Gå till innehåll
Lord Di Lego

Star Trek: The Next Generation - Blu-ray - Säsong 1

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte att det kunde vara bra att ha en tråd angående de nyss släppta BluRay utgåvorna av säsong 1 av TNG.

Vad är era åsikter? Recensera gärna om ni vill. :)

Hur är de jämfört med andra utgåvor, som t.ex. på DVD?

Finns det något problem med dem? Många ska ganska omgående ha rapporterat problem med ljudet på utgåvorna i säsong1, håller ni med om att det är problem med ljudet på dessa utgåvor? Vad ska man isf göra i Sverige för att få de utbytta mot exemplar med fixade ljudspår som det görs i USA?

Skriv gärna ytterligare relevant information om ni känner att något fattas här. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver vi en speciell tråd för det? Finns ju redan en bra samlingstråd att ta sådant i.

Även några speciellt riktade till Blu-ray släppet av TNG.

I den ena av dessa trådar länkar Aike till ett gäng recensioner. Medan RoLaren i den andra tråden skriver att ljudet är osynkat till en del avsnitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser gärna att denna tråden hålls öppen. Att TNG släpps på blu-ray är en av få stora Star Trek-händelser 2012. Sedan att det har diskuterats lite grann i andra trådar ser jag som helt ok. Få kommentarer har fällts av de som faktiskt har köpt säsong ett. Däremot kanske denna tråden ska gälla för alla säsonger och inte bara ettan. Det är trots allt en uppdatering av något gammalt och inte något helt nytt, vilket gör att diskussionsintresset kanske är för litet för sju trådar (dvs. antalet säsonger som släpps).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var inne på ungefär samma tankebanor som Aike när jag skapade tråden, det är ett väldigt stor händelse i ST-världen. Så information, åsikter och recensioner av utgåvorna och eventuella problem med dem kommer förmodligen vara relevanta i många år framöver.

Jag sökte i forumet och upptäckte att det inte fanns någon sån här tråd än. Det har diskuterats lite spritt i de trådarna som du länkade till, men den mest sammanhängande diskussionen verkade vara i nyhetstråden för trailern. Dessutom så har jag för mig att inget av det som har skrivits har varit från någon som redan har köpt/tittat igenom materialet. Så jag tyckte att det kunde vara bra att ha en ordentlig tråd för folk att dela med sig av sina intryck i.

Däremot kanske denna tråden ska gälla för alla säsonger och inte bara ettan. Det är trots allt en uppdatering av något gammalt och inte något helt nytt, vilket gör att diskussionsintresset kanske är för litet för sju trådar (dvs. antalet säsonger som släpps).

Sant. Detta var något som jag faktiskt funderade på ett litet tag. Jag resonerade som så att det skulle bli mycket snack om problemen med ljudspåren, som många har klagat på för säsong 1, alltså något väldigt specifikt (kanske) för just säsong 1. Om vi vill använda tråden som en samlad diskussionstråd för alla släppta säsonger i framtiden så hade det ju bara varit att be en moderator ändra titeln. Men det kan ju göras redan nu om ni vill det. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker helt klart att detta ämne ska vara kvar. Som ni skriver så är detta nog årets största ST-händelse, så det tycker jag kräver en egen diskussion. Vi kan lämna det som en ren säsong 1 diskussion just och sen om det behövs så kan det ändras (redigerat titeln lite).

Jag köpte den första utgåvan och med 7.1-ljudspåret så är det tyvärr synkningsproblem i vissa avsnitt, men det vanliga ljudspåret är ok. Jag har just nu inget surroundljud-system så jag har inga direkta problem med det. Ska framöver kolla om det går att byta ut dom skivor som är drabbade, men vet just nu inte hur man går tillväga när det är köpt i Sverige.

Bilden är annars 10x bättre än DVD-utgåvan. Är man en trekker så bör man köpa blu-ray, om man har möjlighet, då det verkligen är så mycket bättre :) Om ni har missat det så kan ni se skillnaden i detta tema.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur var det med ljudfelet i säsong ett? Är det någon här som fått nya skivor och hur gick det till? Tror ni att de har fixat det i det som säljs i Sverige nu? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu