Jocke Postad 31 Augusti, 2003 Författare Rapport Postad 31 Augusti, 2003 Ibland då man läst alla trådar med nytt innehåll i en sektion å själv skriver ett inlägg så står det där man väljer vilken sektion av forumet man vill kommat till att det är ett nytt meddelande. Skall d vara så eller e d en bugg? Communicatorn lyser är det som jag menar Om jag har förstått dig rätt så menar du att nya inläggs-bilden visas när du själv har skrivit ett nytt inlägg i ett ämne? Ja det ska vara så. Kanske verkar lite konstigt att nya inläggs-bilden ska visas när du själv har skrivit ett inlägg, men som jag förstår det så fungerar det så. Beroende på hur du navigerar forumet så kommer nya inläggs-bilderna att visas olika. Om du använder bakåt-knapparna i din webbläsare så fungerar det inte alltid, men om du använder navigerings-länkarna i forumet så brukar det fungera rätt så bra. Jag har förklarat hur detta fungerar tidigare, i ett annat inlägg i detta ämne. Det står inte hur många Kb det personliga fotot får vara. I denna del så kan du lägga in ett foto som visas i din profil, som andra medlemmar kan se. Alla foton får inte vara större än Kb och inte större än 200 x 250 pixlar. Eftersom att jag har stängt av funktionen för att kunna ladda upp bilder till servern, som forumet ligger på, så kan ni enbart länka till ett foto som ni har på en annan server. Fotot kan vara hur stort som helst i Kb, bara det inte är större än 200x250 pixlar. Kan väll säga att det här är en bugg, "större än Kb" ska egentligen inte visas när jag har stängt av den funktionen. Det är möjligt att jag aktiverar funktionen så att ni kan ladda upp ett foto, nån gång framöver. Får se om jag kanske tar bort den delen från texten fram tills dess.
Nina Janeway Postad 16 September, 2003 Rapport Postad 16 September, 2003 (redigerade) Det är möjligt att jag aktiverar funktionen så att ni kan ladda upp ett foto, nån gång framöver. Får se om jag kanske tar bort den delen från texten fram tills dess. Apropå personligt foto så skulle jag vilja göra en liten felrapportering. Jag har försökt flera gånger att lägga in en länk till ett foto, men jag får hela tiden samma felmeddelande: "Detta är en felaktig URL. Vi tillåter inte dynamiska sidor i bild-taggen." Vad menas med det? Länken till det foto jag vill använda är http://members.lycos.co.uk/ninajaneway/nina_big.jpg; är det något fel med den?? :blink: Mystiskt. Redigerad 16 September, 2003 av Nina Janeway
Jocke Postad 16 September, 2003 Författare Rapport Postad 16 September, 2003 Apropå personligt foto så skulle jag vilja göra en liten felrapportering. Jag har försökt flera gånger att lägga in en länk till ett foto, men jag får hela tiden samma felmeddelande: "Detta är en felaktig URL. Vi tillåter inte dynamiska sidor i bild-taggen." Vad menas med det? Länken till det foto jag vill använda är http://members.lycos.co.uk/ninajaneway/nina_big.jpg; är det något fel med den?? :blink: Mystiskt. Håller med om att det är mysko. Har testat att lägga in ditt foto i min profil och ibland fungerar det men ibland får jag upp samma felmeddelande som du. "Detta är en felaktig URL. Vi tillåter inte dynamiska sidor i bild-taggen." betyder att du inte får använda &,? eller ; i URL:en, men det är ju inte med i din. Du kan väll testa igen och se om du lyckas, skicka annars ett PM till mig, så kan jag nog fixa det manuellt.
Turambar Postad 17 September, 2003 Rapport Postad 17 September, 2003 Håller med om att det är mysko. Har testat att lägga in ditt foto i min profil och ibland fungerar det men ibland får jag upp samma felmeddelande som du. "Detta är en felaktig URL. Vi tillåter inte dynamiska sidor i bild-taggen." betyder att du inte får använda &,? eller ; i URL:en, men det är ju inte med i din. Du kan väll testa igen och se om du lyckas, skicka annars ett PM till mig, så kan jag nog fixa det manuellt. Det är en bugg i IB1.2 som gör det... Jag har samma bugg i mitt IB forum..
Jocke Postad 17 September, 2003 Författare Rapport Postad 17 September, 2003 Det är en bugg i IB1.2 som gör det... Jag har samma bugg i mitt IB forum.. Ok, misstänkte nästan det, tack för verifieringen
thestargaze Postad 18 September, 2003 Rapport Postad 18 September, 2003 Hur söker man inom ett inlägg??? Går det? Har försökt med den funktionen tycks inte finnas.
Jocke Postad 18 September, 2003 Författare Rapport Postad 18 September, 2003 Hur söker man inom ett inlägg??? Går det? Har försökt med den funktionen tycks inte finnas. Sökfunktionen? Klicka på "Sök" i menyn, det är precis det här som sökfunktionen är till för. Finns även en sökruta i botten på forumdelarna som du använder till just detta. Eller har jag missuppfattat problemet?
James Godthardt Postad 18 September, 2003 Rapport Postad 18 September, 2003 Har undrat ett tag nu hur det funkar med flest användare inloggade någonsin. Byts det efter varje vecka/månad eller nåt? För det har varit fler inloggade samtidigt än 12 som det står vill jag minnas.
Jocke Postad 18 September, 2003 Författare Rapport Postad 18 September, 2003 Har undrat ett tag nu hur det funkar med flest användare inloggade någonsin. Byts det efter varje vecka/månad eller nåt? För det har varit fler inloggade samtidigt än 12 som det står vill jag minnas. Senast så nollställde jag den räknaren pga att vi hade en massa gäster/sökmotorer inne på sidan vilket gjorde att den inte riktigt stämde. Har även där emellan nollställt den några ggr, men annars så nollställs den inte automatiskt, förutom när jag gör det manuellt.
James Godthardt Postad 18 September, 2003 Rapport Postad 18 September, 2003 Jaha, så det är så det funkar? Då fattar jag.
Karl Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Varför kan man inte läsa om avsnitten 3x02 och 3x03 under Enterprise då man trycker på "Avsnitt" och sen på "Enterprise"?
Lieutenet Lind Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Varför kan man inte läsa om avsnitten 3x02 och 3x03 under Enterprise då man trycker på "Avsnitt" och sen på "Enterprise"? Jag skulle nog tro dom ej har hunnit skriva recentioner och ladda upp dom till dom två avsnitten.
Jocke Postad 1 Oktober, 2003 Författare Rapport Postad 1 Oktober, 2003 Varför kan man inte läsa om avsnitten 3x02 och 3x03 under Enterprise då man trycker på "Avsnitt" och sen på "Enterprise"? Jag skulle nog tro dom ej har hunnit skriva recentioner och ladda upp dom till dom två avsnitten. Utanför sidan och forumet så har även vi jobb/skola och andra fritidsintressen. Vi kan inte lägga ner 100% av våran lediga tid på detta (även om kanske jag ibland gör det ). Dom avsnitten kommer upp med tiden, vi arbetar även med andra saker till sidan.
Karl Postad 2 Oktober, 2003 Rapport Postad 2 Oktober, 2003 Ok tack. Jag menade inte till att vara kritisk.
Jocke Postad 3 Oktober, 2003 Författare Rapport Postad 3 Oktober, 2003 Ok tack. Jag menade inte till att vara kritisk. Ingen fara Jag reagerade lite för kraftigt i mitt svar. Det korta svaret är: Vi har ej hunnit.
Karl Postad 24 Oktober, 2003 Rapport Postad 24 Oktober, 2003 Var hittar ni de otroligt vackra bakgrundsbilderna som finns ni har på startrekdb.se? Är det ni som har gjort sidan som gjort dem eller är det någon annan?
Jocke Postad 24 Oktober, 2003 Författare Rapport Postad 24 Oktober, 2003 Var hittar ni de otroligt vackra bakgrundsbilderna som finns ni har på startrekdb.se? Är det ni som har gjort sidan som gjort dem eller är det någon annan? Länkar till dom sidor där vi hittar bilderna finns längst ner på skrivbordsunderlägg-sidan. Jag antar att det är vad du menar.
Karl Postad 24 Oktober, 2003 Rapport Postad 24 Oktober, 2003 Var hittar ni de otroligt vackra bakgrundsbilderna som finns ni har på startrekdb.se? Är det ni som har gjort sidan som gjort dem eller är det någon annan? Länkar till dom sidor där vi hittar bilderna finns längst ner på skrivbordsunderlägg-sidan. Jag antar att det är vad du menar. Oj :rodna: . Jag såg inte det. Tack.
Mr Borg Postad 3 November, 2003 Rapport Postad 3 November, 2003 Jag har en fråga: Den här lilla fina "rullgardinen" som är längst ner där man byter mellan "serierna", allmänt om StarTrek etc.. Hur kommer det sig att i PC så är det en enda, men när man kör på Macintosh får man upp en konstig under meny om sidhopp och grejer. Märkligt...
Jocke Postad 4 November, 2003 Författare Rapport Postad 4 November, 2003 Jag har en fråga: Den här lilla fina "rullgardinen" som är längst ner där man byter mellan "serierna", allmänt om StarTrek etc.. Hur kommer det sig att i PC så är det en enda, men när man kör på Macintosh får man upp en konstig under meny om sidhopp och grejer. Märkligt... På min dator med IE 6 så ser den menyn ut ungefär så här: Sidhopp Forum hem Sök Hjälp Byt forum Kommunikationscentrat - Meddelanden - Frågor, Kommentarer & Förslag etc ... Ser menyn ut så på Mac:en eller PC:en?
Mr Borg Postad 6 November, 2003 Rapport Postad 6 November, 2003 Så ser det ut på mina PC hemma i IE. Men mac ser det ut så här. När du trycker på rullgardinsknappen, så får du upp ytterligare en knapp där man måste välja antingen "sidhopp>" eller "byt forum>" När man sedan trycker på respektive så kommer det upp val man kan göra under dessa två kategorier. Ungefär som att rullgardinen är får lång för att hanteras i Mac, s?? därför delar den upp den i 2 undermenyer. Undrar bara om du har någon aning om det, ganska störande är det i varje fall och på universitetet ska de envisas med att köra macintosh datorer.
Jocke Postad 6 November, 2003 Författare Rapport Postad 6 November, 2003 För att skapa en lista på detta viset så använder man inom och jag tror faktiskt att det kan vara så att listan ska se ut så på Mac:en och i den webbläsare ni använder. Jag kan inte hitta något fel i koden som kan orsaka detta, har själv testat detta på IE, Mozilla, Opera och den ser likadan ut i alla, så jag misstänker att det är din webbläsare som visar den på det här viset. Var inne på W3C och kollade under och där finns att läsa att det kan bli ungefär så här i vissa webbläsare. En bild som jag tror visar ditt problem. Ett litet exempel på hur koden ser ut för listan: Forum hem Kommunikationscentrat - Meddelanden - Frågor, Kommentarer & Förslag
Mr Borg Postad 6 November, 2003 Rapport Postad 6 November, 2003 Jo, det blir väl så på Mac. De har Mac OS 10 där med. Well well. Tur att man använder PC hemma i varje fall! Macen rangordnar väl <optgroup> i underkategorier då. PC regerar ju. Men nu vet jag varför i varje fall. Tack!
Karl Postad 7 November, 2003 Rapport Postad 7 November, 2003 Förut fanns det ett ämne där man kunde fråga om man fick byta namn om man hade en lämplig orsak, vart har den tagit vägen? Jag skulle nämligen vilja ha ett nytt namn eftersom man har infört rangerna på forat igen.
Tr3kk Postad 7 November, 2003 Rapport Postad 7 November, 2003 Jo, det blir väl så på Mac. De har Mac OS 10 där med. Well well. Tur att man använder PC hemma i varje fall! Macen rangordnar väl <optgroup> i underkategorier då. PC regerar ju. Men nu vet jag varför i varje fall. Tack! Schysst universitet! Mac äger PC... tror nog snarare du är lite avis på oss med OSX Panther! Jag har hur som helst inga som helst problem med den där menyn, som jag förövrigt sällan använder! Det är ju mycket lättare att backa med länkarna i ovankant på sidan!
Rekommenderade inlägg