Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
sökte efter star trek forum på internet, och hittade detta i flera länksamlinga, med mkt bra kritik...

i google såg jag en länk till en recentation av Star Trek Voyager Elite Force, som låg på stvoyager.nu sida..

adressen dit är: http://stvoyager.nu/elite_force/elite_force.html

Och nu till frågan: denna sidan finns inte med i någon meny...varför/varför inte??

Den finns inte med i huvudmenyn, men om du går till framsidan på stvoyager.nu och tittar under menyn, så finns där en liten bild med texten "Star Trek Voyager Elite Force", den bilden är länkad till sidan som du nämner. Det är väll ingen recension, utan man kan väll kalla det reklam.

• Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
När man går in på "kalendern" och sedan "lägg till händelse" så står det "Ledsen, ett fel uppkomm"

Ett liknande meddelande får man upp när man försöker svara på ett ämne utan att vara inloggad, och

Där finns det flera fel:

Det står "Forum meddelande" (sär skrivning)

Och så står det "Det upkomna felet var:"

Sedan så har jag också några stilmässiga förslag:

"Ledsen, du har inte tillstånd att svara i det ämnet"

Det låter mkt bättre med "i detta ämne".

"Ditt kontos användarnamn

Ditt kontos lösenord"

Känns inte ordet konto lite överflödigt där.

"• Våran hjälpdokumentation"

Skulle IMHO passa mkt bättre med "Vår".

Och så en liten fråga:

Vad hände med de stora knapparna som fanns inuti PM? (Alltså "Reply PM" "Add Buddy" och så var det ren till som jag glömt). De var mkt smidigare att använda än de nuvarande små, små länkarna.

(Och så lite beröm: Måste säga att jag verkligen gillar att man numera kan markera en text, sedan trycka på en Kod-knapp, och vips så finns det en tagg runt den. :) )

Postad
Märkligt att jag inte får svar på min fråga.....
Jovisst ska du få svar på din fråga, bara för att vi inte svarar på din fråga direkt, så betyder det inte att vi inte kommer att svara.

Har dock en liten fråga, läste "trekker föreningar del II". I slutet där började de diskutera bilder, inte föreningar. Till och med forumledare. Det känns inte som det hör till ämnet riktigt, men hur vet man det? Känns som en del ledare gnäller över väsentligt mindre saker än det.....

Jag vet inte, kanske är det jag som är för gnällig, men ibland känns det överstyr allting.

Jag tror att anledningen till att Quiet var med i denna diskussion var nog att bilderna som dom diskuterade i högsta grad hade med föreningar att göra och det höll inte på så länge. Jag tycker inte att det är utanför ämnet, eftersom att bilderna dom diskuterade kom från treffar.

Hur du vet om något är utanför ämnet? Väldigt enkelt, om det inte har med ämnet att göra så är det utanför ämnet.

Om du tycker att forumledarna gör fel så får du gärna ta upp det med mig, privat via PM eller e-post i sådana fall.

Postad
När man går in på "kalendern" och sedan "lägg till händelse" så står det "Ledsen, ett fel uppkomm"

Ett liknande meddelande får man upp när man försöker svara på ett ämne utan att vara inloggad, och

Där finns det flera fel:

Det står "Forum meddelande" (sär skrivning)

Och så står det "Det upkomna felet var:"

Sedan så har jag också några stilmässiga förslag:

"Ledsen, du har inte tillstånd att svara i det ämnet"

Det låter mkt bättre med "i detta ämne".

"Ditt kontos användarnamn

Ditt kontos lösenord"

Känns inte ordet konto lite överflödigt där.

"• Våran hjälpdokumentation"

Skulle IMHO passa mkt bättre med "Vår".

Tack, Essray, jag ska kolla på detta :) Allt språk från forumet är översatt direkt från engelska, och det kan vara lite svårt att formulera en del saker rätt och jag gjorde översättningen rätt så fort, så det blev en del slarvfel.

Och så en liten fråga:

Vad hände med de stora knapparna som fanns inuti PM? (Alltså "Reply PM" "Add Buddy" och så var det ren till som jag glömt). De var mkt smidigare att använda än de nuvarande små, små länkarna.

Dom togs nog bort för att göra det lite enklare och renare, varför dom enbart blev textlänkar vet jag inte, det var väll ett beslut som utvecklaren av forumet tog.

(Och så lite beröm: Måste säga att jag verkligen gillar att man numera kan markera en text, sedan trycka på en Kod-knapp, och vips så finns det en tagg runt den. :) )

Ah, äntligen något som är bra ;) :D

Postad
Ah, äntligen något som är bra ;) :D

Om jag skulle skriva om alla bra saker på foruemt skulle jag ju aldrig hinna med några andra inlägg, ;) :D:D:D

Hittade en lite grej till:

Om man går in på sin profil, via medlemslistan står där "Avatar alternativ". (Ngt som är lustigt i sammanhanget är att det är rättstavat i "Min kontrollpanel")

Postad
Hittade en lite grej till:

Om man går in på sin profil, via medlemslistan står där "Avatar alternativ". (Ngt som är lustigt i sammanhanget är att det är rättstavat i "Min kontrollpanel")

Fixat, tror jag :huh::)

Postad

När man ska skriva ett nytt meddelande så står det längst ner "Spåra detta meddelande?" och så e det en chackbox framför...ska det inte stå "Spara detta meddelande? " istället?

Postad
När man ska skriva ett nytt meddelande så står det längst ner "Spåra detta meddelande?" och så e det en chackbox framför...ska det inte stå "Spara detta meddelande? " istället?

Nej det ska stå så, det heter "Track this message" på engelska, jag valde spåra istället för prenumerera eller liknande, tyckte att det passade bäst. Om du skryssar för den, så sp??rar du ditt meddelande, du kan sen gå till "Spårade meddelanden" i kontrollpanelen, för att se om medlemmen som du skickade det till har svarat på det eller inte, ungefär som ett e-postkvitto.

Postad
Nej det ska stå så, det heter "Track this message" på engelska, jag valde spåra istället för prenumerera eller liknande, tyckte att det passade bäst. Om du skryssar för den, så spårar du ditt meddelande, du kan sen gå till "Spårade meddelanden" i kontrollpanelen, för att se om medlemmen som du skickade det till har svarat på det eller inte, ungefär som ett e-postkvitto.

ok, då var det bara jag som tänkte fel (eller nåt)

Postad

Detta har säkert diskuterats förut, men lat som jag är så orkar jag inte leta upp tidigare inlägg. ;)

Hur kommer det sig att man endast får diskutera scifi i Science Fiction-forumet och inte andra genrer med overkliga inslag som fantasy/skräck osv? De flesta som gillar scifi brukar trots allt gilla dessa genrer också och jag förstår inte poängen med att hämma diskussion genom att inte tillåta dem.

Anledningen att jag frågar är att jag var på väg att starta ett Buffy-ämne i Science Fiction när jag plötsligt mindes att jag läst denna regel någonstans och att jag därför, som laglydig medborgare, tvingades att stoppa mig själv. :)

Postad
vill inte verka vara helt bakom flötet, men vad hände med "Forumets historia"?

Anledningen till att du inte ser ämnet är att det är äldre än den nuvarande datumavskärningspunkten, om du går längst ner på ämnessidan så kan du där tex ändra "de senaste 30 dagarna" till "från början", så kommer ämnet att dyka upp.

Ett annat sätt vore att använda sökfunktionen och helt enkelt söka efter "Forumets historia".

Postad
Detta har säkert diskuterats förut, men lat som jag är så orkar jag inte leta upp tidigare inlägg. ;)

Hur kommer det sig att man endast får diskutera scifi i Science Fiction-forumet och inte andra genrer med overkliga inslag som fantasy/skräck osv? De flesta som gillar scifi brukar trots allt gilla dessa genrer också och jag förstår inte poängen med att hämma diskussion genom att inte tillåta dem.

Anledningen att jag frågar är att jag var på väg att starta ett Buffy-ämne i Science Fiction när jag plötsligt mindes att jag läst denna regel någonstans och att jag därför, som laglydig medborgare, tvingades att stoppa mig själv. :)

Anledningen till att vi skapade sci-fi forumet var att vi såg att det fanns ett behov av ett sådant forum, men anledningen till att vi bestämde att vi inte skall diskutera andra genrer är enkel, detta är ett sci-fi forum med betoning på Star Trek.

Skulle vi öppna ett forum där man kan diskutera andra genrer så skulle vi lika väl kunna skapa ett "chat"-forum där man kan diskutera allt och det har vi redan diskuterat tidigare och vi kom fram till att vi inte vill ha något sådant forum.

Postad (redigerade)

Anledningen till att vi skapade sci-fi forumet var att vi såg att det fanns ett behov av ett sådant forum, men anledningen till att vi bestämde att vi inte skall diskutera andra genrer är enkel, detta är ett sci-fi forum med betoning på Star Trek.

Skulle vi öppna ett forum där man kan diskutera andra genrer så skulle vi lika väl kunna skapa ett "chat"-forum där man kan diskutera allt och det har vi redan diskuterat tidigare och vi kom fram till att vi inte vill ha något sådant forum.

Bara för att ni startar ett fantasy/skräck-forum (eller utökar Science Fiction) så innebär ju inte det att ni måste starta ett allmänt chatt-forum också. Jag förstår inte er konstiga "skulle vi lika väl kunna"-logik - kanske för att den över huvud taget inte är logisk ;)

Fantasy/skräck/scifi är väldigt närbesläktade ämnen och jag tycker faktiskt att de borde tillåtas här, om inte annat än för att kunna diskutera det med de människor på forumet, som man efter att ha spenderat lite tid här, har börjat lära känna så smått.

Redigerad av Sotunk
Postad
Bara för att ni startar ett fantasy/skräck-forum (eller utökar Science Fiction) så innebär ju inte det att ni måste starta ett allmänt chatt-forum också. Jag förstår inte er konstiga "skulle vi lika väl kunna"-logik - kanske för att den över huvud taget inte är logisk ;)

Fantasy/skräck/scifi är väldigt närbesläktade ämnen och jag tycker faktiskt att de borde tillåtas här, om inte annat än för att kunna diskutera det med de människor på forumet, som man efter att ha spenderat lite tid här, har börjat lära känna så smått.

Nej, speciellt logiskt är det kanske inte, men vi kommer tyvärr ändå inte att öppna något sådant forum.

Jag skrev så för att om vi tillåter diskussioner om filmer och serier som ligger utanför sci-fi genren så kommer folk snart att begöra ett "chat"-forum och det är något som troligen inte kommer att hända inom den närmaste framtiden. Som jag skrev tidigare så är detta ett sci-fi forum och det kommer att vara så åtminstone ett tag framöver.

Har URL:ena på  inläggsoikonerna ändrats?

Massor av VGR-inlägg/ämnen har, sedan icon16.gif kom tillbaka, fått icon20.gif-ikoner.  :huh:

Och kommer "Persoinligt foto" tillbaka, i v 1.1?

Det beror på att när jag lade till den nya ikonen så ändrade jag på numren på de andra ikonerna och det skulle jag ju inte ha gjort :( Ska fixa iordning dom så att det visas rätt igen.

Nej, tyvärr så finns det inga planer på att lägga in "Personligt foto" i forumet. Jag vet tyvärr inte varför dom har tagit bort den funktionen, men det är möjligt att den kommer tillbaka, vi får se ...

När man ska ändra sin profil står det "Ädra din profil" istället för Ändra din profil, på knappen alltså...

Fixat, tack :)

Postad (redigerade)
Det beror på att när jag lade till den nya ikonen så ändrade jag på numren på de andra ikonerna och det skulle jag ju inte ha gjort :( Ska fixa iordning dom så att det visas rätt igen.

Bra. :) Kruxet blir väl att de inlägg som skrivits i efter ändringen blir fel. Men det är kanske inte så många, så vi får väl redigera dem själva. :)

(Mitt 747 inlägg B) )

Redigerad av Essray
Postad (redigerade)

Nej, speciellt logiskt är det kanske inte, men vi kommer tyvärr ändå inte att öppna något sådant forum.

Jag skrev s?? för att om vi tillåter diskussioner om filmer och serier som ligger utanför sci-fi genren så kommer folk snart att begöra ett "chat"-forum och det är något som troligen inte kommer att hända inom den närmaste framtiden. Som jag skrev tidigare så är detta ett sci-fi forum och det kommer att vara så åtminstone ett tag framöver.

Allt ni behöver göra är att utöka Science Fiction med fantasy/skräck och sedan sätta gränsen där. Det är en stor skillnad mellan att gå med på ett allmänt chat-forum och att gå med på ett kombinerat scifi/fan/skr-forum. Det senare består av, som jag skrev tidigare, väldigt närbesläktade ämnen medan det förra är långt ifrån att falla inom ramen för ett SciFi-forum.

Redigerad av Sotunk
Postad

Vill bara varna folk som laddar ner ad-aware. Om ni har t.ex kazaa kan det sluta fungera eller liknande program. Sök i stället efter "kazaa lite" (det HETER "kazaa lite" och INTE "kazaa light"). Man har tagit bort alla pop-up program från denna versionen. Detta kanske var lite OT men behövde bara säga det. :borg1:

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...