Nyhet Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Disneys rymdäventyr John Carter är en dunderflopp. Bolaget räknar med att förlora 1,4 miljarder kronor efter två katastrofala veckor på biograferna världen runt för filmen, skriver Aftonbladet. Det är nästan 400 miljoner kronor mer i förlust än vad den hittills största floppen förlorat. I dag toppar piratfilmen Cutthroat Island flopplistan med en förlust på drygt en miljard svenska kronor. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Dom pratade om den där filmen på radion förra veckan. En del av förklaringen till floppen berodde, enligt radion på att folk glömmer för fort, ingen kommer ihåg vem John Carpenter var. Det fanns ett annat namn på den innan den blev färdig. Om film inte blir succé första helgen finns tydligen ingen räddning senare heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Ser ju ut att vara ren dynga ändå. Chockad över att budgeten är så otroligt stor. Det verkar gå väldigt bra för den utanför USA dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Jag gillade Cutthroat Island Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Men snälla någon, att filmbolaget trodde på idéen är ju helt otroligt. Den luktade ju flopp redan första gången man ens hörde talas om den. Jag gillade också Cutthroat Island, den var ju jättebra. Jag var annars övertygad om att Waterworld var den filmen som varit den största förloraren för filmbolaget. Har för mig att den filmen nästan satte Universal i konkurs. Ändå tycker jag att den är helt ok också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Waterworld var inte med på den tio i topp lista som AB presenterar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Det är en gammal myt om att Waterworld var en så stor katastrof, det var den långt från att vara. Den gick med vinst, om man ser till intäkter vs budgeten. Då är ju inte all reklam inräknat i budgeten, men det finns flertalet storproduktioner vars intäkter inte ens täcker produktionskostnaden av filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Jag antar att dom kan minska förlusterna något om/när filmen ges ut på DVD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Verkligen synd att filmen floppar. Har läst dom tecknade "Warlord of Mars"-serierna på min telefon ett tag och dom är bra. Barsoom är en intressant värld. (läs mer på Wikipedia om ni är intresserade) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts