Nina Janeway Posted April 1, 2003 Author Report Share Posted April 1, 2003 Hade det inte varit dem vissa stört sig på så hade det varit någon annan. Jag säger tummen upp för ST-nördarna :ninja: :nörd: Precis... *L* Verkar som att denna diskussionen är lite utdöd, kanske. Har en rätt bra bild av vad ni tycker om Neelix och Wesley och de andra "töntarna". Just det, jag kom att tänka på en sak. Är det inte möjligt att det finns folk som skulle tycka att Data är en tönt, bara för att han är som han är? (gula ögon, vit hud, annorlunda beteende) Jag bara funderar runt lite... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted April 1, 2003 Report Share Posted April 1, 2003 (edited) Är det inte möjligt att det finns folk som skulle tycka att Data är en tönt, bara för att han är som han är? (gula ögon, vit hud, annorlunda beteende) Jag bara funderar runt lite... Inte att Data är en nörd men han kan ju vara lite irriterande ibland. Men alla karaktärer har ju bra och dåliga sidor precis som vi vanliga människor. Det finns ingen man gillar utan förbehåll, det finns alltid något man tycker är jobbigt med en person. Det gör inte att man hatar den personen. Men vissa tycker man är jobbigare än andra. Edited April 1, 2003 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 1, 2003 Author Report Share Posted April 1, 2003 Nej Proton precis, det var det jag menade. Det är ju upp till var och en vad man tycker om hos vissa karaktärer. Men det jag ville belysa med denna tråd var att det är en allmän uppfattning att Neelix och Wesley mfl är s.k töntar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Posted April 2, 2003 Report Share Posted April 2, 2003 (edited) Anledningene till att dom inte gillade Wesly var att han ALLTID räddade skeppet! Edited April 2, 2003 by Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 2, 2003 Author Report Share Posted April 2, 2003 (edited) Anledningene till att dom inte gillade Wesly var att han ALLTID räddade skeppet! Och därmed var rädda för att han skulle bli bättre än de själva? Nej, det tror inte jag. Ni märkte väl vilken respekt Picard egentligen har för Wesley, och man kan inte dalta med folk i Starfleet. Det ingår i utbildningen att vänja sig vid en hård och korrekt attityd (precis som i dagens värnplikt-utbildningar). Men i Starfleet så välkomnar de även att kadetterna är smarta och kommer med nya idéer till att lösa kniviga situationer, inte sant? Det var bara i början som motviljan mot Wesley var störst, för han var en speciell ung kille som bara verkade vara till belastning. Sen så är det ju allmänt känt att Picard aldrig har gillat barn riktigt. Edited April 2, 2003 by Nina Janeway Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 Jag diggar Neelix, han har humor och lättar upp stämningen. Dock kan han vara lite väl löjlig ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walliant Posted May 4, 2003 Report Share Posted May 4, 2003 Alla som gillar Star Trek e inga :blink: ,vi e BÄST! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted May 5, 2003 Author Report Share Posted May 5, 2003 Alla som gillar Star Trek e inga :blink: ,vi e BÄST! Eh, ursäkta? Inte det minsta relaterat till diskussionen i fråga... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UNDO_2000 Posted June 2, 2003 Report Share Posted June 2, 2003 Angående DS9 töntar: Jag måste nog hålla med folk å tycker att det är lite mycke tönt-varning på Bashir. Han är lite för mycke "mr. know it all". Okej, han är genmanipulerad men ändå. Måste han vara å stöddig för de? Jake är däremot ingen tönt. Kanske i de första sesongerna, men sen tycker jag han utvecklas mer å mer å blir en rätt stark karaktär på slutet. Nog däremot e tönt. Han e lite för stolt över att vara med i star fleet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted June 3, 2003 Author Report Share Posted June 3, 2003 *lol@Undo_2000* Jag har ju bara sett ett par DS9-avsnitt så jag vet inte... men det jag såg av Bashir på senaste Star Treffen var ju kul, han verkar vara en charmör och bra läkare men ingen tönt direkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted June 3, 2003 Report Share Posted June 3, 2003 Angående DS9 töntar: Jag måste nog hålla med folk å tycker att det är lite mycke tönt-varning på Bashir. Han är lite för mycke "mr. know it all". Okej, han är genmanipulerad men ändå. Måste han vara å stöddig för de? Jake är däremot ingen tönt. Kanske i de första sesongerna, men sen tycker jag han utvecklas mer å mer å blir en r??tt stark karaktär på slutet. Nog däremot e tönt. Han e lite för stolt över att vara med i star fleet... Helgerån! :o Dissa inte Bashir. Han är IMM mening en av de bästa ST-karakärerna någonsin. DS9 har överhuvudtaget väldigt lite töntar. Varken Jake eller Nog känns IMM mening särskilt töntiga. Jag tycker att de är otroligt bra när de är tillsammans och hittar på rackartyg. Sedan blir inte Nog lika rolig då han joinar Starfleet och blir mer så att säga seriös. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 27, 2004 Author Report Share Posted April 27, 2004 Jag kom på en till ärketöntig karaktär. Titta på Essray's avatar så ser ni honom :P Har glömt vad han hette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts