Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 2 veckor senare...
  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 1 månad senare...
Postad

det står Teckensnitt, Storlek och Färg i tre stycken "rullgardinsmenyer" välj teckensnittet, tryck sedan på "Stäng alla taggar" (eller gör det manuellt) när du har skrivit klart. Du måste avsluta taggarna för att dom ska funka.

Postad (redigerade)
En liten fråga bara...hur prenumerar man på ett forum??? :blink:

Längst ner under ett ämne på vänster sida finns en länk:

Prenumerera på ämne

Få ett e-postmeddelande när någon har svarat på detta ämne och du inte är aktiv på forumet.

Om du vill prenumenera på ett helt forum så finns länken under den där det stog "Prenumerera på ämne". Du kan även gå in på forumkategorins startsida och trycke på länken: [ Markera detta forum som läst | Prenumerera på detta forum ]

Redigerad av P'tack
  • 2 veckor senare...
Postad

Varför står det att jag redan har deltagit i röstningen när jag har tittat på realutaten utan att rösta? Jag skulle vilja rösta senare. Vissa frågor som den om avnittet Cogenitor kräver ganska mycket eftertanke. Nu blev jag ju av med min möjklighet att rösa vilket var synd.

Postad
Varför står det att jag redan har deltagit i röstningen när jag har tittat på realutaten utan att rösta?

Om man väljer "Visa resultat" så nollröstar man, förmodligen för att man inte ska påverkas av vad dom andra har röstat...

Postad

Jag vet att det finns en regel som säger att man inte får tipsa folk att man kan hitta t.ex. alternativa intron på internet... men kan man säga första bokstaven till vilket program man menar och får man diskutera sådan program i PM?

Postad
Jag vet att det finns en regel som säger att man inte får tipsa folk att man kan hitta t.ex. alternativa intron på internet... men kan man säga första bokstaven till vilket program man menar och får man diskutera sådan program i PM?

Nja, jag skulle föredra att ni inte diskuterar något olagligt i forumet överhuvudtaget. Anledningen till att vi har en sådan regel är just för att det är olagligt och om vi diskuterar sådant så finns risken att vi blir tvungna att stänga forumet (även om den risken är liten) och det vill vi ju inte göra.

När det gäller PM så är det inte så farligt, eftersom att dom är privata, men självklart så föredrar vi att ni undviker sådana diskussioner via PM också.

Postad

Suskiv och alla andra: Därom tviste de lärde. Jag vet att det finns domslut som sagt just detta, men gränsen är inte särskilt klar, utan tvärtom luddig.

Av denna anledning har vi velat sätta gränsen tidigt, för att inte riskera att vi får en diskussion om olagligheter som sprids via forat. Jag vet att många har en relativ syn på vad som är olagligt eller ej, då företagen är stora och att de anses kunna klara sig oavsett om jag eller någon annan laddar ner ex Star Trek-avsnitt. Vi har sedan kassetbanden kom, spelat av musik eller filmer från radio och TV. Plötsligt en dag lånar vi ut bandet och vips så kan det bli olagligt.

Håll därför diskussionerna borta från sådant som är i gränslandet till det olagliga, så slipper vi lagtekniska bryderier.

Förresten: Har vi inte haft den här diskussionen ett otal gånger?

Postad
Suskiv och alla andra: Därom tviste de lärde. Jag vet att det finns domslut som sagt just detta, men gränsen är inte särskilt klar, utan tvärtom luddig.

Av denna anledning har vi velat sätta gränsen tidigt, för att inte riskera att vi får en diskussion om olagligheter som sprids via forat. Jag vet att många har en relativ syn på vad som är olagligt eller ej, då företagen är stora och att de anses kunna klara sig oavsett om jag eller någon annan laddar ner ex Star Trek-avsnitt. Vi har sedan kassetbanden kom, spelat av musik eller filmer från radio och TV. Plötsligt en dag lånar vi ut bandet och vips så kan det bli olagligt.

Håll därför diskussionerna borta från sådant som är i gränslandet till det olagliga, så slipper vi lagtekniska bryderier.

Förresten: Har vi inte haft den här diskussionen ett otal gånger?

Förlåt att jag tog upp den på nytt, men jag ville bara veta om det hade kommit några nya riktlinjer från ni foruledare.

En annan fråga är: Detta forat tycker jag och många andra är ett jätte bra trekk forum, kan man inte fråga dem på SVT om man innan eller efter ett Enterprise avsnitt kan nämna addressen till enterprise.nu? :blink:

Postad (redigerade)
En annan fråga är: Detta forat tycker jag och många andra är ett jätte bra trekk forum, kan man inte fråga dem på SVT om man innan eller efter ett Enterprise avsnitt kan nämna addressen till enterprise.nu? :blink:

det är reklam, och det får inte finnas på SVT

Redigerad av P'tack
Postad

dte är reklam, och dte får inte finnas på SVT

Att få med något på TV kan nog bli svårt, enda möjligheten är nog att få med en länk på SVT:s hemsida, om det nu ens är möjligt.

Postad

DEt står säkert på något smart ställe men jag vill ändå fråga det:

Kan/om man vill diskutera något ämne som inte hör till denna hemsida eller Star Trek, finns det något ställe där man kan skapa en OT (off topic)???

Jag antar att det inte göra det för då skulle folk diskutera mycket mer andra sker än Star Trek som det var tänk från början...

Finns det OT eller inte??

Postad
DEt står säkert på något smart ställe men jag vill ändå fråga det:

Kan/om man vill diskutera något ämne som inte hör till denna hemsida eller Star Trek, finns det något ställe där man kan skapa en OT (off topic)???

Jag antar att det inte göra det för då skulle folk diskutera mycket mer andra sker än Star Trek som det var tänk från början...

Finns det OT eller inte??

Nej, det finns inte OT, detta har diskuterats flera gånger tidigare och vi har varje gång sagt nej till en sådan forumdel.

Läs mer i detta ämne, där finns länkar till några av de tidigare diskussionerna om detta.

Postad

Hej.

Jag hoppas någon har frågat detta tidigare, orkade inte gå igenom aaaaallllllllllla frågorna.

Hur gör man om man vill radera ett inläg som man har gjort i en diskussion?

Postad
UNDO_2000 Skickad den 14 Jun 2003, 22:57

seven of nine Skickad den 14 Jun 2003, 23:23

--------------------------------------------------------------------------------

Det kan man inte, det kan bara forumledarna... 

Jo, det stämmer att forumledare bara kan radera men jag minns en gång för längsen att jag har skrivit ett rikigt elakt, elakt, elakt inlägg och har ångrat mig mycket för det inte var mening att uppreta medlemmar/gäst så därför bad jag en forumledaren att radera mitt inlägg. Jo, man kan be forumledare att radera om motiv är rätt . (Se till att forumledare inte får för mycket jobb men de är otroligt duktiga!!!)

Postad
Hej.

Jag hoppas någon har frågat detta tidigare, orkade inte gå igenom aaaaallllllllllla frågorna.

Som Nettan skriver så är det bara att meddela nån av oss om du vill ta bort ett inlägg.

Detta står även i FAQ:en ;)

• 1 månad senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...