitt". Nu står det på den 19 januari. Jag har uppdaterat "Veckans avsnitt". Som Pjotr'k säger så har sidan inte uppdaterats så mycket pga brist på material (gjorde en liten uppdateringen för ett tag sedan). Jag har planer på att uppdatera nu när vi börjar närma oss slutet på VOY.
Pjotr'k Postad 4 Februari, 2003 Rapport Postad 4 Februari, 2003 Får jag också drifta mig till föreslås att stvoyager.nu ligger kvar därefter, även om det inte uppdateras. Som jag skrivit på nyheterna under stenterprise.nu, kommer Voyager troligen att repriseras under sommaren 2003. Kanske är det då möjligt att fler blir tagna av Voyager-sagan och letar efter mer information på nätet. stvoyager.nu är en bra informationskälla på svenska, och det vore hemskt om den försvann. Dock behöver den ju inte uppdateras något mer.
Rekommenderade inlägg