Emher Posted December 4, 2002 Report Share Posted December 4, 2002 Men Icheb är helt OK. jag tyckte faktiskt att det var rejält kul när han blev kär i B'Elanna, och sedan intalade sig att det var hon som var kär i han. :P Icheb är bra. Det där med B'Elanna är riktigt kul, men jag gillar ocks?? när B'Ellanna blir gravid och hans scannar henne och säger "It may be a parasite" Neelix är bra, han fyller sin funktion (irritate the vulcan). Wesley tycker jag dock alla klankar ner på alltför mycket! Han är ju bra! Fast jag måste säga att jag gillar "The First Duty" då han hamnar i problem. Men jag tycker att Robin Lefler är alldeles för bra honom! Angående Rom så stämmer ju det att att han får Leeta, och kan därför inte klassas som tönt DS9 har typ inga töntar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 4, 2002 Report Share Posted December 4, 2002 Ichebs "It may be a parasite" var något av det värsta jag hört i hela voy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Ichebs "It may be a parasite" var något av det värsta jag hört i hela voy! jo, men eftersom han har varit borg i större delen av sitt liv, så har han nog inga erfarenheter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Ichebs "It may be a parasite" var något av det värsta jag hört i hela voy! jo, men eftersom han har varit borg i större delen av sitt liv, så har han nog inga erfarenheter Åjo. Som f.d. Borg så borde han ha erfarenheter om minst 8472 stycken rasers sätt att fortplanta sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Åjo. Som f.d. Borg så borde han ha erfarenheter om minst 8472 stycken rasers sätt att fortplanta sig. När han blev assimilerad in i Borgkollektivet kom han ju med ett virus [6.19 Child's Play] som gjorde att Borgkollektivet inte kunde hantera ordningen. Han var alltså där rätt så kort tid, inte hela sitt liv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Åjo. Som f.d. Borg så borde han ha erfarenheter om minst 8472 stycken rasers sätt att fortplanta sig. När han blev assimilerad in i Borgkollektivet kom han ju med ett virus [6.19 Child's Play] som gjorde att Borgkollektivet inte kunde hantera ordningen. Han var alltså där rätt så kort tid, inte hela sitt liv. Jag skrev inte att han var där i hela sitt liv. Men i vilket fall som helst så borde han ha fått nog med kunskap för att förstå att B'Elanna var gravid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Neelix är ju inte så onödig. Trevligt att ha någon som lättar upp stämningen en del. Man behöver ju inte bara vara Starfleet utb. för att vara nödvändig...... Menar ni W.Crusher eller? Han är ju grym, kanske lite tam ibland, men dock väldigt smart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 5, 2002 Report Share Posted December 5, 2002 Nelix har varit till mycket nytta för Voyager. När de har gäster på skepper så tar han hand om dem. Han fixar mat så att de slipper att äta replikerad mat hela tiden. Villket antagligen skulle vara fallet om Nelix inte tog på sig det ansvaret. Han åtar sig gärna jobb och hjäper till med vad som behöves. Sen så är han den som håller moralen på topp. De är antagligen hans största "jobb" på Voyager. Tycker att mycket kritik är obefogad. Till och med Tuvok och Seven säger att han är en stor tillgång till Voyager. Icheb har även han varit till nytta. Men jag tycker att hans karaktär är väldigt tråkig. Han skulle behöva utvecklas. När han scanade BÉlanna och pratade om parasiter så borde det varit ett bra skämt, men när han sa det var det bara tråkigt. Samma gäller när han trodde Bélanna var kär i honom, störande. Tråkig och störande är han. När Seven kom med sinna komentarer och gav sig på Harry så var det roligt. Komiska inlägg till följd av att Seven inte riktigt förstod hur saker och ting funkade. så är det inte med Icheb tyvärr. Kan bero på dåligt skådespelande. Wesley och hans fånleénde gillar jag. Han är en härlig motpunkt till Picard på bryggan. Lite störande ibland kanske, men på ett komiskt sätt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 7, 2002 Report Share Posted December 7, 2002 Jo, men man kan jutycka synd om Barclay när han blir brädad i teknik av honom. Det var avsnittet där han hade massa holoprogram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 (edited) Jag gillade inte neelix till en början, men nu tycker jag inte så illa om honom, jag tar och ignorerar honom mest och blundar när han gör nåt dumt :P Edited December 8, 2002 by StarTrekin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 Jag gillade inte neelix till en början, men nu tycker jag inte så illa om honom, jag tar och ignorerar honom mest och blundar när han gör nåt dumt :P Jag brukar snabbspola över de scener där Neelix är med i om jag tittar på video.(inte alla) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 neelix mat gillar ingen, och vilken bättre moral han ger, genom att gå till bryggan med kaffe mitt under en strid (nåt avsnitt under s. 1) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 kom han men kaffe till bryggan underen strid? Jaja, det kan ju vara bra att ha kaffe också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 kom han men kaffe till bryggan underen strid? Jaja, det kan ju vara bra att ha kaffe också. Janeway: "I beat the Borg with coffee" ;) Kommer inte ihåg vilket avsnitt det är ifrån tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 Då måste hon dricka ett väldigt starkt kaffe. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted December 9, 2002 Report Share Posted December 9, 2002 kom han men kaffe till bryggan underen strid? Jaja, det kan ju vara bra att ha kaffe också. ja, men janeway ville inte ha honom där Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted December 10, 2002 Author Report Share Posted December 10, 2002 Herregud!! Det är ju som att sätta en unge till att styra ett hangarfartyg för tusan! Ungar och civila har inget på ett militärskepps brygga att göra! Icheb är så löjlig så jag nästan spyr! Speciellt när han tror B´Elanna är kär i honom. Neelix kan ju lära sig att raka sig till att börja med. ok, jag har visserligen också pollisar, men inte så att de står ut en dec från ansiktet. Weasly: Jag tycker inte det är något större fel på honom. Faktiskt. Men jag håller med om att det är dumt och oansvarigt att sätta honom bakom ratten på federationens flaggskepp. Äsch, nu låter du som Picard! :P Som sagt, det var bra att ge Wesley en chans och han är ju inte vilken dum "unge" som helst, han är faktist tonåring. Nae, Icheb är inte löjlig. Men när han trodde att B'Elanna var kär i honom så, ja då var han pinsam, men man kan ju inte klandra honom för att vara en f.d borg. :P Som om Neelixs polisonger har någon relevans i relation till hans karaktär och position i serien? Det är ju liksom meningen att aliens som han ska se annorlunda ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 11, 2002 Report Share Posted December 11, 2002 Glömmer vi inte någon? Jo, Dr Phlox. Han är tveklöst ENT's obligatoriska tönt. Han är äckligt glad och dessutom pacifistisk. Han får de gärna byta ut. T O M Beverly Crusher är tuffare än honom. :arg: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted December 11, 2002 Author Report Share Posted December 11, 2002 Jag tänkte väl att någon skulle nämna honom.... men jag tycker han är okej. Han är rolig ibland :P och förresten så är Beverly mer en seriös person, om man ska kalla det så, för det är inte schysst att klanka ner på Phlox sådär :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 11, 2002 Report Share Posted December 11, 2002 Herregud!! Det är ju som att sätta en unge till att styra ett hangarfartyg för tusan! Ungar och civila har inget på ett militärskepps brygga att göra! Icheb är så löjlig så jag nästan spyr! Speciellt när han tror B´Elanna är kär i honom. Neelix kan ju lära sig att raka sig till att börja med. ok, jag har visserligen också pollisar, men inte så att de står ut en dec från ansiktet. Weasly: Jag tycker inte det är något större fel på honom. Faktiskt. Men jag håller med om att det är dumt och oansvarigt att sätta honom bakom ratten på federationens flaggskepp. Äsch, nu låter du som Picard! :P Som sagt, det var bra att ge Wesley en chans och han är ju inte vilken dum "unge" som helst, han är faktist tonåring. Nae, Icheb är inte löjlig. Men när han trodde att B'Elanna var kär i honom så, ja då var han pinsam, men man kan ju inte klandra honom för att vara en f.d borg. :P Som om Neelixs polisonger har någon relevans i relation till hans karaktär och position i serien? Det är ju liksom meningen att aliens som han ska se annorlunda ut. Jag vet att utomjordingarna ska se annorlinda ut, men inte som Ronny och Ragge. :klingon: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Glömmer vi inte någon? Jo, Dr Phlox. Han är tveklöst ENT's obligatoriska tönt. Han är äckligt glad och dessutom pacifistisk. Han får de gärna byta ut. T O M Beverly Crusher är tuffare än honom. :arg: Jag skulle inte kalla Phlox en tönt. Än så länge har inte ENT någon direkt tönt (iaf inte med den defintionen av tönt som verkar gälla i det här ämnet). Visst, han är väldigt optimistisk till naturen. Men till skillnad mot Neelix så uttrycker han sin optimism på en lagom nivå och låter inte så överdrivet klämkäck hela tiden. Han är behärskad, förnuftig och står hårt fast vid sin (enligt mig sunda) uppfattning om moral och etik. Det kallar jag INTE för töntigt - det kallar jag beundransvärt. Och vad är det för fel på att vara pacifist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Glömmer vi inte någon? Jo, Dr Phlox. Han är tveklöst ENT's obligatoriska tönt. Han är äckligt glad och dessutom pacifistisk. Han får de gärna byta ut. T O M Beverly Crusher är tuffare än honom. :arg: Jag skulle inte kalla Phlox en tönt. Än så länge har inte ENT någon direkt tönt (iaf inte med den defintionen av tönt som verkar gälla i det här ämnet). Visst, han är väldigt optimistisk till naturen. Men till skillnad mot Neelix så uttrycker han sin optimism på en lagom nivå och låter inte så överdrivet klämkäck hela tiden. Han är behärskad, förnuftig och står hårt fast vid sin (enligt mig sunda) uppfattning om moral och etik. Det kallar jag INTE för töntigt - det kallar jag beundransvärt. Och vad är det för fel på att vara pacifist? Phlox' moral fick man ju se vad den var värd i "Dear doctor", inte något med andra ord. I verkligheten är det inget fel på att vara pacifistisk, men i ST är det alltid pacifister som Phlox som bromsar upp spänningen. OBS! Missförstå mig inte nu. "Dear doctor" tyckte jag var ett jättebra avsnitt, men jag kan inte förstå de åsikter som Phlox och Archer hade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Phlox' moral fick man ju se vad den var värd i "Dear doctor", inte något med andra ord. I verkligheten är det inget fel på att vara pacifistisk, men i ST är det alltid pacifister som Phlox som bromsar upp spänningen. OBS! Missförstå mig inte nu. "Dear doctor" tyckte jag var ett jättebra avsnitt, men jag kan inte förstå de åsikter som Phlox och Archer hade. Jag tycker också att "Dear Doctor" var mycket bra. Själv kan jag aldrig riktigt bestämma mig för var jag står i det moraliska problemet som dök upp i "Dear Doctor", men i vilket fall som helst så visar avsnittet att Phlox faktiskt håller fast vid sin uppfattning om moral. Han, liksom de andra, doktorna har ju dessutom alla svurit den hippokratiska eden, vilket visar att de faktiskt har en hög moralisk kod som de lever efter. Min slutsats: Phlox (och de andra doktorerna) är INTE töntar. Jag tycker inte att det är något fel med en och annan helgjuten pacifist i Star Trek. Det hade varit tråkigt om alla karaktärer alltid hade tänkt och tyckt likadant. Konflikter mellan karaktärerna är intressant och hade aldrig hänt om alla hade haft samma åsikter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Jag tycker också att "Dear Doctor" var mycket bra. Själv kan jag aldrig riktigt bestämma mig för var jag står i det moraliska problemet som dök upp i "Dear Doctor", men i vilket fall som helst så visar avsnittet att Phlox faktiskt håller fast vid sin uppfattning om moral. Han, liksom de andra, doktorna har ju dessutom alla svurit den hippokratiska eden, vilket visar att de faktiskt har en hög moralisk kod som de lever efter. Min slutsats: Phlox (och de andra doktorerna) är INTE töntar. SPOILERVARNING! Vad den hippokratiska eden är för något vet jag inte, men den vanliga läkareden säger ju att en läkare måste ge läkarvård till behövande om han/hon kan. Och den eden bröt ju Phlox mot i "Dear doctor", när han inte ville lämna ut medicinen. Så hans moral är ganska plastig. :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 SPOILERVARNING! Vad den hippokratiska eden är för något vet jag inte, men den vanliga läkareden säger ju att en läkare måste ge läkarvård till behövande om han/hon kan. Och den eden bröt ju Phlox mot i "Dear doctor", när han inte ville lämna ut medicinen. Så hans moral är ganska plastig. :lol: Nja, det var väl snarare så att han tänkte på lång sikt; om han hade lämnat ut medicinen, så hade ju den svagare "rasen" överlevt, vilket kanske hade lett till att de andra dött ut, vilket kunde ha resulterat i att även de svagare dog ut, vilket då hade lett till att alla humanoider på planeten hade dött. Och det hade ju varit ännu värre. (The needs of the many...... :vulcan: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts